Citat:
Ursprungligen postat av trebby
Som många tidigare sagt så bygger dom sin bedömning på helheten, verkar du osäker så blir du kuggad, och anmärker då på småsaker som framhävde osäkerheten.
Men det roligaste är ändå att alla som kuggar uppkörningen hävdar att dom kört så bra så men så var det en liten skitsak som gjorde att de kuggade och deras uppkörningskontrollant måste va den sämsta och är dum i huvudet.
Trots det så är det ju som sagt deras jobb och de kan bedömma om du är redo för att släppas fri i trafiken, så kuggar man har man inte kört bra, man har kört bra när man klarar det.
Ps. Självklart klarade jag det på första försöket, som privatist, så kom inte o säg att det är svårare som privatist. Det är däremot svårare för vissa individer :P Ds.
Håller jag inte med om. Jag skulle svänga vänster och bilen jag "mötte" stod stilla. han rörde sig inte, jag stannade och väntade. Bilar kom bakom och man har ju fått lära sig att man INTE ska stoppa upp trafik. Och eftersom bilen jag "mötte" stod stilla ENBART stod där, så körde jag. Det var ju katastrof enligt körgubben, man var alldeles för Aggressiv i trafiken. Det andra han klagade på var att jag tittade bakåt för mycket när jag BACKADE. Men VAD gör du OM det kommer nån framför? "Men jag tittade ju framåt, det kom ingen, jag backade." "Men OOOOM det HADE kommit nån?" Stön? Och slutligen! JAG hade grönt ljus, dom på övergångsstället hade rött, det gick ut 3 "herrar" mitt ivägen, jag tvärbromsa för att inte köra på dom, körgubben ansåg att jag körde för fort som inte han förutse det där, jag bromsade långt innan han hade flyttat benet till bromsen.
Min andra gång körde jag upp med en annan. Hon klagade ingeting. Körde samma tur som med aset. Stannade till och med på en väg för att ett fruntimmer med massa hundar skulle slippa gå ner i diket, det fick jag beröm för, av han skulle jag blivit utskälld efter noter. Enligt henne var jag en duktig bilförare - enligt honom en katastrof. Enligt ALLA som åkt/åker med mig är jag en bra, uppmärksam bilförare. Men inte enligt honom.
Så ja, jag hävdar att det var skitsaker han kuggade mig på, och han VAR totalt jävla dum i huvudet.
PS! Jag klarade uppkörningen på andra försöket när jag fick en MÄNNISKA (!) som dessutom hade blivit begåvad med något som kallas Folkvett.