Citat:
Ursprungligen postat av Fluxor
Fluxor anmäler sig till Kuggningsklubben. Alla moment (tio) var bra utförda utom ett. Efter att ha backat runt ett hörn och skulle köra iväg igen så hade jag dålig uppsikt bakåt. Pratade om döda vinkeln, men jag vet att jag tittade, och jag frågade snällt efteråt varför det inte var bra. Kunde inte sätta fingret på om jag tittade och sen tog för lång tid på mig innan jag började köra, eller tittade för snabbt, eller nåt annat, bara att det var "bristfälligt". Perfekt.
Fast kuggade mig inte på grund av det. Det var ett ingripande där hon bromsade bilen (en rutten jävla Opel med tuggummi under gaspedalen)! På orten jag körde upp (inte min bostadsort, aldrig kört där förr) så har trafikplaneraren glömt att sätta upp huvudledsskyltar. Så högerregeln. Inga problem, utom när hon anser att jag har dålig sikt och bromsar när jag ligger i 40 på 50-väg just för att det kommer en korsning. Ingen bil syns ens till, och jag ansåg att jag hade tillräcklig uppsikt, men inget att göra åt...
Funderade ett tag på att ringa Svenska Spel och höra huruvida Vägverket har rätt att bedriva lotteriverksamhet...
Nästa dragning i Körkortslotteriet: 19'e augusti. Det är alltså nästa lediga bokningsbara tid! Det är helt åt helvete med tiderna!
Det låter sjukt... var skit skrajj dagarna innan min uppkörning att jag skulle få en dålig lott, men jag vann

måste ha haft tur..
fast jag håller med dig lite om lottningssystemet, jag tror det mera beror på ifa du får en snäll eller sur uppkörningsgubbe, själv fick ja en svin sjysst, men om man kör 100% bra ( som nästan ingen gör ) så kan man inte bli kuggad fast man har en sur gubbe ..