2017-12-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Svårt att få ner det fel. Skiten hamnar i lungorna när man andas. Det är uppenbart att det hamnar i lungorna.
Om du är van vid att röka och röker halsbloss så hamnar det rätt ja men många som inte röker annars missar att få ner det i lungorna utan suger bara in i munnen och lite halvt ned. Inte alls ovanligt att folk röker fel.
Citera
2017-12-11, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Har du någon källa på det påståendet?

Du röker väl själv? Jag blir iaf betydligt mer påverkad om jag tar samma mängd som jag normalt röker i en spliff och suger i mig på några hits i en bong och ännu mer påverkad om jag bygger en gravity bong och suger i mig allt på 1-2 gigantiska hits med massor av tjock, blåvit rök.
Citera
2017-12-11, 00:53
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
När det gäller cannabis så ska du ta så stora bloss som möjligt och verkligen suga ner det så långt det går i lungorna. Du blir mer påverkad av ett riktigt stort bloss än två små med samma mängd röka.

Hur var haschbiten? Bra hash är klibbigt när du tar på det, oftast mjukt och luktar starkt.
0.2 gram hyfsat röka ska absolut räcka för en nybörjare.
Jag vet. Jag gjorde det.

Ja den var klibbig, mjuk, och luktade stark.
Citera
2017-12-11, 00:56
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Du röker väl själv? Jag blir iaf betydligt mer påverkad om jag tar samma mängd som jag normalt röker i en spliff och suger i mig på några hits i en bong och ännu mer påverkad om jag bygger en gravity bong och suger i mig allt på 1-2 gigantiska hits med massor av tjock, blåvit rök.
Jo men om du inte röker bong eller hink så tvivlar jag på att blossens storlek har någon större påverkan. Dessutom så när du röker spliff så eldar man för kråkorna, det vill säga att en del helt enkelt brinner upp utan att någon får i sig det. Jag kan gå med på att den första stunden efter en stadig bong känns mer än efter jag har rökt en spliff men när det planar ut så kan jag inte påstå att jag känner någon skillnad.
Citera
2017-12-11, 00:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Okej, bra att veta, tack.

Jag testade både med att dra in ångan direkt, och med att först suga in den i munnen och sen andas in som vanligt.
Sunt förnuft säger att det borde vara samma sak för med bägge sätten hamnar ju ångan i lungorna.
Varje gång tog jag ett så djupt andetag som jag kunde, långsamt, och höll sen in andan i ungefär 5 sekunder.
I framtiden kommer jag inte hålla in andan längre än 3 sekunder.

Jag blev väl lite påverkad ändå, men jag kände mig mest lite dummare än vanligt bara.
Och under en kort stund fick jag lite svårigheter med att uppfatta mina händer som mina egna när jag kollade på dem.
Det gör mig en aning nervös för en eventuell haschpsykos när jag höjer dosen (till max 0,5 g).

Har läst att det är rätt vanligt att första gången rökare inte känner så mycket effekt. Att det kan ta upp till ca. 8 gånger innan man blir hög av cannabis. Så jag ska väl röka på åtminstone så många gånger.

Det blir nya tag nästa helg. Jag lärde mig lite saker. Bl.a. visste jag inte om det är okej att andas in rök från (eventuell) eld, och jag visste inte att det är okej att höja dosen upp till typ 0,5 g om man inte blir hög. För jag läste bara överallt att en nybörjardos ligger på 0,1-0,2 g så hur kunde jag ha vetat att det är lugnt att höja därifrån.
Om det ens är halvbra röka så rekommenderar jag dig inte att försöka röka ett halvgram på en gång. Fan, jag gjorde det så sent som i somras och det var fan jobbigt att gå femtio meter hem.
Citera
2017-12-11, 02:53
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om det ens är halvbra röka så rekommenderar jag dig inte att försöka röka ett halvgram på en gång. Fan, jag gjorde det så sent som i somras och det var fan jobbigt att gå femtio meter hem.
Okej, nä, tänkte mer att man kunde långsamt öka på dosen under en kväll om man inte känner effekt.
Blev förresten förvånad över hur stark haschet luktade. Har nog aldrig förut varit med om att något så litet kan lukta så mycket. Eller okej, parfym luktar väl mer i förhållande till storlek.

Funderar på att istället ta 2C-B-FLY den kommande helgen.
Så mycket droger att beta igenom.. Och kan bara testa en i veckan. Och så otålig.
Senast redigerad av Skogismyra 2017-12-11 kl. 03:10.
Citera
2017-12-11, 20:28
Medlem
MysticLampShades avatar
Testade för ett tag sedan att göra en gravity bong men problemet för oss var att det kom typ ingen rök alls. Testade även hot knives men även där blev det inte bra? Vad gör vi fel? Eller kan det vara haschet som är dåligt?
Citera
2017-12-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
Testade för ett tag sedan att göra en gravity bong men problemet för oss var att det kom typ ingen rök alls. Testade även hot knives men även där blev det inte bra? Vad gör vi fel? Eller kan det vara haschet som är dåligt?

Att bonga hasch vare sig det är i gravity eller vanlig bong är inte så gott, men det funkar. Själv brukar jag få igång en fin glöd genom att dra lite rök från knaster/tobak/grönt, och sedan lägga på haschet på glöden, då bubblar det fint och du bränner det inte.

Fungerar inte hot knives så var knivarna inte tillräckligt varma, svårare än så blir det inte.
Citera
2017-12-12, 13:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysticLampShade
Du glömde väl inte något som faktiskt brinner? Att bara bränna hasch är ingen höjdare. Tobak, knaster eller vad fan som helst som håller glöden levande funkar.

Dock superäckligt att röka tobak i hink.
Citera
2017-12-12, 17:27
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
En bud som väger 100g? Du vet inte vad du pratar om
Blötvikt ditt mongo. 30 grams är inte omöjligt, hade en som vägde 15g torr och jag är rookie på odling.

https://www.google.se/search?q=bigge...EEfVg44HsAy7M:
Senast redigerad av sluskjohan 2017-12-12 kl. 17:32.
Citera
2017-12-12, 18:36
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Blötvikt ditt mongo. 30 grams är inte omöjligt, hade en som vägde 15g torr och jag är rookie på odling.

https://www.google.se/search?q=bigge...EEfVg44HsAy7M:

Det skrev du inte när jag citerade dig din ljugande böghora. Du skrev om buds på 100g

15g Buds har ingen förnekat så bygg inte halmgubbar utan fokusera på det tragiska faktumet att du kände behovet av att kukmäta på ett anonymt forum och blev synad. Mycket tragiskt.
Citera
2017-12-14, 11:36
Medlem
Hur röker man klet/vax? Vet att man kan använda speciella dabkit eller bongar etc, men går det att ha som topping i en holk t.ex? Funkar det att baka på? Har förstått att det ska vara koncentrerat hasch, så fattar att det lär vara sjukt potent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in