2005-10-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coyoteugly
jag gjorde endel fel på min uppkörning och klarade det. bl.a. körde jag ner i diket
men tror att min dikeskörning gjorde att jag klarade det, för det var precis i början och jag var 100% på att jag inte skulle klara det eftersom jag kört i diket så jag var ju inte nervös längre utan körde bara som om jag var ute själv nån gång

övningskörde bara 2 veckor innan uppkörning och körde upp som privatist

en kompis klarade förresten sitt körkort i veckan, hög

Haha mannen Verkar kul det där o köra hög, kanske hjälpte då! Jag kugga första min uppkörning.. Har den andra imorrn!!! får se hur fan det går då.
Citera
2005-10-21, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Davidz
Haha mannen Verkar kul det där o köra hög, kanske hjälpte då! Jag kugga första min uppkörning.. Har den andra imorrn!!! får se hur fan det går då.

hur gick de?
Citera
2005-10-21, 17:48
Medlem
Du kan vara lugn... två gånger är ingenting... jag har själv kört upp fyra och ännu inte klarat det (där de tre sista av dem utfördes då två trafikskolor dömt mig redo för uppkörning).
Citera
2005-10-22, 12:42
Medlem
bigMajks avatar
Först och främst vill jag säga. Uppkörning är inte bilkörning, det är något annat.

Själv tyckte jag att jag gjorde några småfel under uppkörning, så som någon tidigare skrev tror jag inte att man kan bli kuggad på småsaker, utan dessa småsaker kan bli en "anledning" om inte helhetsintrycket är bra nog.
Citera
2005-10-22, 19:19
Medlem
Som många tidigare sagt så bygger dom sin bedömning på helheten, verkar du osäker så blir du kuggad, och anmärker då på småsaker som framhävde osäkerheten.

Men det roligaste är ändå att alla som kuggar uppkörningen hävdar att dom kört så bra så men så var det en liten skitsak som gjorde att de kuggade och deras uppkörningskontrollant måste va den sämsta och är dum i huvudet.

Trots det så är det ju som sagt deras jobb och de kan bedömma om du är redo för att släppas fri i trafiken, så kuggar man har man inte kört bra, man har kört bra när man klarar det.

Ps. Självklart klarade jag det på första försöket, som privatist, så kom inte o säg att det är svårare som privatist. Det är däremot svårare för vissa individer :P Ds.
Citera
2005-10-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trebby
Som många tidigare sagt så bygger dom sin bedömning på helheten, verkar du osäker så blir du kuggad, och anmärker då på småsaker som framhävde osäkerheten.

Men det roligaste är ändå att alla som kuggar uppkörningen hävdar att dom kört så bra så men så var det en liten skitsak som gjorde att de kuggade och deras uppkörningskontrollant måste va den sämsta och är dum i huvudet.

Trots det så är det ju som sagt deras jobb och de kan bedömma om du är redo för att släppas fri i trafiken, så kuggar man har man inte kört bra, man har kört bra när man klarar det.

Ps. Självklart klarade jag det på första försöket, som privatist, så kom inte o säg att det är svårare som privatist. Det är däremot svårare för vissa individer :P Ds.

Håller jag inte med om. Jag skulle svänga vänster och bilen jag "mötte" stod stilla. han rörde sig inte, jag stannade och väntade. Bilar kom bakom och man har ju fått lära sig att man INTE ska stoppa upp trafik. Och eftersom bilen jag "mötte" stod stilla ENBART stod där, så körde jag. Det var ju katastrof enligt körgubben, man var alldeles för Aggressiv i trafiken. Det andra han klagade på var att jag tittade bakåt för mycket när jag BACKADE. Men VAD gör du OM det kommer nån framför? "Men jag tittade ju framåt, det kom ingen, jag backade." "Men OOOOM det HADE kommit nån?" Stön? Och slutligen! JAG hade grönt ljus, dom på övergångsstället hade rött, det gick ut 3 "herrar" mitt ivägen, jag tvärbromsa för att inte köra på dom, körgubben ansåg att jag körde för fort som inte han förutse det där, jag bromsade långt innan han hade flyttat benet till bromsen.

Min andra gång körde jag upp med en annan. Hon klagade ingeting. Körde samma tur som med aset. Stannade till och med på en väg för att ett fruntimmer med massa hundar skulle slippa gå ner i diket, det fick jag beröm för, av han skulle jag blivit utskälld efter noter. Enligt henne var jag en duktig bilförare - enligt honom en katastrof. Enligt ALLA som åkt/åker med mig är jag en bra, uppmärksam bilförare. Men inte enligt honom.

