2013-09-19, 18:32
Medlem
Hur många lustgas patroner går i en 0.5 liters sifon?
Citera
2013-09-24, 07:50
Medlem
thaChipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsson420
Behöver gärna svar så snabbt som möjligt. Det var såhär att den 3.9.2013 Beställde jag 96 patroner ifrån DiscoWhip, jag väntade på att jag skulle få någon form av avisering men det har inte kommit..

Det stod på kvittot att försändelsen skulle varit framme 5.9.2013.. Dom har heller inte svarat på något mail jag skickat(Har skickat 3st).

Fick tanken att det kanske har kommit fram ändå men att jag inte fått avis? Isåfall så ligger det väl inte kvar hur länge som helst i ombudet? Är mitt paket förlorat eller vad tycker ni att jag ska göra?

Kanske det bara har tagit extra tid och det har inte kommit fram än?

En annan konstig grej är att jag kan inte hitta det om jag försöker spåra mitt paket både i Sverige och Finland..

Jag beställde från discowhip "Stora Startpaketet (sifon+192 lustgaspatroner)" för snart en månad sen, dom svara på mitt mail för 2 veckor sedan att det var på väg men det har ännu inte kommit och dom svarar inte längre på mina mail.

Är man "fucked" nu elle ?, skiten kosta fan runt 900 kr
Gärna tips på hur jag ska gå till väga
Citera
2013-09-25, 04:41
Medlem
10sekunders avatar
Efter att ha läst de senare inläggen i den här tråden börjar jag bli skeptisk till Discowhip även om det är lockande att lägga en beställning med tanke på priserna och rabattkoden jag fick (det skulle bli totalt 639 med frakt för medium-startpaketet). Ni som väntat länge på era ordrar får gärna uppdatera här om huruvida de kom fram tillslut eller inte. Hoppas ni får grejerna! Jag väljer att avvakta så länge, eller så kanske man skulle beställa från pgw som är mer välkända men betala 800?
Citera
2013-10-02, 00:59
Medlem
9852178523698741s avatar
Köpte en sifon och ett antal patroner för några veckor sedan. Men insåg ganska så direkt att de inte var något jag orkade bära runt på. Så jag sökte runt lite för att se om de fanns något mindre alternativ och hittade detta. Kollade på några Youtube videos och beställde sedan hem en. Kostar trotts allt inte en förmögenhet. Efter en arbetsvecka landade ett väldigt diskret paket i brevlådan. Testade den direkt och märkte snabbt hur trögt de var att punktera patronen. Efter någon minut gick de dock och de sa bara pang så var ballongen fylld! Men så kände jag hur fingret jag höll runt blev väldigt, väldigt kallt. Slängde ifrån mig allt och gick genast för att spola varm vatten på fingret. Fick en mindre köldskada (i storleken av ett tändstickshuvud) på fingret som faktiskt gjorde ganska ont i ett par dagar. Den syns fortfarande lite, men gör inte ont längre. Hur som helst så blir det till att använda denna med handskar i framtiden! Är det någon mer som testat något liknande? Vad tycker ni? Jag tycker trotts att den blir väldigt kall att de är en riktigt trevlig liten sak. Nu kan man ta lustgas lite var som helst utan att behöva bära med sig en stor sifon.
Citera
2013-10-02, 01:06
Medlem
9852178523698741s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drummerboy93
Hur många lustgas patroner går i en 0.5 liters sifon?
Skulle tro att de går i iallafall 3 innan den börjar läcka.

Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Efter att ha läst de senare inläggen i den här tråden börjar jag bli skeptisk till Discowhip även om det är lockande att lägga en beställning med tanke på priserna och rabattkoden jag fick (det skulle bli totalt 639 med frakt för medium-startpaketet). Ni som väntat länge på era ordrar får gärna uppdatera här om huruvida de kom fram tillslut eller inte. Hoppas ni får grejerna! Jag väljer att avvakta så länge, eller så kanske man skulle beställa från pgw som är mer välkända men betala 800?
Själv köper jag hos pgw och kan helt klart rekommendera dom. Köper hellre av någon trovärdig, som dessutom har en fysisk butik. Än att köpa av någon halvdan. 171 kronor mer är inte precis en förmögenhet!
Citera
2013-10-02, 20:22
Medlem
Sudden777s avatar
Hur kör ni för att få ultimat effekt? Jag kör alltid direkt ur sifonen och pallar inte använda ballonger. Jag andas ut helt och tar 2/3 av en patron första andetaget, håller andan tills jag inte klarar mer( ca 15 -20 sek) och sen tar jag resten och håller andan typ 15 sekunder och då håller det i ungefär 35 sekunder...

Nån som har något bättre förslag för att det ska hålla längre förutom ballonger? Brukar köra på alkohol och CB men tänkte mest på när jag är nykter.

Edit; Berätta även gärna om vad ni tycker om att blanda alkohol med lustgas
Senast redigerad av Sudden777 2013-10-02 kl. 20:25.
Citera
2013-10-02, 22:18
Medlem
9852178523698741s avatar
Jag kör alltid ur ballong. Tycker att sifonen liksom tvingar i en luften. Med ballong kan man andas in som vanligt och de är skönare helt enkelt. Sen andas jag aldrig lustgas själv, så de är också en anledning till att jag använder ballong. För att kunna ta de samtidigt som polarna. Jag börjar med att andas ut helt, sedan dra ner luften så djup jag kan. Jag håller den där i mellan 10-20 sekunder. Sedan brukar "ruset" hålla i ungefär en minut. Vad man kan göra för att få ännu mer effekt är att du tar flera ballonger, eller i ditt fall flera patroner in i sifonen. Har inte testat att blanda de med något annat än så länge så de kan jag inte uttala mig om.
Citera
2013-10-10, 17:09
Medlem
bumbibiffs avatar
Jag kör alltid med en balong för då kan man andas in och ut i balongen så länge man kan och ju längre man gör det ju större effekt och kanske lite längre men effekten är aldrig längre än 1 minut , det blir ju roligare om man har tripp att grunda med , ganska roligt på mdma dom första 5 gångerna sen tycker jag det inte blir mycket effekt
Citera
2013-10-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9852178523698741
Jag kör alltid ur ballong. Tycker att sifonen liksom tvingar i en luften. Med ballong kan man andas in som vanligt och de är skönare helt enkelt. Sen andas jag aldrig lustgas själv, så de är också en anledning till att jag använder ballong. För att kunna ta de samtidigt som polarna. Jag börjar med att andas ut helt, sedan dra ner luften så djup jag kan. Jag håller den där i mellan 10-20 sekunder. Sedan brukar "ruset" hålla i ungefär en minut. Vad man kan göra för att få ännu mer effekt är att du tar flera ballonger, eller i ditt fall flera patroner in i sifonen. Har inte testat att blanda de med något annat än så länge så de kan jag inte uttala mig om.

Kom för fasiken ihåg att andas in lite luft i varje 'hit' ni håller inne.
Att sitta och andas in och ut i i ballongen har sin charm men charmen försvinner snabbt när syrebristen tar över, det har jag fått erfara under min lustgasperiod för några år sen.
Citera
2013-10-10, 22:00
Medlem
9852178523698741s avatar
Såklart man andas ordentligt mellan varje ballong, om man nu inte kör flera direkt. Men hur som helst, luft mellan är prio ett, alltid! Brukar för övrigt inte andas in och ut. Som du sa, syrebrist, inte kul, alls. Sen tycker jag inte de ger ett bättre rus heller så de är ganska meningslöst.
Citera
2013-10-24, 03:59
Medlem
thaChipps avatar
Eftersom jag blev fuckad av discowhip (blåste mig på 900) vart kan jag beställa sifon + runt 200 patroner ? vill bara ha från ett 100 % legit företag. Tack på förhand.
Citera
2013-10-24, 18:04
Medlem
danthaman87s avatar
Har aldrig testat lustgas. Låter som något fjortisar håller på med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in