2015-09-25, 00:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Cred? Han (liksom araben Al-Hakim) hyllas ju utan förbehåll i all svensk media. Mer cred till Johannesson och de andra som får ta skit hela tiden, utan förbehåll från alla håll och kanter.

Eriksson är överskattad. Jag förnimmer en tendens att släppa situationer som inte borde släppas, och det stör spelare något enormt. Att inte ge frispark när det skall ges är en av de sämre egenskaper en domare kan ha. Det skapar grinighet och irritation vilket i sin tur leder till fler aggressiva ingripanden.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/elfsborg/article21471420.ab
Ja jag tycker han ska ha cred som kan stå framför journalister eller i studion och redogöra sina domslut, hur många gånger har man inte velat höra Lerjeus göra samma sak? Och om Jonas kan göra tveksamma beslut är det ingenting i jämförelse med andra som kan göra helt verklighetsfrånvända domslut.

Jonas är alltid villig att ta diskussionen, både på och utanför plan. Det å andra sidan uppskattas enormt bland spelare.

Jag gillar f.ö Anders men att han är en av allsvenskans mest gnälliga spelare är ingen hemlighet.
Citera
2015-09-25, 00:21
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag gillar f.ö Anders men att han är en av allsvenskans mest gnälliga spelare är ingen hemlighet.

Vad har det med saken att göra? Erikssons insats är ju usel. Frisparken är solklar. Jag hade också varit totalt vansinnig.
Citera
2015-09-25, 00:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vad har det med saken att göra? Erikssons insats är ju usel. Frisparken är solklar. Jag hade också varit totalt vansinnig.
I och med att du länka artikeln där Taco ger sin syn på saken har det med saken å göra och finns det någon annan Elfsborgsspelare som rasar lika mycket? det var en miss absolut. Men vilken domare är fläckfri? Hittills har inte Eriksson visat hyckleri ala Lerjeus eller som Johannesson som förklarar i direktsändning att han inte kan offsideregeln.

Eriksson går direkt ut i mixed zone och säger att han eventuellt gjort ett felbeslut. Kan inte komma på nån annan domare i allsvenskan som är villig att erkänna när denne kan ha gjort fel. Hansson exempelvis blånekar trots att man sitter där med facit i hand och det om något får en att gå i taket.
Citera
2015-09-25, 00:42
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
I och med att du länka artikeln där Taco ger sin syn på saken har det med saken å göra och finns det någon annan Elfsborgsspelare som rasar lika mycket? det var en miss absolut. Men vilken domare är fläckfri? Hittills har inte Eriksson visat hyckleri ala Lerjeus eller som Johannesson som förklarar i direktsändning att han inte kan offsideregeln.

Eriksson går direkt ut i mixed zone och säger att han eventuellt gjort ett felbeslut. Kan inte komma på nån annan domare i allsvenskan som är villig att erkänna när denne kan ha gjort fel. Hansson exempelvis blånekar trots att man sitter där med facit i hand och det om något får en att gå i taket.

Titta på frisparkssituationen istället. Du verkar ju inte ha gjort det. Direkt pinsamt av Eriksson att inte blåsa där. Korpendomare hade fixat den, förfan. Det ursäktas inte av att man säger att man "eventuellt gjort ett misstag", klassiskt politikerspråk.
Citera
2015-09-25, 00:43
Medlem
Efter att ha suttit och bearbetat det här vidriga poängtappet i några timmar så kan jag konstatera att det är sånt här som händer ibland.

Rätt sjukt ändå att varken Elfsborg eller Göteborg har vunnit mot varandra på bortaplan sedan 2005.
Citera
2015-09-25, 00:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Titta på frisparkssituationen istället. Du verkar ju inte ha gjort det. Direkt pinsamt av Eriksson att inte blåsa där.
Har tittat på situationen tre gånger nu efter matchen och skriver att det är en miss, vad får dig å tro annorlunda?
Citat:
Korpendomare hade fixat den, förfan. Det ursäktas inte av att man säger att man "eventuellt gjort ett misstag", klassiskt politikerspråk.
Kan du säga en domare i allsvenskan undantaget Jonas Eriksson som är villig att gå igenom sina domslut direkt efter matchen och kan sträcka sig "så långt" å hävda att man kan ha gjort fel?
Citera
2015-09-25, 00:52
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Har tittat på situationen tre gånger nu efter matchen och skriver att det är en miss, vad får dig å tro annorlunda?

Kan du säga en domare i allsvenskan undantaget Jonas Eriksson som är villig att gå igenom sina domslut direkt efter matchen och kan sträcka sig "så långt" å hävda att man kan ha gjort fel?

Och då återkommer vi till det faktum att Eriksson hyllas jämt och ständigt av media vilket såklart ger större manöverutrymme... Vi kommer inte längre här.
Citera
2015-09-25, 00:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Och då återkommer vi till det faktum att Eriksson hyllas jämt och ständigt av media vilket såklart ger större manöverutrymme... Vi kommer inte längre här.
Nej inte nödvändigtvis, jag ställer en simpel fråga.
Citera
2015-09-25, 00:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Nej inte nödvändigtvis, jag ställer en simpel fråga.

