Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
När man röker cannabis så vill man få i sig röken, inte filtrera den.
Okej, bra att veta, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av
pimpside
Är du säker på att du andas in rätt och får ner det i lungorna? Ett bra sätt brukar vara att suga in först och sen efter att du sugit in så andas du in ett tomt andetag efter. Om du inte känner något alls på 0.2g så skulle jag säga att du antingen gör något fel alternativt väldigt väldigt dålig kvalitet på rökat.
Jag testade både med att dra in ångan direkt, och med att först suga in den i munnen och sen andas in som vanligt.
Sunt förnuft säger att det borde vara samma sak för med bägge sätten hamnar ju ångan i lungorna.
Varje gång tog jag ett så djupt andetag som jag kunde, långsamt, och höll sen in andan i ungefär 5 sekunder.
I framtiden kommer jag inte hålla in andan längre än 3 sekunder.
Jag blev väl lite påverkad ändå, men jag kände mig mest lite dummare än vanligt bara.
Och under en kort stund fick jag lite svårigheter med att uppfatta mina händer som mina egna när jag kollade på dem.
Det gör mig en aning nervös för en eventuell haschpsykos när jag höjer dosen (till max 0,5 g).
Har läst att det är rätt vanligt att första gången rökare inte känner så mycket effekt. Att det kan ta upp till ca. 8 gånger innan man blir hög av cannabis. Så jag ska väl röka på åtminstone så många gånger.
Det blir nya tag nästa helg. Jag lärde mig lite saker. Bl.a. visste jag inte om det är okej att andas in rök från (eventuell) eld, och jag visste inte att det är okej att höja dosen upp till typ 0,5 g om man inte blir hög. För jag läste bara överallt att en nybörjardos ligger på 0,1-0,2 g så hur kunde jag ha vetat att det är lugnt att höja därifrån.