Citat:
Ursprungligen postat av pffzor
Känns som att det är ett enda stort lotteri på uppkörningarna. Rent ut sagt förjävligt.
Grattis, du har också kommit på det?
Mitt exempel, iofs rätt längesen nu:
Körde upp, gick hyfsat bra tycker jag förutom en detalj (onödigt ingripande), dock vid vägverkets parkering inträffar det ytterst osannolika: 14 fel av 15 moment. Hade bland annat hållt för långt avstånd på motorvägen, kört för sakta på motorvägen, osv (det jag hade gjort var att ligga ca 5 sekunder bakom en bil med släp i 90km/h, regn och dålig sikt).
Sedan hade trafikinspektören "tvingats" ingripa.
En korsning med stora tydliga stopp-skyltar som inte går att missa, glider väldigt sakta fram och ska precis sätta foten på bromsen för att bromsa exakt framför strecket -då känner jag att hela bilen tvärstannar och trafikinspektören har bromsat- ca 1m från strecket!
Skulle dessutom ha missat vägskyltar. Körde upp på en vägbit med korsning 500m bort, tänkte köra ekonomiskt så gasade inte upp till tillåtna 70, utan höll runt 50 - vilket var förklaringen.
Det värsta kom när han sa att jag verkligen borde vänta ett år med körkortet och gå körskola från början till slut innan jag skulle försöka köra upp igen, det var ingen idé innan... Ville mörda idioten...
Var visserligen privatist men SÅ illa körde jag fan inte...
Nåja, lyckades få en ny uppkörningstid 2 dagar senare, inga problem alls där