2020-11-01, 14:07
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Nu har jag iofs inte varit på en dejt, men det låter väl som en relativt vanlig första dejt? Vad är det som är fel med det? Är det att du inte får till en andra dejt med dem?
Får inte ligga. Jag bjuder inte ut på någon andra dejt om jag inte tycker att det verkar intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag gissar att han menar att han inte får ligga på dejten. Går man hem och dricker vin så är det väl kutym att det innebär att ligga.
Precis. Hur ska man gå vidare så att det blir mer fysiskt? Prata om mer sexuellt laddade ämnen. Flytta sig lite närmare? Försöka vara extra rolig? Ni som kan detta steg väl, lär ut!
Citera
2020-11-01, 14:21
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Precis. Hur ska man gå vidare så att det blir mer fysiskt? Prata om mer sexuellt laddade ämnen. Flytta sig lite närmare? Försöka vara extra rolig? Ni som kan detta steg väl, lär ut!

Har du inga instinkter som guidar dig grabben? Märker du inte när spänning uppstår?
Citera
2020-11-01, 14:23
Medlem
Citat:
Får inte ligga. Jag bjuder inte ut på någon andra dejt om jag inte tycker att det verkar intressant.

Kan och kan, men jag har aldrig varit med om att jag eller hemsläpet inte har sovit över i ett sånt läge.

Har du kysst henne nån gång tidigare under kvällen? Då borde det kännas lättare hemma för dig, eller att tjejen själv känner sig bekväm och tar initiativ.
Citera
2020-11-01, 14:34
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Kan och kan, men jag har aldrig varit med om att jag eller hemsläpet inte har sovit över i ett sånt läge.

Har du kysst henne nån gång tidigare under kvällen? Då borde det kännas lättare hemma för dig, eller att tjejen själv känner sig bekväm och tar initiativ.
Mm.. Borde testa inleda mer fysisk kontakt innan vi beger oss hem.
Citera
2020-11-01, 14:46
Medlem
Citat:
Mm.. Borde testa inleda mer fysisk kontakt innan vi beger oss hem.
Precis. Sen gäller det ju att känna av vibben där med.

Men säg att ni kommit ut från puben och diskuterar hur ni ska ta kvällen vidare. Ni kanske bestämmer att gå hem till dig. Kyss henne där och då, ni står ju redan nära varandra där. Så har du gett dig själv lite mentalt självförtroende till när ni kommit hem.
Citera
2020-11-01, 14:53
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Precis. Sen gäller det ju att känna av vibben där med.

Men säg att ni kommit ut från puben och diskuterar hur ni ska ta kvällen vidare. Ni kanske bestämmer att gå hem till dig. Kyss henne där och då, ni står ju redan nära varandra där. Så har du gett dig själv lite mentalt självförtroende till när ni kommit hem.
Tack! Ska provas.
Citera
2020-11-01, 16:04
Medlem
Jag vet inte om det är bara jag men efter ha spanat in på Farzan73 och hans inlägg och tråd så misstänker jag troll. Namnet Farzan är dessutom iranskt men snubben säger sig vara svensk och 45 år och får mer match än en ung kille som ser ut som modell.

Det finns experiment videos på youtube där folk som har gjort fejka tinder profiler på manliga modeller och har fått 154 likes på en vecka. Men däremot fick Farzan 500 likes och nu över 5000 likes.
Hade tyckt rimligt om det ändå hade varit en tjej profil.

Jag hoppas att jag har fel om trollandet men på Flashback har man väldigt svårt och ta folk seriös.
Citera
2020-11-01, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imola01
Är du svensk?
Finns ju en tydlig skillnad i tråden i så fall. Svenskar får många likes och invandrare nästan ingenting.

Ja, jag är helsvensk men ser inte ut som Kalles Kaviar dock.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Håll käften på er. Skulle jag varit sotis så är det väl på Farzan isåfall, som är ovanligt poppis bland brudarna.

Det är ingen tävling gubben, fattar inte ens vad du menar med nya etc.. 300 nya är de profiler av 1400 som har fallit mellan borden som jag inte ens har öppnat. Det krävs faktiskt tid att ha fler bollar i luften
Citera
2020-11-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Ja, jag är helsvensk men ser inte ut som Kalles Kaviar dock.

Det är ingen tävling gubben, fattar inte ens vad du menar med nya etc.. 300 nya är de profiler av 1400 som har fallit mellan borden som jag inte ens har öppnat. Det krävs faktiskt tid att ha fler bollar i luften

Du skrev aldrig hur du ser ut?

