Tjenna alla fb:are !!
Har läst en hel del här då jag själv hade misslyckats med två raka uppkörningar. Men idag så klarade jag mig och blev godkänd
Jag ska dela med mig av min erfarenhet av misslyckanden! Nåt som jag inte sett nån skriva här, är hur negativt påverkad man blir om kompisar, arbetskamrater, föräldrar, släktingar vet om att du har en uppkörning. Båda gångerna visste alla om det och när de ringer o frågar om hur det gick känner man sig så dålig. Då alla sina andra kompisar klarade sig på första försöket och du själv inte klarat av det. Dessutom har de haft körkort sen dem va 18 (Jag fyller 20 i sep). Ständigt fick jag höra tjatet av kompisar och deras föräldrar "Hur går det med körkortet? Har du inte tagit det ännu?"
Tillslut orkar man inte och jag ville inte åka hem till dem för att höra tjatet. Väldigt fegt, jag vet, men så jävla trött och jobbigt då de har hållt på i två år. Så
första tipset är att försöka och hålla det så hemligt som möjligt! Bara mina föräldrar visste om att jag skuller köra upp idag. Du slipper känna pressen från vänner och alla andra!
Andra erfarenheten som jag vill dela med mig av följer nedan:
Efter första misslyckandet blev jag ledsen och besviken, såklart. Jag åkte utomlands för att komma bort ifrån allt. Vilket va skönt för stunden men sen kommer man tillbaka till verkligeheten igen och då är livet skit. Plus att jag inte körde på två månader... Det jag vill få sagt är att fortsätta kämpa ännu mer, hårdare och köra PRIVAT! Jag gjorde inte detta förrän mitt andra misslyckande!
Hoppas jag inte tråkat ut er för mycket

, KEEP ON!