2008-05-28, 21:00
Medlem
Kallessidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.G
Därför undrade jag ifall det fanns någon slags statistik på att antalet uppklarade körprov är fler hos bokningar via trafikskolor...

det finns statistik på det. bara söka på vv.se så hittar du det...

sen att de har olika förutsättningar är rent skitsnack...

annledningen till att fler klarar det för att de bokat genom körskola är att de även kört där och då korrigerat småfel som ens vanliga handledare inte ser, fel handledaren blivit blind för.

annledningen till att de då är sämre statistik för privatister är ju då att de inte ser sina egna brister...

så skippa skitsnacket om att det är svårare att köra upp privat
Citera
2008-05-28, 21:35
Medlem
Dr.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallessida
det finns statistik på det. bara söka på vv.se så hittar du det...

sen att de har olika förutsättningar är rent skitsnack...

annledningen till att fler klarar det för att de bokat genom körskola är att de även kört där och då korrigerat småfel som ens vanliga handledare inte ser, fel handledaren blivit blind för.

annledningen till att de då är sämre statistik för privatister är ju då att de inte ser sina egna brister...

så skippa skitsnacket om att det är svårare att köra upp privat

Precis som jag tänkte.. Det ska ju inte finnas skillnader i systemet liksom.
Citera
2008-05-28, 22:00
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_H
Grattis! Hur många ggr körde du upp Fargoth?

Det var första gången
Citera
2008-05-29, 15:24
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky Luke
dubbelkollar, dvs man kollar döda vinkeln två gånger i snabb följd innan man byter fil?

Det jag menade var att man ju kollar bakåt och sidan i spegeln, och sen "dubbelkollar" man att man inte missat en bil som befunnit sig i döda vinkeln. Så nej, 2 ggr behöver man inte kolla döda vinkeln.
Citera
2008-05-30, 02:37
Medlem
Sharp19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pffzor
Känns som att det är ett enda stort lotteri på uppkörningarna. Rent ut sagt förjävligt.
Grattis, du har också kommit på det?

Mitt exempel, iofs rätt längesen nu:
Körde upp, gick hyfsat bra tycker jag förutom en detalj (onödigt ingripande), dock vid vägverkets parkering inträffar det ytterst osannolika: 14 fel av 15 moment. Hade bland annat hållt för långt avstånd på motorvägen, kört för sakta på motorvägen, osv (det jag hade gjort var att ligga ca 5 sekunder bakom en bil med släp i 90km/h, regn och dålig sikt).

Sedan hade trafikinspektören "tvingats" ingripa.
En korsning med stora tydliga stopp-skyltar som inte går att missa, glider väldigt sakta fram och ska precis sätta foten på bromsen för att bromsa exakt framför strecket -då känner jag att hela bilen tvärstannar och trafikinspektören har bromsat- ca 1m från strecket!

Skulle dessutom ha missat vägskyltar. Körde upp på en vägbit med korsning 500m bort, tänkte köra ekonomiskt så gasade inte upp till tillåtna 70, utan höll runt 50 - vilket var förklaringen.

Det värsta kom när han sa att jag verkligen borde vänta ett år med körkortet och gå körskola från början till slut innan jag skulle försöka köra upp igen, det var ingen idé innan... Ville mörda idioten...
Var visserligen privatist men SÅ illa körde jag fan inte...

Nåja, lyckades få en ny uppkörningstid 2 dagar senare, inga problem alls där
Citera
2008-05-30, 17:49
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Jag hade tur då jag körde upp.

Kontrollanten gjorde själv ett fel. Jag påpekade att jag såg det, på ett smidigt sätt, sen skämtade jag om det för att bryta isen.

Mitt tips är att det kanske blir lättare för både dig och kontrollanten om du är social, humor är ett bra verktyg. Sen ska man köra lungt och säkert utan att verka osäker, titta väldigt mkt runt bilen, det uppskattas.
Citera
2008-05-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Kontrollanten gjorde själv ett fel. Jag påpekade att jag såg det, på ett smidigt sätt, sen skämtade jag om det för att bryta isen.

Av ren nyfikenhet... hur fan lyckades kontrollanten göra fel?
Citera
2008-05-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åke_128
Av ren nyfikenhet... hur fan lyckades kontrollanten göra fel?

Jag är också nyfiken.
Citera
2008-06-01, 19:30
Medlem
Paid in Fulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SheriffeN^^
Jag hade tur då jag körde upp.

Mitt tips är att det kanske blir lättare för både dig och kontrollanten om du är social, humor är ett bra verktyg. Sen ska man köra lungt och säkert utan att verka osäker, titta väldigt mkt runt bilen, det uppskattas.

Haha hur lyckades h*n?
Citera
2008-06-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paid in Full
Haha hur lyckades h*n?
Berätta..
Citera
2008-06-02, 19:50
Medlem
smash-s avatar
Uppkörning till CE idag.. kom inte ens igång med provet för att när jag skulle koppla ihop lastbil+släp så ville inte den jävla kulkåpplingen låsas.. höll på att krabba med skiten i 15-20 minuter.. jävligt surt!
Citera
2008-06-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smash-
Uppkörning till CE idag.. kom inte ens igång med provet för att när jag skulle koppla ihop lastbil+släp så ville inte den jävla kulkåpplingen låsas.. höll på att krabba med skiten i 15-20 minuter.. jävligt surt!

Vad hände? Blev du kuggad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in