2022-09-22, 04:36
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjockochsnygg21
Är väldigt ny till dehär så förlåt för konstiga frågor. Har rökt hasch en gång nu i sommar, men kände inget.

Tänkte köpa lite mer när jag får pengar över, ska jag köpa brunt eller grönt? Hur ska jag röka det för att känna av det och hur mycket?
Du kände inget för du inhalerade inte riktigt. Har du rökt cigg förut? Du ska som suga in röken i munnen och sen inhalerar du in det ned i lungorna. Sen lär du dig att inhalera det på en gång men första gångerna nån röker överhuvudtaget så kan det bli enklare att göra så som jag nyss skrev. Man kan inte ta munbloss bara för då händer det inget alls.

Han som sa att du ska inhalera och hålla tills du hostar jävlas med dig, när man börjar hosta på grönt/hasch så är det svårt att sluta och kan bli väldigt jobbigt, speciellt för en nybörjare. Oavsett så lär du hosta första gången/gångerna om du aldrig rökt något förut. Men du lär dig.

Du kommer inte kunna rulla en joint själv utan det måste man träna mycket på, så ditt bästa val om du vill bli bäng snabbt vore att beställa hem en liten pipa.
https://smoketower.com/pipor/st-red-...les&order=DESC
Den blir perfekt, du ska hålla över hålet på sidan där med din tumme när du inhalerar sen.

Köper du hasch så ska du smula ned en liten bit i en tom snusdosa eller på en tallrik, de smulade bitarna ska vara ungefär lika små som en råttskit eller nått sånt. Sen tar du lite tobak och blandar i det och mixar om det så det ser bra fördelat ut. Lägg i pipan, pressa lite lätt på det så det blir packat i pipan, men pressa inte för hårt. Du vill inte pressa ihop allt hasch så det blir en liten klump på botten. Sug in lite lätt medans du tänder på i någon sekund så haschet hinner tända på och brinner/glöder. Sen är det bara att röka på.

Grönt är typ likadant, smula ned det i bitar och lägg i pipan utan tobak, tänd på och rök.
Smartaste vore ju att ta lite hasch eller gröning till att börja med så du vet hur mycket du tål. Hellre för lite än för mycket, du kan alltid röka igen om du inte blev bäng nog.
Citera
2022-09-22, 04:42
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjevulensSlav
Om han är en snusare bör det inte vara några problem med några få bloss på tobak, i synnerhet om man rostar ciggen.
Det där med att rosta ciggen för att ta bort nikotinet är väl ändå en myt? Inget jag nånsin kollat upp själv, hört polare prata om det men aldrig tagit det seriöst. Jag rostar ciggen ibland och då gör jag det för att torka tobaken då det blir enklare att rulla gåsen då. Tobaken är alltid så jävla fuktig ifall ciggen är ny och har legat i paketet. Oftast tar jag ut ciggen ur paketet och lägger på ett bord så dom får torka ur sig naturligt.
Citera
2022-09-22, 04:47
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Köp grönt och rulla en joint med 50/50 grönt och tobak.
Börja med att ta 2-3 bloss och känn efter en stund. Ta några fler bloss efter en kvart typ om du inte blir alltför bäng efter första omgången. Fortsätt så tills du får önskad effekt
Och lyssna inte på pajasen ovan om att "hålla inne tills du hostar". Det ger inte mer effekt.

Ladda upp med läsk och massa snacks, dra igång en skön komedi och njut! 🤟
Jag sa inte att det ger mer effekt men är enklast att förklara så. Har man aldrig rökt så hostar man! 50/50 grönt och tobak är ju det dummaste man kan säga! Stolpskott! Vem fan blandar grönt med tobak? Tattare!
Citera
2022-09-22, 04:54
Medlem
DjevulensSlavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Det där med att rosta ciggen för att ta bort nikotinet är väl ändå en myt? Inget jag nånsin kollat upp själv, hört polare prata om det men aldrig tagit det seriöst. Jag rostar ciggen ibland och då gör jag det för att torka tobaken då det blir enklare att rulla gåsen då. Tobaken är alltid så jävla fuktig ifall ciggen är ny och har legat i paketet. Oftast tar jag ut ciggen ur paketet och lägger på ett bord så dom får torka ur sig naturligt.
Inte en aning faktiskt! Jag rostar alltid, dock inte för att få bort nikotinet eftersom jag ändå snusar, utan för att det blir lenare för halsen. Någon slags ånga/rök kommer ju åtminstone ut när man rostar. Om det är nikotinet eller ej låter jag vara osagt.
Citera
2022-09-22, 04:58
Medlem
DjevulensSlavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jag sa inte att det ger mer effekt men är enklast att förklara så. Har man aldrig rökt så hostar man! 50/50 grönt och tobak är ju det dummaste man kan säga! Stolpskott! Vem fan blandar grönt med tobak? Tattare!
Du skrev ju det som att man ska hålla inne det länge vilket man inte bör göra.
Det har jag alltid gjort. Tycker det brinner jämnare med tobak i.
Citera
2022-09-22, 05:00
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Inte en aning faktiskt! Jag rostar alltid, dock inte för att få bort nikotinet eftersom jag ändå snusar, utan för att det blir lenare för halsen. Någon slags ånga/rök kommer ju åtminstone ut när man rostar. Om det är nikotinet eller ej låter jag vara osagt.
Så är det. Och gåsen brinner ju mycket bättre om tobaken är torr. Är tobaken fuktig så brinner gåsen snett så man får fixa den hela tiden. Kändes som man fick köpa en ny tändare stup i kvarten förut när jag inte visste att man skulle torka ur tobaken först.
Citera
2022-09-22, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockochsnygg21
Är väldigt ny till dehär så förlåt för konstiga frågor. Har rökt hasch en gång nu i sommar, men kände inget.

Tänkte köpa lite mer när jag får pengar över, ska jag köpa brunt eller grönt? Hur ska jag röka det för att känna av det och hur mycket?
Jag skulle säga 0,5 gram grönt och smula lite brunt. Ta ett bloss och sen dra in med näsan så du får ner det i lungorna. Inte för länge. Du behöver inte hosta. Rök en cigg själv. Utan tobak och skor. Känner du fortfarande inget 20 min efter, börja på en till
Citera
2022-09-22, 08:36
Medlem
mongomanishs avatar
Tråd "hur ska jag röka?" sammanfogad. /Moderator
Citera
2022-09-23, 08:43
Medlem
Thc binder ju sig till fettet, om jag då joggar och förbränner fett får jag då mer thc i mig som utsöndras från fettet när jag joggar långt?

Kanske möjligtvis på fastande mage då ingen mat dörbränns? Blir man megabäng då?

Fääään nu inser jag att det är ju metaboliter inte thc som propagandafolk säger ;(
Citera
2022-09-26, 20:36
Medlem
När det kommer till att köpa online, hur noggrann behöver man va med var man köper bitcoin ifrån? Vet att luffarn rekommenderar Agora då man köper direkt från personer, men det känns lättare att bara köpa från nån större crypto-sida. Är risken att jag blir tagen påtagligt större om jag köper från större sida jämfört med någon mindre?
Citera
2022-10-10, 16:46
Medlem
Hur många gram skulle döda en person om den intar det oralt? hur många gram hash ungefär, med starkt hash?

Vilken jävla fråga men jag kom på det nu kan va en intressant fråga, alltså hash i smör, hashsmör
Citera
2022-10-10, 22:11
Medlem
Också hur farligt är hashrök för lungorna??

Vad kan man äta för att förebygga dessa skador på lungorna? Och även läka lungorna från skadorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in