2020-12-21, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vi har kanske olika erfarenheter och uppfattning om vad det innebär.

Tvivlar jag på. Jag har själv en brf på Östermalm och är karriärist. Jag har ganska god insyn i både Sveriges rikaste familjer och en fot i Sveriges undre värld.

Vad är din uppfattning isåfall av "vad det innebär"?

Edit: Vuxen man som går i shorts? Dagens garv, och ovanför knäet
Senast redigerad av pogba 2020-12-21 kl. 19:22.
Citera
2020-12-21, 19:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Tvivlar jag på. Jag har själv en brf på Östermalm och är karriärist. Jag har ganska god insyn i både Sveriges rikaste familjer och en fot i Sveriges undre värld.

Vad är din uppfattning isåfall av "vad det innebär"?

Du avslöjar dig ganska ordentligt genom ditt sätt att skriva. Du behöver inte gå i försvarsställning eller känna dig kränkt, det kan jag lova.
Citera
2020-12-21, 20:26
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmongo
Nej de är ju lite begränsat vad man kan göra åt det...En del beror väl på också i vilken takt de avverkar killar och går vidare till nya. Jag har fått intrycket att tjejer i regel ändå är rätt kräsna med vilka de går vidare med och träffar?

Exklusivitet är nog de sista jag tänker på! Vi har ju inte ens "gjort" något.

Ja, om man inte får en tjej att känna någonting efter första dejten är risken stor att hon inte vill fortsätta att ses. Tänk att tjejers Tinderprofiler är raka motsatsen till oss killars. Om de väl går ut och träffar en kille är han redan ganska attraktiv för henne och har stuckit ut ur mängden.

Men ja, även första dejten ska ju helst vara en succé och många verkar ge upp alldeles för enkelt, ungefär som att de inte kände sig som prinsessorna i sagorna och därför tror att nästa kommer ge dem så mycket mer känslor.

Hur har snacket gått mellan er efter er dejt? Har ni fortsatt att hålla kontakt och så eller?

Ta det lugnt bara och hör av dig någon gång och kolla hur hon har det. När hon väl är tillbaka i stan så hör du med henne om hon vill ses igen.
Citera
2020-12-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Du avslöjar dig ganska ordentligt genom ditt sätt att skriva. Du behöver inte gå i försvarsställning eller känna dig kränkt, det kan jag lova.

Återigen pratar du i gåtor, vad menar du karl?
Citera
2020-12-21, 20:50
Medlem
Bussmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Ja, om man inte får en tjej att känna någonting efter första dejten är risken stor att hon inte vill fortsätta att ses. Tänk att tjejers Tinderprofiler är raka motsatsen till oss killars. Om de väl går ut och träffar en kille är han redan ganska attraktiv för henne och har stuckit ut ur mängden.

Men ja, även första dejten ska ju helst vara en succé och många verkar ge upp alldeles för enkelt, ungefär som att de inte kände sig som prinsessorna i sagorna och därför tror att nästa kommer ge dem så mycket mer känslor.

Hur har snacket gått mellan er efter er dejt? Har ni fortsatt att hålla kontakt och så eller?

Ta det lugnt bara och hör av dig någon gång och kolla hur hon har det. När hon väl är tillbaka i stan så hör du med henne om hon vill ses igen.

Skickade något meddelande fram och tillbaka efter, men sen har hon inte svarat på mitt meddelande (som avslutades med ett frågetecken) sen imorse efter att hon har läst det...För tidigt att dra några stora växlar, men har väl mina aningar.
Citera
2020-12-21, 21:00
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bussmongo
Skickade något meddelande fram och tillbaka efter, men sen har hon inte svarat på mitt meddelande (som avslutades med ett frågetecken) sen imorse efter att hon har läst det...För tidigt att dra några stora växlar, men har väl mina aningar.

Aj aj, låter inte bra. Hör inte av dig förrän du vet att hon är tillbaka.