Hur många match får du per dag?
Citera
2020-11-01, 18:13
Medlem
Jag har varit borta på jobb, träffat kvinnor och gungat huvudet fram och tillbaka av ångest. Trodde att jag skulle kunna ha en hälsosammare relation till Tinder den här gången, men icke. Ska svara på en del frågor men sen kommer jag hålla låg profil.

Jag har inte varit in i den här tråden sedan jag skrev senast men ser nu att jag nämnts en del, ska försöka svara. Vill bara börja med att svara på nedanstående citat.

Mitt nick Farzan har inget med det iranska namnet att göra. Det har sitt ursprung sedan mina barn var små och World of Warcraft skapades. Då ville de att jag skulle heta Farsan, det namnet var taget så då blev det Farzan. Sen är jag ett par år äldre än 45, gissa vad 73 i mitt användarnamn står för

Varför vissa manliga (fakeprofiler) får få likes vet jag inte men jag kan gissa att de har ett betydligt snävare åldersspann än jag. Skulle tro att de kör typ 18-22 medan jag har 24-50 just nu. Har gått från noll likes (fick resetat konto när jag bytte telefon) till 902 likes från 25/10 tom idag, dvs 6 dagar.

Ska svara på fler inlägg strax.

Citat:
Ursprungligen postat av blade99
Jag vet inte om det är bara jag men efter ha spanat in på Farzan73 och hans inlägg och tråd så misstänker jag troll. Namnet Farzan är dessutom iranskt men snubben säger sig vara svensk och 45 år och får mer match än en ung kille som ser ut som modell.

Det finns experiment videos på youtube där folk som har gjort fejka tinder profiler på manliga modeller och har fått 154 likes på en vecka. Men däremot fick Farzan 500 likes och nu över 5000 likes.
Hade tyckt rimligt om det ändå hade varit en tjej profil.

Jag hoppas att jag har fel om trollandet men på Flashback har man väldigt svårt och ta folk seriös.
Citera
2020-11-01, 18:29
Medlem
Citat:
Du skrev aldrig hur du ser ut?

Hur många match får du per dag?

Har absolut ingen lust att beskriva mitt utseende.

Beror ju helt på hur aktiv jag är. Genomsnittet är 5 per dag om man räknar ungefär tiden jag har haft appen. Och sedan har även jag tagit bort och blivit borttagen givetvis av matchningar.

Men helger lockar ju mer matchningar än vardagar vad jag har märkt.
Citera
2020-11-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En allmän fråga: Är det alla sorters kvinnor (hög/lågutbildade, hög/låginkomsttagare, vänster/högerröstare, extro/introverter) som du träffar eller är det övervikt åt en viss kategori?
Svårt att svara på eftersom jag bara träffar kvinnorna en gång. Det jag kan märka är att de äldre ofta är höger och höginkomsttagare. De yngre är ofta lärare, sjuksystrar alternativt äldre studenter (en och annan polis, känns extra skoj när man ser de damerna rulla förbi i sin polisbil

De äldre är utan tvekan mer utåtagerande än de yngre även om de oftast håller sig i det normala spektrumet av beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Hur många gånger knullar du brudarna före du går vidare?
Bara en gång, sedan går jag vidare. Ett undantag var i våras då jag faktisk blev tillsammans med en tjej under två månader innan jag var tillbaka på Tinder igen.

Citat:
Farzan kör Tinder gold och cherrypickar bland sina likes. Han sveper inte (eller lite) vad jag förstått. Därav massa likes, men få matchningar.
Stämmer bra, har aldrig likat någon som inte likat mig först. För mig fungerar det utmärkt även om jag förstår att alla inte har den turen.

Citat:
Anledningen till att hans like försvann var för att de där likes var antagligen från spam och bot konton som blev bannade.
Kan garantera att alla inte var bots, vet vilka flera av kvinnorna som likat mig var/är. Gick från ca 8600 likes till 0 när jag bytte telefonen. Mina bilderna vara borta, presentationstexten lika så. Däremot fanns själva kontot kvar så bannad hade jag inte heller blivit. Hur som helst, många av de 8600 likes hade legat "orörda" länge så det var på så sätt lite kul att få börja om. Kör samma bilder(+1 ny) och samma presentationstext som tidigare. 902 likes på 6 dagar ger en del jobb/nöje ändå

Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Farzan har så många tjejer efter sig så han är smart nog att låta dem göra jobbet åt honom. De sätter upp sig på en lista(ger en like) och han kikar igenom vad som inkommit och plockar ut det som faller honom i smaken.
If it works it works
Senast redigerad av Farzan73 2020-11-01 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in