2015-02-24, 09:41
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Sluta larva dig nu. Resultatet i en träningsmatch och en täclingsmatch kan aldrig jämföras.

Måste säga att jag mer och mer börjar bli kritisk till att överhuvudtaget spela träningsmatch er. Känns inte som att det ger mer än att komma upp i "matchtempo"
Det är väl just det som är syftet med träningsmatcher. Iallafall de första på säsongen.
Citera
2015-02-24, 10:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Sluta larva dig nu. Resultatet i en träningsmatch och en täclingsmatch kan aldrig jämföras.

Måste säga att jag mer och mer börjar bli kritisk till att överhuvudtaget spela träningsmatch er. Känns inte som att det ger mer än att komma upp i "matchtempo"

Du verkar då inte riktigt ha förstått varför man spelar träningsmatcher om du bara tror att syftet är att komma upp i matchtempo...

Träningsmatcher ger betydligt mer än vad träningar med tvåmålsspel ger om de spelas mot rätt motstånd. Det är stor skillnad att gå ut till en träningsmatch jämfört med vad som sker på den egna träningsanläggningen.
Citera
2015-02-24, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Du verkar då inte riktigt ha förstått varför man spelar träningsmatcher om du bara tror att syftet är att komma upp i matchtempo...

Träningsmatcher ger betydligt mer än vad träningar med tvåmålsspel ger om de spelas mot rätt motstånd. Det är stor skillnad att gå ut till en träningsmatch jämfört med vad som sker på den egna träningsanläggningen.
Det förstår jag mycket väl men så är sällan fallet. Ofta upplever jag det som att båda lagen luftar trupperna friskt, provar på lite olika sammansättningar i de olika lagdelarna och kanske har några aspekter i spelet som man försöker slipa på. Uppspel, omställningar, fasta situationer eller vad det nu kan vara.

Problemet som jag ser det är att kvaliteten på spelet generellt blir därefter. Jag har aldrig upplevt att en träningsmatch har samma intensitet eller karaktär som en tävlingsmatch, aldrig någonsin. Och det är väl matcherna i seriespelet man ämnar att vinna?

Det jag vill komma till är att man tidigare borde spela matcher som betyder någonting. Att Svenska Cupen drar igång tidigare än någonsin och därmed också tävlingssäsongen samt att man numera har ett gruppspel är bland det bättre som har hänt svensk fotboll på senare år.

Skulle vilja se någonting liknande typ att man har små regionala serier (Lite likt distriktsmästerskapen som spelas på ungdomsnivå) där vinnarna sen får möta varandra och en slutgiltig vinnare koras. Att vi nu har två jättearenor med skjutbart tak bör utnyttjas mer under vintern. Eller varför inte försöka blåsa liv i Royal League igen? Bedrövligt att man inte tog hand om den turneringen bättre.
Senast redigerad av Tiddlywank 2015-02-24 kl. 11:39.
Citera
2015-02-24, 13:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Det förstår jag mycket väl men så är sällan fallet. Ofta upplever jag det som att båda lagen luftar trupperna friskt, provar på lite olika sammansättningar i de olika lagdelarna och kanske har några aspekter i spelet som man försöker slipa på. Uppspel, omställningar, fasta situationer eller vad det nu kan vara.

Problemet som jag ser det är att kvaliteten på spelet generellt blir därefter. Jag har aldrig upplevt att en träningsmatch har samma intensitet eller karaktär som en tävlingsmatch, aldrig någonsin. Och det är väl matcherna i seriespelet man ämnar att vinna?

Det jag vill komma till är att man tidigare borde spela matcher som betyder någonting. Att Svenska Cupen drar igång tidigare än någonsin och därmed också tävlingssäsongen samt att man numera har ett gruppspel är bland det bättre som har hänt svensk fotboll på senare år.

