2015-02-23, 13:39
Medlem
Bagdadkingens avatar
Ni bittra supportrar förstår väl att enda anledning vår hybris blir större och större är för att ni som håller på Bajen och AIK ÄR hybris. Nu har vi tagit ner er på jorden under lång tid och ändå har ni sån satans hybris, klart man vill gnida in vår förträfflighet då.
Citera
2015-02-23, 13:55
Avslutad
Hybris är ett ord som används lite för ofta, och den börjar tappa sin ursprungliga mening...
Citera
2015-02-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Att påpeka att någon är dryg är inte att vara bitter. Man brukar prata om dåliga förlorare, men i denna tråd (och supportertråden) visar en del MFF-fans att det finns "dåliga" vinnare också.
Att inte nämna Champions League eller ordet "vinnare" i samma mening som Malmö FF kan uppfattas som oerhört kränkande. Använder man dessutom Malmö FF i negativa ordalag så är man antingen kränkt över hur överlägsna Malmö FF är eller oerhört bitter över det faktumet.

Jag kanske tillhör en av få som tror att Malmö inte vinner i år. Underskattning i kombination med ett gruppspel antingen i EL eller CL kommer leda till en rejäl kallsup i ligan. Om nu en andra eller tredjeplats kan kallas för det.
Citera
2015-02-23, 23:05
Medlem
Keldons avatar
Vibe såld och MFF Omsätter cirka 400 mille. Känns som MFF kommer ha tre stjärnor på tröjan före Göteborg har två. Likväl står man väl där i en tyst bortaklack och lyssnar på "forza malmö - heja di blåe" när ens eget lag är på besök. Minns när ens eget lag var obesegrade på Swedbankstadion, nu har vi inte gjort mål där sedan gud vet när

/Bosatt i Malmö
Citera
2015-02-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Vibe såld och MFF Omsätter cirka 400 mille. Känns som MFF kommer ha tre stjärnor på tröjan före Göteborg har två. Likväl står man väl där i en tyst bortaklack och lyssnar på "forza malmö - heja di blåe" när ens eget lag är på besök. Minns när ens eget lag var obesegrade på Swedbankstadion, nu har vi inte gjort mål där sedan gud vet när

/Bosatt i Malmö
Räknas i somras som "Gud vet när"?
Citera
2015-02-24, 01:16
Medlem
420anonyms avatar
Var lite långsam med köp av säsongskort. Någon som har erfarenhet av platserna på "aktiv sittplats kurva"?, både klack kort&långsida är slutsålt. Hammarby som gäller.

Mvh
Citera
2015-02-24, 01:44
Medlem
JoonaToivios avatar
Såg reprisen av Malmö-Assyriska nu. Har tidigare hört massa lovord om deras insats under söndagen, så såg fram emot att se deras nyförvärv och satan vad imponerad man blev! Wolfs högerfot är så jävla magnifik, Yotun och Sana känns även som fina tillskott.

Visserligen mötte man Assyriska, men spelar MFF som man gjorde i första halvleken i februari månad... Då vågar jag knappt se när laget är matchtränade och i toppform.
Citera
2015-02-24, 02:06
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Var lite långsam med köp av säsongskort. Någon som har erfarenhet av platserna på "aktiv sittplats kurva"?, både klack kort&långsida är slutsålt. Hammarby som gäller.

Mvh

Aktiv sittplats kurva är en ny sektion bredvid kortsidesklacken. Förra säsongen var det en del av familjeläktaren men inför denna säsong är hela familjeläktaren på övre etage. Aktiva sitt bredvid långsidesklacken har varit jävligt populär, så utökningen med aktiv sittplats kurva kommer förmodligen bli riktigt bra! Bara att slå till direkt

Dock borde detta ämne tas upp i supportertråden, men förhoppningsvis får det stå kvar nu!
Citera
2015-02-24, 03:37
Medlem
"spelar MFF som man gjorde i första halvleken i februari månad... Då vågar jag knappt se när laget är matchtränade och i toppform"

Spelar man som Hammarby vinner man med 1-8, fakta.
Citera
2015-02-24, 07:28
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Räknas i somras som "Gud vet när"?
Se på fan! I somras var första gången sedan 2004 jag inte såg Kalmar i Malmö. Minns bara tydlig förlust mot MFF borta 2014. Förr väntade man sig en kamp eller rentav vinst mot Malmö, nu är det årets mest givna förlust men ändå går man livet som fotbollsintresserad.

Gällande
Gällande Kalmar så får man väl vara nöjd om de slipper värsta nedflyttningskampen. Hur faan ska det gå sedan när egna kapitalet är brännt?

Fast det kunde varit värre se på Östers If
Citera
2015-02-24, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackan.95
"spelar MFF som man gjorde i första halvleken i februari månad... Då vågar jag knappt se när laget är matchtränade och i toppform"

Spelar man som Hammarby vinner man med 1-8, fakta.
Sluta larva dig nu. Resultatet i en träningsmatch och en täclingsmatch kan aldrig jämföras.

Måste säga att jag mer och mer börjar bli kritisk till att överhuvudtaget spela träningsmatch er. Känns inte som att det ger mer än att komma upp i "matchtempo"
Citera
2015-02-24, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym

Mvh

Satt där en gång förra året innan det vart "aktiv sittplats" officiellt. Först och främst så ser man bättre än man kan tro men framförallt så var det betydligt mer "aktivitet" där än där jag brukar sitta vilket var en positiv överaskning. Tror att det lär bli än bättre drag där i år, så absolut tror jag det är bra platser, trots att det är kurva.

Men är du inte typen som bidrar till "drag" så bör du nog titta på andra platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in