2005-10-19, 17:38
Bannlyst
Första upkörningen, förra månaden, gick utan problem, backning, parkering, landsväg, påväg tillbaka så var jag på en huvudled, 50km/H när en gamling, med låst blick på sin cykel vinglar fram i hög fart mot min väg, självklart satkar jag inte, och han ochså, han passerar sedan och jag fortsätter till VV, väl där får jag veta att jag är kugad pga "olämpligt ställe att stanna på(huvudled)"
GRRRR

andra gången, idag, går de HUR BRA SOM HELST, jag var övertygad om att jag skulle klara det, när vi stannade så sa han med en slöddrig ton, och det verkade som om han kämpade, men till slut kom han fram till att han kuggar mig pga "dålig upmärksamhet i speglar"

asså!!! jag kör bra! körskolan säger själva att dom inte kan lära ut mer till mig! och att han kanske hade dålig dag

hur fan ska man klara upkörningen? känns som lotto
Citera
2005-10-19, 17:44
Medlem
Kör upp någon annanstans med någon annan herre.
Citera
2005-10-19, 17:51
Bannlyst
I vilken stad kör du upp?
Citera
2005-10-19, 18:24
Medlem
shadow1s avatar
Klä dig propert, se trevlig ut.
Låtsas att du bara ska skjutsa nån, när du kör.
Citera
2005-10-19, 19:12
Medlem
hårdkårs avatar
Känner igen mig.

Har kuggats 3 gånger av diverse anledningar. Verkar vara lite hipp som happ.
Citera
2005-10-19, 19:23
Medlem
Vad kostar en uppkörning? är det 800 kr?
Citera
2005-10-19, 19:30
Medlem
Diamanten_s avatar
asså jag håller med.. jag körde upp nu i början på oktober.
Allt gick kanon va så säker på att jag klarat det.
Men då säger han att jag kuggade pga att han tyckte att jag växlade ner för snabbt!
Kände riktigt hur arg jag blev.

Ex: Om jag kör på 4ans växel på en väg och ska sakta ner för att tex köra in i en rondell så växlade jag från 4 till 3 sen 2an fint och bra och körde in..
Men det gick tydligen för fort enligt honom, utan jag skulle växla från 4 köra en bit sen 3 köra en bit till och sen lugnt och skönt växla till 2an sa han.
Hade jag gjort så hade jag klarat det. Grrr..
Citera
2005-10-19, 19:43
Medlem
Richaards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamanten_
lalalallalalala
det handlar om att du kör för snabbt in i rondellen.. en person som aldrig tidigare åkt med dig vet inte hur du kör, om du då kör för snabbt in i rondellen, bromsar precis i tid för att hinna stanna utan att stå på bromsen, så blir resultatet snabba växlingar och en orolig kontrollant.. det enklaste är att bromsa in lungt på fyran och lägga i tvåan när du har tillräckligt låg hastighet.. på så sätt kan du också fortsätta in i rondellen utan att stanna helt om trafiken tillåter det..

Citat:
Ursprungligen postat av sean1
lalalalaa
det här med spegelkoll är ju så grundläggande, kan du inte lära dig det så förtjänar du inte ett körkort..
Citera
2005-10-19, 23:11
Bannlyst
snälla jag kollade ordentligt i speglarna, jag är väl medveten om rutinerna!

angående rondeller om det är inne i stan, så saktar jag in,, går ner på 2an en bit innan, kör sakta fram och anpassar hastigheten beroende på hur rondellen är ( mycket trafik, kör fram sakta, tomt, utnyttja situationen) allt för att stanna så lite som möjligt

om det är rondeller utanför stan, ner på 3an en bit innan, ser de bra ut, bara köra ut, brukar alltid själv anpassa körningen till att bara stanna _om_ nödvändigt och sitationen behöver det

körde up i falköping..
Citera
2005-10-20, 01:46
Medlem
tossefars avatar
Det är inget att tjaffsa om, kontrollanten kan sitt jobb. Sluta grina och ta till er vad de sa istället, så klarar ni nästa gång.
Citera
2005-10-20, 01:51
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sean1
Första upkörningen, förra månaden, gick utan problem, backning, parkering, landsväg, påväg tillbaka så var jag på en huvudled, 50km/H när en gamling, med låst blick på sin cykel vinglar fram i hög fart mot min väg, självklart satkar jag inte, och han ochså, han passerar sedan och jag fortsätter till VV, väl där får jag veta att jag är kugad pga "olämpligt ställe att stanna på(huvudled)"
GRRRR

andra gången, idag, går de HUR BRA SOM HELST, jag var övertygad om att jag skulle klara det, när vi stannade så sa han med en slöddrig ton, och det verkade som om han kämpade, men till slut kom han fram till att han kuggar mig pga "dålig upmärksamhet i speglar"

asså!!! jag kör bra! körskolan säger själva att dom inte kan lära ut mer till mig! och att han kanske hade dålig dag

hur fan ska man klara upkörningen? känns som lotto
Det är körskolans fel! Om du blir kuggad två gånger och skolan säger att de inte har mer att lära ut är det verkligen dags att byta körskola, eller iallafall lärare.
Citera
2005-10-20, 08:58
Medlem
Bom Tombadills avatar
Det går ju alltid att överklaga beslutet!
Tjejen körde upp förra veckan som privatist, och döm till min förvåning så klarade hon det, inte för att hon kör dåligt utan för hon körde upp utan att ha gått på körskola.

Men att försöka ta körkort idag verkar vara ett riktigt lotteri...

I Roberstsfors klarar 90% uppkörningen
I Uppsala klarar 45% uppkörningen
Va fan e det för siffror?!?!?! Är uppkörarna i Roberstfors så mycket bättre än i Uppsala? Tror inte det va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in