Johannesson: "Det är 50/50". I stort sett likvärdigt det din gud Eriksson sade tidigare ikväll.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article18959760.ab

Martin Hansson går ännu längre och direkt erkänner fel:

Citat:
Både i premiären och i senaste matchen gjorde du grova misstag?

–Ja och den kritiken tar jag. Men det handlar om två felaktiga bedömningar och under en match tar en domare runt 500 beslut. Jag tycker att det är helt okej att vi får kritik men jag saknar balansen i kritiken i media.

http://www.svd.se/martin-hansson--hanad-hatad-hotad

Så jävla bra domare!
Citera
2015-09-25, 01:10
Bannlyst
Hatagöteborg 7 straffar, AIK 2. Nä jag är inte bitter.

Men det kommer bli kaos när ni kommer till vår välkommande "borg" friends om guldstriden fortfarande lever... Nä, 14-15 raka av AIK (eller vad det är) nu så har vi det.
Senast redigerad av eisapeitte 2015-09-25 kl. 01:14.
Citera
2015-09-25, 01:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Johannesson: "Det är 50/50". I stort sett likvärdigt det din gud Eriksson sade tidigare ikväll.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article18959760.ab

Martin Hansson går ännu längre och direkt erkänner fel:

http://www.svd.se/martin-hansson--hanad-hatad-hotad

Så jävla bra domare!
Varför en sån direkt tröttsam attityd..?

Du länkar en artikel där Hansson ett par månader tidigare gjort karriärens tabbe och får ta konsekvenserna av det. Varpå han erkänner vissa misstag men vad gjorde han efter DIF-Syrianska 2013 när C-more visa bilderna och samtliga som ser bilden är ense om att den är inne? Blånekar naturligtvis och dom enda som är tveksamma är Martin Hansson och mishima. En av många grejer som Hansson gjort uppenbart fel men inte står för det.

Och hade du bemödat sig läsa artikeln du förmodligen bara googla dig fram till skulle du se vilken flummig beskrivning Johannesson ger:
Citat:
När Johannesson får se *situationen på en tv-repris och samtidigt intervjuas av C More är han fortfarande s*äker.
– Han (Rosenberg) står i*nte i bollbanan. Hade han gjort det hade det varit off*side. Jag tycker inte att han (målvakten Carlgren) har n*ågon chans att ta bollen där, säger Johannesson, som h*eller inte fick några andra indikationer från sin assisterande domare.
C More: Nu när du har sett tv-repriser har du då någon anledning att *omvärdera ditt beslut?
– Nej.
C More: Alm menar att *argumentet om att stå i bollbanan inte håller.
– Står du i bollbanan står du ju i vägen för skottet. Då stoppar du det eller touchar bollen i alla fall.
”Jag vetefan...”
När Sportbladet en stund senare pratar med Johannesson börjar han vackla.
Är det inte som Alm säger – står du i bollbanan så står du i vägen för skottet?
– Ja... jag vet inte.
Eriksson har aldrig gett en sån beskrivning vid nåt av sina misstag. Jag creddar honom mestadels för att han pratar med medier direkt efteråt och för att det inte sker sällan, du verkar ta det som en förolämpning.
Citera
2015-09-25, 01:28
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Du länkar en artikel där Hansson ett par månader tidigare gjort karriärens tabbe och får ta konsekvenserna av det. Varpå han erkänner vissa misstag men vad gjorde han efter DIF-Syrianska 2013 när C-more visa bilderna och samtliga som ser bilden är ense om att den är inne? Blånekar naturligtvis och dom enda som är tveksamma är Martin Hansson och mishima. En av många grejer som Hansson gjort uppenbart fel men inte står för det.

Och hade du bemödat sig läsa artikeln du förmodligen bara googla dig fram till skulle du se vilken flummig beskrivning Johannesson ger:

Intressant att du klipper bort det direkta citatet:

"Om du hade fått ”spela om” situationen?
– Omöjligt att säga. Det kräver att jag står där jag kan se det. När jag ser det på tv och får den positionen är det 50/50. En annan dag hade jag kanske blåst, säger Johannesson."

Citat:

För att jag har extremt svårt för fenomen eller personer som överskattas.

Citat:
Eriksson har aldrig gett en sån beskrivning vid nåt av sina misstag. Jag creddar honom mestadels för att han pratar med medier direkt efteråt och för att det inte sker sällan, du verkar ta det som en förolämpning.

Hur är inte detta mer eller mindre exakt samma sak som det "Eriksson aldrig hade gjort"?

"Domare Jonas Eriksson sa så här om den omdiskuterade situationen:
– Där jag stod tyckte jag inte att det var frispark, men all respekt till dem som tycker att det är frispark. Jag upplever att jag hade en bra position så jag vet inte om att jag kunde ha gjort något annat just då. Jag har ju inte tillgång till reprisbilder där ute, säger Jonas Eriksson till Cmore."

http://www.fotbolldirekt.se/2015/09/24/svensson-rasar-mot-jonas-eriksson-efter-poangtappet-helt-ofattbart/

Så även Eriksson refererar till reprisbilder... Han är en sopa. Lev med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in