2009-01-07, 15:19
Medlem
Cuprums avatar
Nu har jag nyligen införskaffat gräddsifon och ett 10-pack N2Opatroner.
Men hur många "doser" ger 1 patron, om man ska fylla en ballong med gasen?
Citera
2009-01-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprum
Nu har jag nyligen införskaffat gräddsifon och ett 10-pack N2Opatroner.
Men hur många "doser" ger 1 patron, om man ska fylla en ballong med gasen?
om du inte är van vid lustgas så börja med att dra i dig en hel patron så ska du se att det händer grejer. Se till att hålla inne gasen länge också, och du måste inte ta hela patronen i ett andetag, men det är väl att föredra.
Citera
2009-01-07, 19:42
Medlem
Leovinuss avatar
jag testade lustgas förra veckan och för mig räckte det med en halv patron för att dunka huvudet mot bordet och tokfnissa i en minut utan någon annan drog i kroppen. så för en nybörjare så räcker det nog med en halv patron i taget
Citera
2009-01-07, 20:45
Medlem
Melestors avatar
Märkte en annan sak med sifonen nu. Runtom metall spetsen som gör hål på patronen så är det slags gummi eller liknande, ser nu att gummit är ordentligt utslitet och börjar försvinna.
Är det samma sak för er? Tror ni att sifonen kommer att vara obrukbar om gummit försvinner?
Citera
2009-01-08, 01:17
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melestor
Märkte en annan sak med sifonen nu. Runtom metall spetsen som gör hål på patronen så är det slags gummi eller liknande, ser nu att gummit är ordentligt utslitet och börjar försvinna.
Är det samma sak för er? Tror ni att sifonen kommer att vara obrukbar om gummit försvinner?

Vad har du för sifon? Har inte märkt av någonting liknande på min (LISS) iaf.

Må väl
GaiN
Citera
2009-01-08, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melestor
Är väl bara någon slags tätning. Tror den kommer fungera även utan, kanske bara lite lustgas som sipprar ut när man fyller sifonen. Men det borde väl inte vara så svårt att ersätta den när det är borta?
Citera
2009-01-08, 12:00
Medlem
Kingandaces avatar
Vågar man lägga upp patroner för försäljning på ex. tradera? Eller får man inte sälja lustgaspatroner privat?
Citera
2009-01-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leovinus
jag testade lustgas förra veckan och för mig räckte det med en halv patron för att dunka huvudet mot bordet och tokfnissa i en minut utan någon annan drog i kroppen. så för en nybörjare så räcker det nog med en halv patron i taget

Apprå på det, det känns som att det bara slår hårdare och hårdare för varje gång man använder det. Eller det kanske bara är jag
Citera
2009-01-08, 14:02
Medlem
Leovinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starmite
Apprå på det, det känns som att det bara slår hårdare och hårdare för varje gång man använder det. Eller det kanske bara är jag

låter märkligt med tanke på att toleransen byggs upp men för mig har alkohol slagit hårdare och hårdare med tiden fastän jag dricker ungefär lika mycket varje gång. Det är ju något positivt i alla fall att du känner mer och mer med tiden för det blir ju billigare och roligare då
Citera
2009-01-08, 22:11
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starmite
Känner igen mig lite i din frågeställning, tror det kan bero på att man får lättare att urskilja de olika effekterna och vet vad man ska känna och tänker på det.
Citera
2009-01-10, 01:38
Medlem
alprazolam_s avatar
Ey! Oi!

Vi sitter jG OCH ELDVKVARN, käkar fett med lyrica och annant xanor,imovone,öl, temesta,sov. HHJÄLP!
Citera
2009-01-10, 12:19
Medlem
Nooomys avatar
jag har sysslat med lustgas i ca 4-5 år nu och jag har upptäckt att lustgas ruset har 3 st stadier:

1# detta är det första du känner din kropp domnar av, ditt medvetande trycks ihop och du får svårare att analysera omgivningen och det känns som om din kropp blir tyngre men samtidigt väldigt lätt.

2# du blir mer frånvarande och ett mycket tydligt tecken på att du har nått nivå 2 är att alla ljud du hör låter metalliska lite som en Slagsmålsklubb låt . Har även fått uppfattningen att synen blir krispigare vissa objekts kanter blir väldigt tydliga.

3# här går det inte att tala du har minimal verklighets uppfattning och ett bra tecken på att du nått nivå 3 är att det låter som du har en helikopter ovanför dig låter ungefär "foff foff foff foff" väldigt fort och om du håller gasen ännu längre kommer det låta som om du har tinnitus du blir helt döv och hör bara ett starkt pip ljud.
I nivå tre tycker jag att man kan uppleva en fräckare saker än vad man gör under nivå 1 & 2. När jag har hört pipljudet eller helikoptern har det hänt att hela ruset har känts som en dejavu. En mycket märklig upplevelse

man kan uppnå alla nivåerna på en gaspatron det handlar bara om hur länge man pallar hålla inne gasen

för att nå nivå 1 & 2 räcker det med att hålla ca 20-30 sekunder. Om man vill upp till 3 så måste man hålla minst 1 minut och det kan krävas en del erfarenheter

Ett litet tips: När du känner att du inte pallar hålla längre blås då ut i en vanlig plastpåse ta 1-2 vanliga andetag och dra in gasen från påsen igen så kan du förlänga ditt rus med 20+ sekunder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in