2014-09-04, 13:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Någon mer som känner att de flesta legendary gemsen suger?
Typ smite gamet Wtf såg inte att något händer.
Sen den där dmg splittras som dot över tre sekunder vafan är de för skit?
Swiftness?? Vem Fan behöver atk speed

För min wizard är jag lite osäker på vilka tre jag ska köra, synd att det inte finns en fire dmg gem.

Men på rak arm.

Citat:
Bane of the Powerful: Gain 20% increased damage for 30 seconds after killing an elite pack. Upgrading increases duration by 1 second. Rank 25 bonus: Increases damage against elites by 15%.

för varje rank så ökar antalet sekunder, min ligger t.ex på 55sec just nu vilket är trevligt, mer eller mindre permanent buff.

Citat:
Zei's Stone of Vengeance: Damage you deal is increased by 6.0% for every 10 yards between you and the enemy hit (max 30%). Upgrading increases damage bonus by 0.02% (increasing the max by 0.1%). Rank 25 bonus: 30% chance on hit to Stun the enemy for 1 second.

Iom att wizard bombar på range och då stunnen blir trevlig.

Sen som defensiv:
Citat:
Invigorating Gemstone: While under any control-impairing effects, reduce all damage taken by 30%. Upgrading increases damage reduction by 1%. Rank 25 bonus: Heal for 20% of maximum life when hit by a control-impairing effect.

Det är de jag kan tänka mig är helt ok på wizard.

Edit: Kanske rent av pet-gemen också om man kör dubbel-mammoth-hydror.

Edit2: Och dmg dot gemet kan vara riktigt bra.

skadan delas upp i 3 delar, vilket ger dig en chans att heala istället för BAAM död och sen 10% att skadan inte delas ut alls
Senast redigerad av ^Eaz 2014-09-04 kl. 13:53.
Citera
2014-09-04, 13:53
Medlem
Ganska glad för den witching hourn jag hittade på min DH igår, tyvärr så rolla den ingen mainstat så blev ingen vitaroll i slutändan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/jojesos-2304/hero/10807241
Citera
2014-09-04, 14:17
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pf0llz0r
Försök att byta ut allt som har attack speed mot saker med CDR/CHD/CHC då attack speed enbart ger dig sheetdps och låter dig spamma ut haunts snabbare (alltså ingen riktigt dps-ökning då dots baseras på ditt vapens dmg och inte dps)

Sedan är det viktigt att man lägger upp saker i rätt ordning (såvida du inte gör det redan)
Piranhas > Locust Swarm > Haunt > Soul Harvest

Dots updateras inte automatiskt av Piranhas så man måste lägga den före dotsen för att få 15% dmg.
Sedan har jag för mig att Strongarm proccar enbart om mobsen "flyttas" av piranhado så lägger du den mitt på en fiende så får du inte extra dmg (23% i ditt fall)

På riftbossar så brukar jag bara köra samma "rotation" och när harvest nästan är tillbaka så repeterar jag bara allting så jag är säker på att det är nya dots uppe (då piranhado ändå har kortar cd än harvest)

Även en bra rollad Hwoj Wrap kan hjälpa mycket då det både segar ner dom så dom inte sprider ut sig så mycket och även proccar Bane of the trapped.

Har själv inga större problem att köra t.ex GR29
http://eu.battle.net/d3/en/profile/hilmaboiii-2853/hero/1325252
Devouring Swarm som runa då jag farmade übers sist jag lirade och då känns inte pestilence så himla värd.

Hoppas det hjälper något iaf

Tack för tips. Ja jag slänger ut allt i rätt ordning, så det är lugnt. Har inte tänkt på bältet dock utan bara rockat WH från start.
Jag har inte speciellt mycket AS att byta ut faktiskt. Men värderar om det är värt att köra tre sockets som jag gör nu, eller om det räcker med två. Hade 6% cc på båda ringarna innan jag fick socket på dem och det märktes helt klart när CCn försvann :/
får väl kanske ta o köra några grifts och se till att uppdatera gemsen så gott det går
Citera
2014-09-04, 14:39
Medlem
Opilus5500s avatar
Ni som hittat the vault i Seasons, vart var de någonstans?? Vilka farm ställen har ni?? jag måste ha guld nu!
Citera
2014-09-04, 14:48
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Ni som hittat the vault i Seasons, vart var de någonstans?? Vilka farm ställen har ni?? jag måste ha guld nu!

