2015-04-05, 07:30
Medlem
kostymnisses avatar
ÄNTLIGEN PREMIÄR!

Det verkar sluta på en siffra på 15tusen pers idag vilket är klart godkänt för en premiär.
Så länge vi slipper flytta matcher till betonghelvetet Ullevi är allt bra...

Vi behöver sannerligen en seger idag, kommande matcher är inte det lättaste ÖSK borta, MFF hemma, Röva "borta", det är viktigt att få med sig en trea idag. Laguppställningen är väl i stort sett klar enda små frågetecknet kan väl vara vem av Boman/Engvall som startar. Själv ser jag helst Engvall.
Det lär bli H.A. på vänsterbacken även om jag inte tycker han visat något som håller defensivt.

Beträffande gårdagens matcher så kan man ju undra hur usel Lugano varit på träningarna om nu Wahlström fick spela... Bajen vann rättvist men en match är en match, jag säger som vanligt att även Oddevold vann tre raka när de kom upp.

Kalmar-HIF var ingen höjdare även om veteranen Andersson räddade HIF i andra och även att HIF fick inte lite mer styrka i Simovic och Landgren via byten.

Premiärdagen mår bra av bortaresa istället för hammamatch känner jag,det lindrar nerverna en del att resa redan tidigt...Nu får man ju vänta några timmar till innan man beger sig ner på stan.
Citera
2015-04-05, 09:10
Medlem
Salorms avatar
Första hemmapremiären på sjukt länge, kan inte minnas när vi senast startade hemma? Nu jävlar ska det ske! Dock rädd för överpeppning och Ellis är inga man går in och ställer skorna mot så jävlar om dom inte kämpar!
Och inte kan jag förtära alkohol heller då tanten kan kalva vilken sekund som helst... Nerverna sitter verkligen på utsidan av kroppen idag~
Citera
2015-04-05, 09:17
Medlem
Illusioners avatar
Bajarnas hybris är ju fantastisk... Maken till kass självinsikt var det längesen jag skådade.

Nåja, idag drar det igång! Kan Gefle vinna borta i Falkenberg idag? Ja, då tror jag på guld.
Citera
2015-04-05, 09:21
Avslutad
Sån ångest nu.....

Snacket har nog aldrig lyft fram en etta så tydligt som MFF i år och även om den teoretiska analysen är korrekt så blir man nervös.

Känns som det enda som kan hända i år är att MFF förlorar ett guld, allt annat är givet från start.

Ångest
Citera
2015-04-05, 09:22
Medlem
Kafferastens avatar
Vet inte om man har en övertro till allsvenskan? Förväntade mig att Bajen skulle få jaga medans Häcken rullade ut och ett oavgjort resultat hade man ju tagit på förhand. Tyckte Häcken var väldigt bleka och det kändes aldrig riktigt farligt när dom närmade sig det i superettan ofta svajiga försvaret.

Tänker mig dock att Häcken snarare gjorde en ganska blek figur. Hammarby kommer nog att få det tufft den här säsongen men på hemmaplan kommer man säkert plocka en hel del poäng. Kan se en placering runt 7-12:a nånstans. Svårbedömt. Nanne är utan tvekan stjärnan i klubben medans Kennedy är ledaren på planen.
Citera
2015-04-05, 09:29
Avslutad
Konstgräshatare är ett utdöende släkte.
Har fortfarande inte hört ett vettigt argument emot konstgräs.

Gissar att det var liknande diskussioner inom tennisen för 100 år sedan...
Citera
2015-04-05, 09:38
Avslutad
Förövrigt ser jag fortfarande Bajen som ett lag för undre halvan. Jag fokuserar på bärgade poäng till klarat kontrakt. En hemmavinst ändrar inte på det.

Tror inte Besara håller den här höga nivån i många matcher, och en bra insats av mittbackarna överskuggar inte försäsongens insatser.

Elfsborg och MFF lär göra slarvsylta med oss på bortaplan. Dif hemma däremot...
Citera
2015-04-05, 09:40
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Om konstgräs? Vi kanske ska skapa två serier, en för plastgräslagen och en för riktiga. Plastsvenskan och Allsvenskan.

...
Kunde inte se matchen. Tycker nog det ska vara straff på reprisen. Problemet är väl snarare att domarna sällan blåser för den sortens närkamper. De bör göra det oftare. Man ska inte få hålla fast spelaren så.

Har haft Häcken lite som årets flopplag. Många nyckelspelare som har haft sin peak. Halvdana nyförvärv i Dardan Rexhepi och Jasmin Sudic. De måste förlita sig på bröderna Gustafsson. Funkar inte de får det svårt.
Citera
2015-04-05, 09:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Första hemmapremiären på sjukt länge, kan inte minnas när vi senast startade hemma? Nu jävlar ska det ske! Dock rädd för överpeppning och Ellis är inga man går in och ställer skorna mot så jävlar om dom inte kämpar!
Och inte kan jag förtära alkohol heller då tanten kan kalva vilken sekund som helst... Nerverna sitter verkligen på utsidan av kroppen idag~

Man får gratulera till det kommande tillskottet! Eller som en på Ullevi sa när han stack därifrån mitt i en match av samma anledning "Jävla unge, inte ens född och redan ställer den till det för en..."

Citat:

Fanns det konstgräs för 100 år sen? Där ser man...

Vilka är argumenten för konstgräs söder om Gävle i elitsammanhang som motiverar det hela då?
Kan Island spela utan konstgräsmattor i stort sett kan vi.
Citera
2015-04-05, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Om konstgräs?
Inför införandet av grusplaner och senare hardcourt...
Citera
2015-04-05, 09:53
Medlem
svulles avatar
Det var väl på intet sätt förvånande att Bajen skulle vinna premiären. Häcken är tämligen usla på plast sett till tidigare säsonger och Bajen har ett enormt go just nu. Såg inte matchen, så jag har ingen aning om den omhuldade straffsituationen och så vidare. Men på det stora taget så är det väl inte så konstigt.

Häcken får väl plast på sin nya arena, så det gäller för dem att bli vän med underlaget.
Citera
2015-04-05, 09:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Inför införandet av grusplaner och senare hardcourt...

Men det är ändå olika turneringar? Du kanske vi skulle ha en fotbollsserie som spelas på gräs och en på plast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in