Skulle vilja se någonting liknande typ att man har små regionala serier (Lite likt distriktsmästerskapen som spelas på ungdomsnivå) där vinnarna sen får möta varandra och en slutgiltig vinnare koras. Att vi nu har två jättearenor med skjutbart tak bör utnyttjas mer under vintern. Eller varför inte försöka blåsa liv i Royal League igen? Bedrövligt att man inte tog hand om den turneringen bättre.
Det låter lite som att du tycker att man inte ska spela träningsmatcher för att du inte tycker det är nån mening att titta på dom... Du skriver ju själv att träningsmatcherna ofta är till för att slipa på detaljer, och då är det väl bra att man får tillfälle till det? Eller du tycker det är bättre att strunta i den biten och sen bara hoppas att allt går bra sen när det verkligen gäller nått?
Citera
2015-02-24, 19:35
Medlem
Rapport har idag inslag om att IFK Göteborg arrangerat en bajspackar-dag. Publiken ska HBTQ-certifieras.
Citera
2015-02-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Såg reprisen av Malmö-Assyriska nu. Har tidigare hört massa lovord om deras insats under söndagen, så såg fram emot att se deras nyförvärv och satan vad imponerad man blev! Wolfs högerfot är så jävla magnifik, Yotun och Sana känns även som fina tillskott.

Visserligen mötte man Assyriska, men spelar MFF som man gjorde i första halvleken i februari månad... Då vågar jag knappt se när laget är matchtränade och i toppform.
Tagga ner, Malmö ligger två i gruppen - efter Jönköping. Malmö lär säkert gå vidare men ändå, tvåa efter Jönköping 😉
Citera
2015-02-24, 20:07
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Rapport har idag inslag om att IFK Göteborg arrangerat en bajspackar-dag. Publiken ska HBTQ-certifieras.
Blir det match med Häcken, eller GAIS?
Citera
2015-02-25, 03:39
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackan.95
"spelar MFF som man gjorde i första halvleken i februari månad... Då vågar jag knappt se när laget är matchtränade och i toppform"

Spelar man som Hammarby vinner man med 1-8, fakta.
Var det inte assyriskas u21-uppställning som torskade med 1-8?
Citera
2015-02-25, 03:49
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Var det inte assyriskas u21-uppställning som torskade med 1-8?

Fattar inte varför så många har fått för sig att Assyriska lirade med enbart juniorer eller liknande... Man hade i princip samma mittfält och anfall samt målvakt som man hade nu senast mot MFF. Skillnaden var väl att man hade 2 provspelare i backlinjen samt en junior.
Citera
2015-02-25, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeimine
Elfsborg 2015, är inte direkt optimistisk känns mer som ett mellanår igen.

Dina betyg känns okej, men jag har två invändningar jag känner att jag måste kommentera:

1. Henning Hauger tycker jag förtjänar en 4:a. Märker att många underskattar honom något enormt, jag ser honom som en av våra absolut viktigaste spelare. Grym spelförståelse även om han mest jobbar i det tysta. Syns att han pallar trycket i matcher med högt tempo. Han har verkligen kommit in i det efter ett halvdant första år i klubben. En av allsvenskans bästa i sin roll, enligt mig.

2. Simon Lundevall, även där en 4:a anser jag. Imponerade verkligen på mig förra året, kändes som att nästan alla Gefles anfall gick genom honom. Kanske har jag sett för lite av honom dock. Han har i alla fall ett jävla driv med bollen vid fötterna och ett grymt tillslag.

I övrigt märker jag att jag är mer positiv inför säsongen än de flesta andra Elfsborgare jag pratat med. Tror det kan bli ett bra år. Jag välkomnar Haglund tillbaka med öppna armar - jag är en av de som inte ville att han skulle lämna från första början.

Det som trots allt gör mig lite tveksam är försvaret, där kan det verkligen gå åt helvete om vi inte passar oss. Tror inte på Svensson som mittback mer än i matcher mot betydligt sämre motstånd. Jönsson lär väl som vanligt kunna spela max var femte match. Holmén och Kapten Kevin litar jag fullt ut på i alla fall.
Citera
2015-02-25, 10:19
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Fattar inte varför så många har fått för sig att Assyriska lirade med enbart juniorer eller liknande... Man hade i princip samma mittfält och anfall samt målvakt som man hade nu senast mot MFF. Skillnaden var väl att man hade 2 provspelare i backlinjen samt en junior.

Kontentan av det hela Hammarby kommer före MFF i tabellen.
Citera
2015-02-25, 10:22
Medlem
Vuxenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Kontentan av det hela Hammarby kommer före MFF i tabellen.

Såklart dem gör. Bajen är ju bäst och kommer förmodligen vinna guldet.. eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in