Citat:
Ursprungligen postat av Husqyy
stort grattis!
önskar att jag också hade den delen avklarad^^
teorin visste jag att ja skulle klara men inte hur bra, och halkbanan var jag nervös för men det var bara kul när man fick reda på vad det var^^
har min uppkörning bokad av körskolan den 24 April
är tänkt att ja ska ta 6dubbla lektioner minst 2/vecka och sen ta utbildningskontroll o därefter kanske 2dubbla till för o finslipa
tror inte jag kommer klara det på första då jag ibland glömmerbort tex 3punktsuppsikt vid filbyte o ibland koppling före broms o lite sånt
dvs jag är ingen perfekt förare
vad fick du göra på din uppkörning?
hur upplevde du uppkörningsmannen?
det verkar oftast som att man antingen skall ha jävlig tur eller att man helt enkelt ska kunna köra bil helt prickfritt, och ha turen att ingen oväntad situation uppstår?
Jag kan nog ge dig det lättaste mest simpla men ändå bästa, tips.
Boka 1st körlektion, eller förlåt 2st så det blir en dubbellektion således cirka 1h. Då ber du snubben vara stenhård och påpeka absolut allt han anser är fel. Detta lägger du på minnet och tränar 1-3dagar hemma, sen kör du igen och hör hans kommentarer, då ordnar du det men sen räcker det. Därför sen drar han bara på för du ska stanna kvar..
Egentligen är uppkörning inte en så jävla stor grej.
Alltså just det att man behöver vara orolig.
Men det är störigt när man blir kuggad och man är oeniga tillsammans.
min senaste uppkörning gick själv väldigt fint, jag körde runt och det gick fint men sen slog tanken mig att jävlar vad bra det går alltså! Så jag glömde bort vart jag skulle svänga i rondellen längre fram, så jag körde ett varv helt men då säger han "öh, det var asså e6an här du skulle av" men jag kvickar mig och säger "Jo men jag tänkte att jag tar ett varv till och spar in på tiden

" Han förstod givetvis och skrattade, men det var kul och allt gick vägen =)