2014-11-08, 13:11
Medlem
Emols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Kommer det ske något mer med Diablo i en nära framtid?
Skulle behövas en patch likt den som introducerade leg-gems och grifter.

Nu är suget totalt borta känner jag. Har alla builds jag vill ha och alla smälter T6. Har inte fler hero-slots heller för den delen.
Det enda som finns kvar att göra är att hitta samma items men med bättre stats. Vilket jag redan gjort i x-antal timmar för att kunna nå +30 i grifter.

har du gjort det i hardcore eller i noobcore?
är det inte i hardcore så prova lira det, helt annan stämning att spela.Men säg inte och säg att deras servrar är dåliga/det hänger sig/whatever/därför du inte vill prova, alla spelar på samma villkor
Senast redigerad av Emol 2014-11-08 kl. 13:13.
Citera
2014-11-08, 13:17
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
700k som jade? Du borde ha den skadan x1000 på sina Soul Harvest's, alltså 700m.

Pet doc är motsatsen, där har du massa små som tillsammans blir ungefär lika starka som jade. Men T1? Du borde kunna springa igenom T6 med 1+m sheet dmg.

Ska försöka besvara er båda med samma text

Min WD har i Inventory en DPS på 1 mille+ både med Jade-build samt med PET-builden.
Båda ovanstående crittar inte mer än 700k respektive 100k dmg, dvs 700 000 samt 100 000.

Hänger ni med?

Då jag kollade upp skadan som görs, så ställde jag in i Options att endast visa Crit-dmg, och som sagt ovan om skadan, aldrig sett större summor än det jag printat vid en crit.
Ligger då endå på 55% CC och 330 %CD..

Förut, innan Seasonal kom så körde jag mest bara Jade och Pet, gjorde helt okej skada då, men nu är det bara världelöst :S
Citera
2014-11-08, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Ska försöka besvara er båda med samma text

Min WD har i Inventory en DPS på 1 mille+ både med Jade-build samt med PET-builden.
Båda ovanstående crittar inte mer än 700k respektive 100k dmg, dvs 700 000 samt 100 000.

Hänger ni med?

Då jag kollade upp skadan som görs, så ställde jag in i Options att endast visa Crit-dmg, och som sagt ovan om skadan, aldrig sett större summor än det jag printat vid en crit.
Ligger då endå på 55% CC och 330 %CD..

Förut, innan Seasonal kom så körde jag mest bara Jade och Pet, gjorde helt okej skada då, men nu är det bara världelöst :S

Ställ in så att du ser mer än bara crits då, SH kan ju inte critta, det är i stället invävt ett average där crit inkluderas. Spelar det någon roll om det är en crit eller en vanlig hit?

Däremot vet jag inte om du gör rätt ändå, om du nu har problem i T1... det låter som något allvarligt fel.
Citera
2014-11-08, 15:14
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ställ in så att du ser mer än bara crits då, SH kan ju inte critta, det är i stället invävt ett average där crit inkluderas. Spelar det någon roll om det är en crit eller en vanlig hit?

Däremot vet jag inte om du gör rätt ändå, om du nu har problem i T1... det låter som något allvarligt fel.

Nejdå, inte spelar det värst roll.
Tyckte mig mer intresserad bara av att se en Crit-DMG än en "vanlig" DMG
Men tror inte den vanliga dmg är så mycket högre, för som jag nämnde först, T1 är det svårt att döda mobs i med Jade och PET för mig, så vet ej vad som kan vara det galna.
Citera
2014-11-08, 15:17
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Tror samma, RoS är för nytt fortfarande för att något stort ska komma fram. Kanske får vi se nya legendary items till season 2? Eller en theaser på nästa major patch (2.2).
Ancient Legendaries, ny zon, ny RG, nya legendaries, nya legendary sets och gems, nya goblins, ändringar till Grifts och trials, ändringar till layouts på städerna, och mer.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2llsey/diablo_3_blizzcon_info_updating_asap/
Citera
2014-11-08, 18:46
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Nejdå, inte spelar det värst roll.
Tyckte mig mer intresserad bara av att se en Crit-DMG än en "vanlig" DMG
Men tror inte den vanliga dmg är så mycket högre, för som jag nämnde först, T1 är det svårt att döda mobs i med Jade och PET för mig, så vet ej vad som kan vara det galna.
Hmm låter märkligt. Kan med antingen jeram eller tasker + craftat gear köra T6 utan problem. Jade solo bör du väl åtminstone one-shotta alla eliter i T5? Låter som att något är helt galet
Citera
2014-11-08, 22:53
Medlem
Mycket nyheter på blizzcon för oss d3-spelare.
Senast redigerad av rastadallas 2014-11-08 kl. 23:05.
Citera
2014-11-09, 00:18
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Mycket nyheter på blizzcon för oss d3-spelare.
Ja? Eller hade du förväntat dig något mer?
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Ancient Legendaries, ny zon, ny RG, nya legendaries, nya legendary sets och gems, nya goblins, ändringar till Grifts och trials, ändringar till layouts på städerna, och mer.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2llsey/diablo_3_blizzcon_info_updating_asap/
Citera
2014-11-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Ja? Eller hade du förväntat dig något mer?
Yes! Förväntningarna var aningen större från min sida... De får det att låta som mycket nytt content, men två gems,tre item sets, ett par legendarys och ett par Goblins.

Men somsagt är det en engångssumma man betalar, så vi får väl vara nöjda. Tycker dock det är synd eftersom spelet har potential, men extra content kommer allt för sällan
Citera
2014-11-09, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Yes! Förväntningarna var aningen större från min sida... De får det att låta som mycket nytt content, men två gems,tre item sets, ett par legendarys och ett par Goblins.

Men somsagt är det en engångssumma man betalar, så vi får väl vara nöjda. Tycker dock det är synd eftersom spelet har potential, men extra content kommer allt för sällan

Det kom ju jättemycket igår, mer än vad du listar upp. Läser du inte?

http://www.diablofans.com/
Citera
2014-11-09, 01:14
Medlem
Citat:
Det kom ju jättemycket igår, mer än vad du listar upp. Läser du inte?

http://www.diablofans.com/
Det jag listade upp var ett par exempel som jag tyckte var överdrivet hypade. Exempelvis 3 nya set, eller hela två nya gems... Dvs inte varje liten detalj som togs upp

Imo så kommer det för lite nytt content. Spelarna tröttnar långt innan något nytt kommer då blizzard satsar för mycket på balansering och finslip.
Citera
2014-11-09, 02:04
Medlem
Nu finns det ingen mening att spela spelet mer innan nästa patch. All gear du har/hittar kommer vara "skräp" när patchen kommer. Sen nya set... Finns det nån av de som ens kan bli bättre än de vi har nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in