2008-06-17, 18:40
Medlem
C M Burnss avatar
Sådärja

C M Burns 1
Vägverket 0
Senast redigerad av C M Burns 2008-06-17 kl. 19:06.
Citera
2008-06-17, 22:22
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
C M Burns 1
Vägverket 0

Grattis!

Känns bra att få det innan Vägverket tar sommarlov?
Citera
2008-06-17, 22:58
Medlem
När öppnar vägverket igen? Jag som hade hoppats att köra upp om 4-6 veckor.

Är det någon som har kört upp i Jakobsberg? Vart har ni fått köra då och vilka moment ingick?

Finns det någon skitstövel-inspektör där? Jag hade tänkt köra upp klockan 13.00, vad tycker ni om den tiden?

Sen så undrar jag hur man testar handbromsen. Ska man köra sakta och dra åt den, eller ska man försöka köra iväg när den redan är åtdragen?

Och när man ska testa fotbromsen...ska man köra sakta och trycka ner den, eller räcker det med att kolla att bromsservon funkar genom att trycka ner bromsen och sedan starta bilen och kontrollera att den sjunker?
Senast redigerad av carlzone1985 2008-06-17 kl. 23:36.
Citera
2008-06-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlzone1985
Sen så undrar jag hur man testar handbromsen. Ska man köra sakta och dra åt den, eller ska man försöka köra iväg när den redan är åtdragen?

Och när man ska testa fotbromsen...ska man köra sakta och trycka ner den, eller räcker det med att kolla att bromsservon funkar genom att trycka ner bromsen och sedan starta bilen och kontrollera att den sjunker?

Handbromsen testas idragen

Fotbromsen räcker med att kolla servon, precis som du beskriver det.
Citera
2008-06-18, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
Inspektörer får inte försöka lura in dig på enkelriktade gator.

Jasså? Det försökte min inspektör göra, men eftersom jag hade huvudet på fokus så svängde jag :P
Citera
2008-06-18, 10:56
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Själv körde jag upp kl. 0800. En lördagmorgon. I Norrtälje.

Det var rent löjligt. Visst var det en bit att åka, men det var det värt. Strategi, mina vänner, strategi!
Citera
2008-06-18, 15:22
Medlem
solid302s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlzone1985
När öppnar vägverket igen? Jag som hade hoppats att köra upp om 4-6 veckor.

Är det någon som har kört upp i Jakobsberg? Vart har ni fått köra då och vilka moment ingick?

Finns det någon skitstövel-inspektör där? Jag hade tänkt köra upp klockan 13.00, vad tycker ni om den tiden?

När du testar handbromsen så ska den vara åtdragen och sen höjer du bara kopplingen sakta... du ska inte använda gaspedalen, bara kopplingen.
Citera
2008-06-18, 18:03
Medlem
Mango Chutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solid302
När du testar handbromsen så ska den vara åtdragen och sen höjer du bara kopplingen sakta... du ska inte använda gaspedalen, bara kopplingen.

Beror helt på vad det är för bil, många bilar är för klena för att det bara ska räcka med att höjja kopplingen. Jag har kört flera bilar som ens klarar att rulla iväg om man bara släpper på kopplingen.
Citera
2008-06-23, 15:33
Medlem
Snart uppkörning :'(

Jag har uppkörning på onsdag.. Jag bor uppe i norrland och är evigt tacksam för att vi inte har trafikljus och rondeller Har ni några goda tips och råd, förutom att se sig för? Vad kuggar de flesta på?
Citera
2008-06-23, 16:27
Medlem
De flesta kuggar nog på:
- Dålig planering.
- Någon trafiksituation inträffar och man inte kan visa sig hantera den.
- Dålig uppmärksamhet
- Kör för fort
- Blinkar inte
- Tittar sig om för lite vid ev. fil byte eller dylikt.

Finns massvis med saker, men ofta att man begår något misstag som man inte ska begå när man är ute i trafiken och rattar.
Citera
2008-06-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solid302
Jag har exakt samma uppkörningstid som dig, fast i Göteborg...

Hoppas vi fan klarar det då!

Hur gick det då?

Jag klarade det !

inga problem, förutom att ja fick backa runt ett hörn, fick göra om det för ja drog in i trottoarkanten

körde annars farsta -> hökarängen från motorvägen ->trångsund via motorvägen igen -> farsta
Citera
2008-06-24, 13:32
Medlem
solid302s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAL
Hur gick det då?

Jag klarade det !

inga problem, förutom att ja fick backa runt ett hörn, fick göra om det för ja drog in i trottoarkanten

körde annars farsta -> hökarängen från motorvägen ->trångsund via motorvägen igen -> farsta
Vägverket hade ändrat min tid till Torsdag den 26/6 kl.09:00...
så på torsdag är det dags i göteborg!

Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in