2008-06-24, 13:40
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agdaa
Jag har uppkörning på onsdag.. Jag bor uppe i norrland och är evigt tacksam för att vi inte har trafikljus och rondeller Har ni några goda tips och råd, förutom att se sig för? Vad kuggar de flesta på?

Herregud, där kan du aldrig misslyckas. Därimot lider jag med alla Stockholm uppkörare. Själv hade jag extrem tur och hamnade i världens kö på väg in i storstan och efter halva tiden fick jag order om att vända och köra in i lugn bostadsområde

Men som alla andra säger: Titta, titta och titta. När du tycker att du tittar för mycket så titta ännu mer.
Citera
2008-06-24, 14:10
Medlem
SMKs avatar
Jahoppp då har man precis kuggat sig igen då....Fan vad tomt det känns nu.

Mina lärare som sa att mitt körkort(mckort) var rena rama biffen stod som två fågelholkar när jag förklarade att jag precis blivit kuggad. Dom stod och såg på det hela med och fattade inte varför han kugga mig. Tydligen är det inte meningen att jag ska ha mckort.
Citera
2008-06-24, 14:11
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solid302
Vägverket hade ändrat min tid till Torsdag den 26/6 kl.09:00...
så på torsdag är det dags i göteborg!

Grattis!

Hoppas att det går bättre för dig än för mig då.....
Citera
2008-06-24, 14:40
Medlem
Fluxors avatar
Fluxor anmäler sig till Kuggningsklubben. Alla moment (tio) var bra utförda utom ett. Efter att ha backat runt ett hörn och skulle köra iväg igen så hade jag dålig uppsikt bakåt. Pratade om döda vinkeln, men jag vet att jag tittade, och jag frågade snällt efteråt varför det inte var bra. Kunde inte sätta fingret på om jag tittade och sen tog för lång tid på mig innan jag började köra, eller tittade för snabbt, eller nåt annat, bara att det var "bristfälligt". Perfekt.

Fast kuggade mig inte på grund av det. Det var ett ingripande där hon bromsade bilen (en rutten jävla Opel med tuggummi under gaspedalen)! På orten jag körde upp (inte min bostadsort, aldrig kört där förr) så har trafikplaneraren glömt att sätta upp huvudledsskyltar. Så högerregeln. Inga problem, utom när hon anser att jag har dålig sikt och bromsar när jag ligger i 40 på 50-väg just för att det kommer en korsning. Ingen bil syns ens till, och jag ansåg att jag hade tillräcklig uppsikt, men inget att göra åt...

Funderade ett tag på att ringa Svenska Spel och höra huruvida Vägverket har rätt att bedriva lotteriverksamhet...

Nästa dragning i Körkortslotteriet: 19'e augusti. Det är alltså nästa lediga bokningsbara tid! Det är helt åt helvete med tiderna!
Citera
2008-06-24, 16:28
Medlem
Kuggad! Varför?
Missade EN skylt, slutdestionationen. Japp, åt helvete. Gubbjävel.
Citera
2008-06-24, 16:30
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashki
Kuggad! Varför?
Missade EN skylt, slutdestionationen. Japp, åt helvete. Gubbjävel.
Vad för skylt?

Förbud mot fordonstrafik?
Citera
2008-06-24, 16:30
Medlem
Näe, Danderyd. La mig i vänster körfält mot Norrviken. Är van att alltid svänga av där. Så när jag skulle tillbaka fick jag köra över heldragen linje. Inte braaaa.
Citera
2008-06-24, 17:10
Medlem
Ma.monkeys avatar
Citat:
Näe, Danderyd. La mig i vänster körfält mot Norrviken. Är van att alltid svänga av där. Så när jag skulle tillbaka fick jag köra över heldragen linje. Inte braaaa.

Istället skulle du åkt vidare och vänt
Citera
2008-06-24, 17:42
Medlem
Jo, jag vet. Var nervös som ett jävla vrak. Blev stressad.
Han tyckte att det gick jättebra annars om jag inte hade kört på heldraget. Så, blir till att boka ny tid. Omöjligt att få tider fort!
Citera
2008-06-24, 18:05
Medlem
Fluxors avatar
Citat:
...Omöjligt att få tider fort!

Ja, det är helt sjukt. Frågade "min" inspektör om de hade semester eller liknande nu, men hon påstod att de t.o.m. jobbade över för att hinna med! Hon hade 9 körningar per dag och var inte ensam. På en ort med cirka 13000 invånare... Verkar vara ett sjukt sug efter uppkörningar. Vägverket måste ändra något. Vad vet jag inte, men att vänta två månader på tid är i mitt tycke alldeles för jävla lång tid.
Citera
2008-06-24, 18:34
Medlem
KlunseNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluxor
Fluxor anmäler sig till Kuggningsklubben. Alla moment (tio) var bra utförda utom ett. Efter att ha backat runt ett hörn och skulle köra iväg igen så hade jag dålig uppsikt bakåt. Pratade om döda vinkeln, men jag vet att jag tittade, och jag frågade snällt efteråt varför det inte var bra. Kunde inte sätta fingret på om jag tittade och sen tog för lång tid på mig innan jag började köra, eller tittade för snabbt, eller nåt annat, bara att det var "bristfälligt". Perfekt.

Fast kuggade mig inte på grund av det. Det var ett ingripande där hon bromsade bilen (en rutten jävla Opel med tuggummi under gaspedalen)! På orten jag körde upp (inte min bostadsort, aldrig kört där förr) så har trafikplaneraren glömt att sätta upp huvudledsskyltar. Så högerregeln. Inga problem, utom när hon anser att jag har dålig sikt och bromsar när jag ligger i 40 på 50-väg just för att det kommer en korsning. Ingen bil syns ens till, och jag ansåg att jag hade tillräcklig uppsikt, men inget att göra åt...

Funderade ett tag på att ringa Svenska Spel och höra huruvida Vägverket har rätt att bedriva lotteriverksamhet...

Nästa dragning i Körkortslotteriet: 19'e augusti. Det är alltså nästa lediga bokningsbara tid! Det är helt åt helvete med tiderna!

Det låter sjukt... var skit skrajj dagarna innan min uppkörning att jag skulle få en dålig lott, men jag vann måste ha haft tur..

fast jag håller med dig lite om lottningssystemet, jag tror det mera beror på ifa du får en snäll eller sur uppkörningsgubbe, själv fick ja en svin sjysst, men om man kör 100% bra ( som nästan ingen gör ) så kan man inte bli kuggad fast man har en sur gubbe ..
Citera
2008-06-24, 18:41
Medlem
Fluxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlunseN
Det låter sjukt... var skit skrajj dagarna innan min uppkörning att jag skulle få en dålig lott, men jag vann måste ha haft tur..

fast jag håller med dig lite om lottningssystemet, jag tror det mera beror på ifa du får en snäll eller sur uppkörningsgubbe, själv fick ja en svin sjysst, men om man kör 100% bra ( som nästan ingen gör ) så kan man inte bli kuggad fast man har en sur gubbe ..

Klart man är nervös första gången. Nästa gång det är dags kommer jag bara vara förbannad. Andra försöket eller tionde spelar mindre roll.

Trafikinspektören kan (och garanterat har det hänt) kugga dig utan problem bara för att han eller hon ogillar dig för att du har skabbiga kläder. Att vara helt objektiv är omöjligt i alla lägen. Det kommer alltid smyga sig in en liten personlig åsikt här eller där, och har inspektören bestämt sig så är det kört. Det finns alltid något att anmärka på. Och deras beslut är enligt lag omöjligt att överklaga... Bara att ta tag i skiten igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in