2015-01-18, 11:56
Medlem
junkbords avatar
Att ha vistats i Sverige sen 2008 och fortfarande inte kan säga en mening på Svenska. Visar bara Sobras inställning och engagemang.
Citera
2015-01-18, 13:32
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Att ha vistats i Sverige sen 2008 och fortfarande inte kan säga en mening på Svenska. Visar bara Sobras inställning och engagemang.

Jimmy Dixon bodde i Sverige i över 11 år och pratade inte svenska.
Citera
2015-01-18, 13:35
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat

Okej?
Vad har det att göra med att Sobra inte behagat lära sig Svenska på ca 7 år?
Citera
2015-01-18, 14:06
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Blåvitt hade alltså nyligen köpt in 4000 nya matchtröjor med Prioritet Finans på bröstet som nu inte kan användas eller säljas. Det talar väl för att det här inte var något man förutsett någon längre tid.

Jag är inne på förslaget som kom på Twitter. Tryck Lawson och Prosper på ryggen och skicka dom till Ghana....
Citera
2015-01-18, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Jag är inne på förslaget som kom på Twitter. Tryck Lawson och Prosper på ryggen och skicka dom till Ghana....

De är ju inte klara ännu.
Citera
2015-01-18, 17:08
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord

Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat

Det skulle inte förvåna om båda faktiskt förstod svenska och kunde lite, men har skämts för att prata det offentligt och därför valt engelska. Så har det i varje fall varit med Ricardinho.
Citera
2015-01-18, 17:58
Bannlyst
Något jag inte kan förstå är varför Göteborg aldrig gick efter Gerhardsson? Lennartsson är ännu en felrekrytering i stil med Stahre. Göteborg har redan provat denna typ av fotboll. Det har inte lett till några framgångar på flera år. Fattar inte ledningen det?

Exakt vad är det som talar för att Lennartsson ska lyckas? Ni änglar vill ju ha framgångar. Vem minns inte Lennartsson debacle med Elfsborg i Europa? Vilken efterbliven fotboll denna man står för. Det var säkert framgångsrikt 2000-2009 men det är andra tider nu.
Citera
2015-01-19, 13:58
Medlem
ArgIdiot:

Lennartsson fick en del eftermälen från Elfsborg som visar på märklig ledarstil etc men det är klart att man får ta orden från en förening som avslutar hans anställning med en nypa salt.

Men jag håller med om att han har mycket att bevisa och jag själv gillade inte alls valet av honom.
När det gäller fotbollen kan det ju hända att han utvecklat sitt tänk under sitt sabbatsår.

Oavsett vad så är IFKs lag tillräckligt starkt för att rå på alla utom troligen MFF, men det beror lika mycket på att jag inte ser styrkan i de andra lagen heller, men eftersom saker kan hända i de svenska lagen ända fram till start är det meningslöst att tippa idag. IFK har ju tagit in folk sent de senaste åren.
Citera
2015-01-19, 15:31
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
De är ju inte klara ännu.

Gäller att skapa förutsättningar för nästa generation
Citera
2015-01-20, 00:45
Medlem
snillet_1s avatar
Lyssnade precis färdigt på intervjun Lundh gjorde med Kennedy Bakircioglü. Verkar vara en oerhört sympatisk kille. Förstår att han är så stor i Hammarby. Jag hade varit glad och stolt ifall han var IFK:are.
Citera
2015-01-20, 11:20
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Osannolikt att vi tar 0 poäng mot de hemlösa. Titta på deras startelva i dagens träningsmatch... Höie är den enda som jag anser vara bättre en vår motsats, dvs. Hopf. Möjligtvis att Haris hade varit en tillgång, men annars är det alibi-spelare rakt igenom. Men du håller nere förväntningarna, I like it

Edit: Dags att sluta skriva sånt här i supportertråden. Sorry.
Kanske inte hör hemma i supportertråden men jag måste bara poängtera de fetmarkerade som har nära till 0 betydelse i ett derby. T.e.x har de flesta i Djurgården allsvensk rutin. Hur många i Bajen har det? 5-6 spelare?
Citera
2015-01-20, 11:49
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kanske inte hör hemma i supportertråden men jag måste bara poängtera de fetmarkerade som har nära till 0 betydelse i ett derby. T.e.x har de flesta i Djurgården allsvensk rutin. Hur många i Bajen har det? 5-6 spelare?

16 av 22 spelare i truppen har spelat i högsta ligan i Sverige, Norge eller Danmark. Av de som inte har spelat på högsta nivån är en reservmålvakt (Markström), två kommer förmodligen att lånas ut (Tamimi och Mihajlovic), en är 96:a (Nordin) och sen har vi Besara och Rennie (har förvisso gjort 2 allsvenska matcher för Elfsborg men räknar inte det som Allsvensk rutin).

Om vi gör en dålig säsong är det knappast rutinen som brister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in