2019-04-17, 11:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Jasså? Det har jag.
Kan ju vara så att jag har högre krav än vad du har.
Citera
2019-04-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kan ju vara så att jag har högre krav än vad du har.
Tror jag inte, har rökt många sorter.. har dock också rökt torrt hasch som var lägre-medel än standard. Det finns alltså inget sätt att torka det på utan att det försvinner thc?
Citera
2019-04-17, 11:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Tror jag inte, har rökt många sorter.. har dock också rökt torrt hasch som var lägre-medel än standard. Det finns alltså inget sätt att torka det på utan att det försvinner thc?
Det blir lite som att torka weed tills det blir snustorrt. Det är klart att det fortfarande finns lite potens kvar men mesta är borta. Du får väl helt enkelt lämna en bit framme och låta den torka, sen väger du upp lika mycket som inte är torkat, efter det så röker du ena biten och utvärderar den, sen röker du den andra och utvärderar den.

Om det duger för dig så är du ju hemma.
Citera
2019-04-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det blir lite som att torka weed tills det blir snustorrt. Det är klart att det fortfarande finns lite potens kvar men mesta är borta. Du får väl helt enkelt lämna en bit framme och låta den torka, sen väger du upp lika mycket som inte är torkat, efter det så röker du ena biten och utvärderar den, sen röker du den andra och utvärderar den.

Om det duger för dig så är du ju hemma.

Om jag blöter det först och pulveriserar såhär https://m.youtube.com/watch?v=IhF1Sj2ZZXM blir det snustorrt pulver snabbt när det har torkat eller behålls konsistensen?
Citera
2019-04-19, 15:21
Medlem
kangas92s avatar
På fyllan igår så orkade jag inte åka hem för att röka, så köpte en femma av nån random på stan.
Märkte direkt att de va skitgrejer, men när jag skulle meka en imorse så fick man se skiten i dagsljus.

Vad har hänt med detta gräs? https://imgur.com/a/E7bq37u
Budsen är stenhårda och saknar trichomes, det luktar lite som hasch / gammal källare
Det slår på, men sitter inte i länge.

Är det gammalt? För ser inget mögel.
Citera
2019-04-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
På fyllan igår så orkade jag inte åka hem för att röka, så köpte en femma av nån random på stan.
Märkte direkt att de va skitgrejer, men när jag skulle meka en imorse så fick man se skiten i dagsljus.

Vad har hänt med detta gräs? https://imgur.com/a/E7bq37u
Budsen är stenhårda och saknar trichomes, det luktar lite som hasch / gammal källare
Det slår på, men sitter inte i länge.

Är det gammalt? För ser inget mögel.
Värdelöst albanskt bushweed.
Citera
2019-04-20, 02:46
Medlem
OrtensVaktares avatar
Har rökt weed sen den dagen jag var 13 men börjat på senare tid få massa sjuka tankar på weedet är det normalt då jag aldrig haft detta så så länge jag kan minnas förens nu? Tankarna är bland annat att jag kommer skada nån eller mig själv på det. Vet att det bara är tankar som jag inte skulle utföra men vad kan dessa tankar bero på?
Citera
2019-04-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtensVaktare
Har rökt weed sen den dagen jag var 13 men börjat på senare tid få massa sjuka tankar på weedet är det normalt då jag aldrig haft detta så så länge jag kan minnas förens nu? Tankarna är bland annat att jag kommer skada nån eller mig själv på det. Vet att det bara är tankar som jag inte skulle utföra men vad kan dessa tankar bero på?
kanske är du i en period i livet där du har en hel del negativa tankar och rökat kanske förstärker dessa tankar under ruset. eller så¨har du fått tag på en strain som inte passar dig helt enkelt.

Happy smoking!
Citera
2019-04-20, 14:29
Medlem
Magnituds avatar
Decarba säger de för att öka thc halten som om två timmar på steken inte vore nog, va händer med cbd”erna då da? Tänk man då Hr en planta med lägre thc och högt cbd som gör den speciell

En sekund senare hittar jag detta The heat removes the carboxyl group from the THCA, creating the psychoactive THC. The same goes for CBDA as heat converts it to CBD.
Senast redigerad av Magnitud 2019-04-20 kl. 14:31.
Citera
2019-04-30, 21:27
Medlem
är riktigt jävla ny, vad är "en hel"? och är 500 för 4g grönt ok? Min polare får 5g men mitt weed är kladdigt som fan och luktar starkt, är det tecken på att det är bättre? Och isåfall, rättfärdigas priset?
Citera
2019-04-30, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notmenotyou
är riktigt jävla ny, vad är "en hel"? och är 500 för 4g grönt ok? Min polare får 5g men mitt weed är kladdigt som fan och luktar starkt, är det tecken på att det är bättre? Och isåfall, rättfärdigas priset?
Om kvalitén är ok eller bättre låter det som ett ok pris. Nja jag tycker kvalitén beror på mer än ”kladdighet” och doft skulle jag bestämt hävda, så bara att köpa och prova 👍

”En hel” vet jag inte vad det är, 1 hekto eller kanske en hel nyskördad planta? 🤔😂
Senast redigerad av N B Goode 2019-04-30 kl. 23:11.
Citera
2019-05-01, 05:58
Medlem
hejhejvilkengrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmenotyou
En hel är 5g och en halv(a) 2.5. Varken mer eller mindre. Sen har jag rökt både bra torrt och klibbigt gräs och det beror helt på odlaren. Gillar mitt gräs lite torrare då det blir lättare för halsen och blir lättare att grinda. 500/4g är ok pris |edit: har även hört 'en näve' och 'handske', alltså fem fingrar(gram)
Senast redigerad av hejhejvilkengrej 2019-05-01 kl. 06:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in