2014-04-13, 16:52
Medlem
HappyEndingss avatar
http://www.gotinder.com/

En app som blivit en stor hit i staterna. När slår den igenom i Sverige? Vilka effekter kommer det få?

På svenska om Tinder: http://www.usabloggen.se/2013/07/28/...det-pryda-usa/

Tinder är alltså en app som har förenklat dejting-flödet väldigt mycket. Istället för att man håller på och skriver meddelanden till varandra så får man upp bilder på användare i närheten av en själv. Om man swipear höger så gillar man personer, och vänster om man ogillar. Om två personer gillar varandra kan de börja kommunicera.

Tinder har som sagt blivit en hit i USA och har enligt källa (http://betabeat.com/2014/01/tinder-i...n-the-l-train/) registrerat 750 miljoner matchar mellan användare sen den startade för ett och ett halvt år sedan.

Eftersom Sverige tar åt sig allt som är hett i USA, men ofta ligger lite efter, så förutspår jag att Tinder kommer bli stort här också. Vad tror ni?
Citera
2014-04-13, 16:53
Medlem
Pangon90s avatar
Det här konceptet finns väl redan i Sverige?
Citera
2014-04-13, 16:53
Medlem
Scraps avatar
Det är många i min bekantskapskrets som använder det där. Konceptet är smart, så det bör slå igenom hårt inom sex månader i alla fall.
Citera
2014-04-13, 16:57
Medlem
zaimans avatar
Det är väl precis som badoo eller "hot or not"?
Citera
2014-04-13, 17:02
Medlem
HappyEndingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Det är många i min bekantskapskrets som använder det där. Konceptet är smart, så det bör slå igenom hårt inom sex månader i alla fall.

Har det lett till ett annat dejting-beteende än det typiska HappyPancake-beteendet?
Citera
2014-04-13, 18:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Den enda skillnaden är (vad jag har uppfattat) att man måste gilla någon för att kunna skriva till dem på Tinder, vilket går ändå på badoo.
Citera
2014-04-13, 18:52
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman

Låter exakt som Badoo. Vilket förövrigt är djävulskt populärt. Det jag kan störa mig på är falska profiler och det faktum att även folk som inte är singlar kan registrera sig för att "leta efter vänner". Kör man då encounters så vet man inte alls vilka som bara vill träffa en vän.

Plus att det stundtals kan verka ganska oseriöst. Men har fungert ganska bra för mig. Har säkert fått hem i snitt två ligg i månaden under tiden jag använt det. Visst såg några ut som en påse skridskor men men. Har faktiskt träffat min nuvarande flickvän där som det fungerar bra med så det fungerar ju.
Citera
2014-04-13, 18:57
Medlem
Awards avatar
Testade Tinder, tog ganska fort slut på brudar.. Lite synd att man endast kan maximalt söka inom 10 mils avstånd.

Får se om någon svarar, hur fungerar det? Om någon som jag "gillat" "gillar tillbaka" så kommer det upp något om att skriva? Och är det då jag får betala? Såg ingen reklam alls så är nyfiken hur de driver det ekonomiska omkring appen.

Jag tvivlar på att appar som har detta koncept sällan leder till något mer än sex, vilket inte är helt fel i sig men för de som söker relationer tror jag chansen är relativt liten.

M.v.h
Citera
2014-05-26, 17:32
Medlem
Hahaha måste bara få fråga. Finns de fortfarande problem med android-versionen?
Blev just singel så tänkte testa. Är vältränad, 185+, varit modell i lite större omslag
och har 4 bra bilder men swipade litegrann förra veckan.. Swipat non-stop i typ 2
timmar när jag kollade film utan att sålla ut de fula men fortfarande inte fått ett
enda svar på dryga veckan. Säkert uppe i flera tusen swipes. SGS4+ senaste uppdateringar osv
Citera
2014-05-26, 21:10
Medlem
detgillardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamLean
Hahaha måste bara få fråga. Finns de fortfarande problem med android-versionen?
Blev just singel så tänkte testa. Är vältränad, 185+, varit modell i lite större omslag
och har 4 bra bilder men swipade litegrann förra veckan.. Swipat non-stop i typ 2
timmar när jag kollade film utan att sålla ut de fula men fortfarande inte fått ett
enda svar på dryga veckan. Säkert uppe i flera tusen swipes. SGS4+ senaste uppdateringar osv
Kör s4 och det funkar klockrent. Ser du blattig ut? Har märkt att det ger bättre respons att satsa på "lite charmig"-looken snarare än "snygg". Appen är det inget fel på iaf. Ser du din egen location? Kan vara GPS-funktionen som är avslagen?
Citera
2014-05-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detgillardu
Kör s4 och det funkar klockrent. Ser du blattig ut? Har märkt att det ger bättre respons att satsa på "lite charmig"-looken snarare än "snygg". Appen är det inget fel på iaf. Ser du din egen location? Kan vara GPS-funktionen som är avslagen?

Haha lol trilla in över 60 st när jag satte på GPS. Thx!
Citera
2014-05-27, 10:01
Medlem
Är den så snäll som den säger att inget visas på ens Facebooksida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in