2009-02-05, 13:44
Medlem
moralpanik

Det blev nyligen lokal moralpanik när stadens fjortisar plötsligt upptäckte att man kan bli hög på gräddgas patroner, och efter det vägrar alla sälja lustgas patroner till kunder som dom misstänker ska använda dom i dödsknarks syfte.

Till exempel verkar man anta att ingen man under 25-30 års åldern kan tänkas använda en gräddsifon för matlagning, vilket väl i och för sig är sant.

Det är rätt komiskt, jag gick till några vitvaru och kökstillbehörs butiker idag, och när jag frågade om dom säljer gräddsifoner så fick dom leende kassörskorna genast ett misstänksamt och allvarligt uttryck och sa med anklagande ton att "nej det gör vi inte!!".

Vissa säger även att dom har slut på patroner, en uppenbar lögn, men jag orkar inte tjafsa om det eftersom jag ändå bara skulle kunna köpa patroner där väldigt sällan, då dom annars kommer att totalvägra helt.

Så jävla fjantigt.
Jag är långt över myndig ålder och behöver inte ihopsnörpta butiks-kärringars förmynderi.

Jag vill inte heller använda PGWs dassiga och oljiga patroner från internet.
Citera
2009-02-05, 13:47
Medlem
För övrigt illa att dessa MOSA patroner verkar vara dom enda som går att få tag på nu, men det har väl diskuterats förut.
Citera
2009-02-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
Mer lustgas?

Nej, men om man ska vara allvarlig så tycker inte jag något riktigt kan mätas med lustgas. Sen beror det ju på vad du blandar med. Lustgas på svamp är ju något väldigt annorlunda än på t.ex. gräs och alkohol. Vad är det för effekt du vill uppnå? Även om jag tvekar på att något kommer bli lika bra...
Har hittils mest använt lustgas när man fått tag på något bra gräs, gillar verkligen effekterna de ger.
Det jag framförallt gillar är känslan av att nästan lämna kroppen och "flyta runt" utan några intryck från världen omkring mig och bara njuta av hur härligt bra man mår

Kanske ska söka mig till att prova någon av de dissosiativa drogerna?
Senast redigerad av Wee! 2009-02-06 kl. 12:04.
Citera
2009-02-06, 13:35
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Har hittils mest använt lustgas när man fått tag på något bra gräs, gillar verkligen effekterna de ger.
Det jag framförallt gillar är känslan av att nästan lämna kroppen och "flyta runt" utan några intryck från världen omkring mig och bara njuta av hur härligt bra man mår

Kanske ska söka mig till att prova någon av de dissosiativa drogerna?

Hmm... Tror inte att man kan säga att Ketamin, PCP eller DXM är liknande ändå. Har varit i K-hålet och för mig själv skulle jag inte säga att det är som att racea genom ett lustgas rus. Men visst, om det är mer av ett rus du vill uppnå så kanske DXM är din drog. Skulle nog inte rekommendera någon av dessa tre droger dock. Har iofs inte testat PCP...
Citera
2009-02-07, 13:07
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
För övrigt illa att dessa MOSA patroner verkar vara dom enda som går att få tag på nu, men det har väl diskuterats förut.
Det är inga problem att få tag i Liss-patroner om man tycker bättre om dem... Anser själv att Mosa-patronerna ger ifrån sig väl mycket olja medan Liss istället "bara" verkar lämna någon slags svart damm...
Citera
2009-02-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
En långsam, djup inandning varpå du håller andan tills du blir blå och därefter andas ut mycket långsamt brukar vara mycket effektivt åtminstone med sifon. Oavsett administrationssätt är ditt mål att hålla kvar gasen i lungorna så länge som det bara är möjligt.
Jo nu har jag lärt mig tekniken. Tog ett par patroner innan det började funka men nu får jag en riktigt bra kick utav lustgas.
Citera
2009-02-07, 23:05
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shtoops
Jo nu har jag lärt mig tekniken. Tog ett par patroner innan det började funka men nu får jag en riktigt bra kick utav lustgas.
Oneliner, men det kändes befogat: Gratulerar.
Citera
2009-02-10, 14:44
Medlem
psi807s avatar
Ringde AGA på lunchen idag, för att få medicinsk lustgas utskriven krävs att man går genom läkare eller dylikt enligt den allvarliga mannen jag talade med. Teknisk är betydligt lättare dock. Hur som helst, snubben verkade vara ansvarig så ryktet att det bara skulle vara att beställa anser jag att vi kan dementera...
Citera
2009-02-10, 19:40
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Ringde AGA på lunchen idag, för att få medicinsk lustgas utskriven krävs att man går genom läkare eller dylikt enligt den allvarliga mannen jag talade med. Teknisk är betydligt lättare dock. Hur som helst, snubben verkade vara ansvarig så ryktet att det bara skulle vara att beställa anser jag att vi kan dementera...

Okej, bra att någon kollade upp det!

Då är väl den kvartsående frågan hur vi ska komma förbi detta.
Citera
2009-02-11, 00:21
Medlem
martiness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Okej, bra att någon kollade upp det!

Då är väl den kvartsående frågan hur vi ska komma förbi detta.

Vi får hitta någon snäll läkare här på Fb som är sugen på att "köpa ut "
Citera
2009-02-13, 14:17
Medlem
Nån som vet vart man kan köpa patroner i närheten av norrköping/linköping. ?
Citera
2009-02-16, 11:25
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyZsen
Nån som vet vart man kan köpa patroner i närheten av norrköping/linköping. ?

närmsta dator med internet

BESTÄLL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in