Jag brukar sällan försöka vidare med tjejer som inte anstränger sig att föra en dialog framåt, men då hon är hemma och säkert har fullt upp med annat kan det ändå vara värt att testa en gång till.
Citera
2020-12-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaLanda
Jag vet, vissa är lite snabbtänkta än andra. Bra att hon hann komma ifatt med uppfattningen

Ja, det hon sa efter att hon hade testat var att hon inte rekommenderade tinder för mig.
Citera
2020-12-21, 21:29
Medlem
Träffade en tjej i torsdags förra veckan som jag hade snackat med i några veckor på Tinder. Det flöt på bra (vi var på cafe) fram tills att jag upptäckte att hon sneglade ner mot klockan då och då efter ca 1 timma. Efteråt visade hon bilder på sin hund och berättade att vi kanske skulle kunna ta en promenad någon gång med hennes hund och även baka pepparkakor.
Men det kändes för mig som att hon sa detta för att det gjorde det enkelt för henne istället för att säga att hon inte vill ses igen. Kände direkt att det inte kändes rätt.. Hon hade för övrigt aldrig varit på Tinder dejt förut, detta var första gången.
Hon gav respons på messenger efter dejten och skrev kort att hon också tyckte att det var trevligt och att jag skulle ha en fin helg. Jag gav respons på det och skrev att jag hoppas att vi kan ses snart igen. Hennes respons var bara en tumme upp och då insåg jag direkt att det var kört..

Mitt problem är att jag är så socialt inkompetent.. Hade någon annan haft mitt utseende så hade den personen fått till det betydligt mer..

Jag var ute på en annan dejt för några veckor sedan med en tjej som tydligt visade att hon tyckte om mig. Men på andra dejten när vi sitter på restaurang så halkade jag in på ämnet om hur svårt det är att skaffa vänner och då förstörde jag allt. Jag insåg på tok för sent att jag pratade om något man inte borde göra men det var för sent..
Citera
2020-12-21, 21:37
Medlem
Att matcha med en brud verkar inte betyda ett skit i dagsläget. Jag skrev till två igår och ingen svarade. Är deras inkorg redan fyllda med 29 andra intressantare killar eller? Jävla horor.
Citera
2020-12-21, 21:42
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anhedoniraseri
Att matcha med en brud verkar inte betyda ett skit i dagsläget. Jag skrev till två igår och ingen svarade. Är deras inkorg redan fyllda med 29 andra intressantare killar eller? Jävla horor.

Hahahaha så är det eller så blockerar de dig efter ett eller två dygn när man lagt till de på SnapChat och ful är man inte heller skulle nog säga att de flesta tjejerna på Tinder är uppmärksamhetshoror som ser ut som krattor jämfört med tjejer från Colombia, Kuba e.t.c.
Citera
2020-12-21, 21:43
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anhedoniraseri

Hahahaha så är det eller så blockerar de dig efter ett eller två dygn när man lagt till de på SnapChat och ful är man inte heller skulle nog säga att de flesta tjejerna på Tinder är uppmärksamhetsshoror som ser ut som krattor jämfört med tjejer från Colombia, Kuba e.t.c.
Citera
2020-12-21, 22:07
Medlem
Bussmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Aj aj, låter inte bra. Hör inte av dig förrän du vet att hon är tillbaka.

Jag brukar sällan försöka vidare med tjejer som inte anstränger sig att föra en dialog framåt, men då hon är hemma och säkert har fullt upp med annat kan det ändå vara värt att testa en gång till.

Håller helt med dig där om man inte har träffats, då brukar jag inte palla. Det märkliga är att hon ansträngde sig innan vi sågs, och även direkt efter. Sen tog de plötsligt stopp.
Har en idé om att låta det gå en vecka-ish och sen regelrätt fråga bara om hon är fortfarande intresserad. Eller, kanske bättre, låta det dröja tills jag vet att hon är tillbaka och höra av mig då igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in