Så ja, jag hävdar att det var skitsaker han kuggade mig på, och han VAR totalt jävla dum i huvudet.

PS! Jag klarade uppkörningen på andra försöket när jag fick en MÄNNISKA (!) som dessutom hade blivit begåvad med något som kallas Folkvett.
Citera
2005-10-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galning
Håller jag inte med om. Jag skulle svänga vänster och bilen jag "mötte" stod stilla. han rörde sig inte, jag stannade och väntade. Bilar kom bakom och man har ju fått lära sig att man INTE ska stoppa upp trafik. Och eftersom bilen jag "mötte" stod stilla ENBART stod där, så körde jag. Det var ju katastrof enligt körgubben, man var alldeles för Aggressiv i trafiken. Det andra han klagade på var att jag tittade bakåt för mycket när jag BACKADE. Men VAD gör du OM det kommer nån framför? "Men jag tittade ju framåt, det kom ingen, jag backade." "Men OOOOM det HADE kommit nån?" Stön? Och slutligen! JAG hade grönt ljus, dom på övergångsstället hade rött, det gick ut 3 "herrar" mitt ivägen, jag tvärbromsa för att inte köra på dom, körgubben ansåg att jag körde för fort som inte han förutse det där, jag bromsade långt innan han hade flyttat benet till bromsen.

Min andra gång körde jag upp med en annan. Hon klagade ingeting. Körde samma tur som med aset. Stannade till och med på en väg för att ett fruntimmer med massa hundar skulle slippa gå ner i diket, det fick jag beröm för, av han skulle jag blivit utskälld efter noter. Enligt henne var jag en duktig bilförare - enligt honom en katastrof. Enligt ALLA som åkt/åker med mig är jag en bra, uppmärksam bilförare. Men inte enligt honom.

Så ja, jag hävdar att det var skitsaker han kuggade mig på, och han VAR totalt jävla dum i huvudet.

PS! Jag klarade uppkörningen på andra försöket när jag fick en MÄNNISKA (!) som dessutom hade blivit begåvad med något som kallas Folkvett.

Där ser man, min teori stämmer, du hävdar att du körde bra på första uppkörningen...du blev kuggad.

Jag tror att du helt enkelt gav ett för osäkert intryck men gubben ville inte säga det rakt ut utan anmärkte på "skitsaker".
Självklart tycker alla som åker med dig att du är uppmärksam och duktig, du klarade det ju till sist.

Och på tal om det, ingen kritik mot dig speciellt eftersom jag inte har åkt med dig. Jag är i åldern där många tar körkort och av alla de jag åkt med så är det de som inte tog körkortet på första försöket som kör något osäkrare.

Sen kör tjejerna mer osäkert också, har ingen koll på bilen, men det var inte det som skulle diskuteras i den här tråden.
Citera
2005-10-23, 13:03
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Jag klarade på första uppkörningen och då hade jag ändå en ohygglig baksmälla.
Citera
2005-10-23, 14:43
Medlem
Tacoritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Jag klarade på första uppkörningen och då hade jag ändå en ohygglig baksmälla.

Alltid värst
Själv hade man en yttepytteliten bakfylla morgonen efter kortet. Sista dagen på sommarlovet.
Citera
2006-01-02, 22:23
Bannlyst
Yes, jag klarade min tredje uppkörning idag!
Äntligen är det avklarat!
Citera
2006-01-02, 22:33
Medlem
flygers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collateral

Grattis, och ta det lungt på vägarna.

Du har säkert hört det många gånger förut att man tror att man är en duktig förare när man fått körkortet. Men sanningen är den att när man haft körkortet ett tag och kört en del mil så upptäcker man att man inte alls var så bra förare som man trodde när man nyss fått körkortet.

Usch, vad tråkig jag blev som gav dig en moralpredikan när du precis klarat lappen. Nåja stick ut på någon ödslig parkering och sladda lite och träna på den tekniska biten av bilkörningen.
Citera
2006-01-03, 00:10
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collateral

GRATTIS!!
Fick mitt kort i våras i Kungälv på första försöket och det var inga som helst problem.
Å andra sidan fick jag nästan enbart köra landsvägskörning, det jag hade gjort mest och kände mig mest säker på så så sätt hade jag väl tur..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in