När jag farmade, så körde jag Arreats, liten zone, snabb att cleara och kan ha en goblin.

Edit: Inte Seasons, men det är ju samma spel oavsett
Citera
2014-09-04, 14:59
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
När jag farmade, så körde jag Arreats, liten zone, snabb att cleara och kan ha en goblin.

Edit: Inte Seasons, men det är ju samma spel oavsett

Okej tack för tipset, mina ställen verka vara nerfade eller så någon annan som är före en..
Citera
2014-09-04, 15:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Okej tack för tipset, mina ställen verka vara nerfade eller så någon annan som är före en..

Tyvärr är de ju inte alltid där, däremot så är det en väldigt liten zone som alltid ser exakt likadan ut och framför allt den är linjär, så går snabbt att kolla istället för att behöva irra runt.

Om man inte dödar, kanske 2 minuter att kolla, dödar man så kanske 5 på T6 (eller den torment man kan lira på)
Citera
2014-09-04, 16:47
Medlem
Andersson93s avatar
Nu har jag inte spelat D3 på säkert 2 månader. Sist jag spelade hade inte 2.1.0 patchen släppts och jag kommer fortfarande ihåg det mesta. Är det fortfarande Jade WD's som är löjligt enkla att spela och definitivt mest OP? Är det fortfarande svårt för DH att få hög toughness? På min dog jag hur lätt som helst kommer jag ihåg.
Citera
2014-09-04, 16:51
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Nu har jag inte spelat D3 på säkert 2 månader. Sist jag spelade hade inte 2.1.0 patchen släppts och jag kommer fortfarande ihåg det mesta. Är det fortfarande Jade WD's som är löjligt enkla att spela och definitivt mest OP? Är det fortfarande svårt för DH att få hög toughness? På min dog jag hur lätt som helst kommer jag ihåg.

Grin Reaper WD har buffats och vara bra - ska testa min någon kväll.
Jade är bra med rätt gear från vad jag läst.

DH behöver inte ha toughness, nej dh'n är ingen tank, men jag kör GR31 och många DH's har klarat längre än så.

Min DH facerollar igenom T6 och det har den gjort sen långt innan 2.1, nu facerollar den ännu enklare genom T6 iom ett par trevliga drops och legendary gems.

WD överlag är "enkla" att spela, petspam, grin reaper spam eller dot.
Citera
2014-09-04, 17:01
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Grin Reaper WD har buffats och vara bra - ska testa min någon kväll.
Jade är bra med rätt gear från vad jag läst.

DH behöver inte ha toughness, nej dh'n är ingen tank, men jag kör GR31 och många DH's har klarat längre än så.

Min DH facerollar igenom T6 och det har den gjort sen långt innan 2.1, nu facerollar den ännu enklare genom T6 iom ett par trevliga drops och legendary gems.

WD överlag är "enkla" att spela, petspam, grin reaper spam eller dot.
Låter bra det. Några minuter kvar till patchen är nerladdad och då ska det spelas! Kan inte vänta knappt tills jag kan spela på min Wizard igen.
Citera
2014-09-04, 17:02
Medlem
Citat:
För min wizard är jag lite osäker på vilka tre jag ska köra, synd att det inte finns en fire dmg gem.

Men på rak arm.för varje rank så ökar antalet sekunder, min ligger t.ex på 55sec just nu vilket är trevligt, mer eller mindre permanent buff.Iom att wizard bombar på range och då stunnen blir trevlig.

Sen som defensivet är de jag kan tänka mig är helt ok på wizard.

Edit: Kanske rent av pet-gemen också om man kör dubbel-mammoth-hydror.

Edit2: Och dmg dot gemet kan vara riktigt bra.

skadan delas upp i 3 delar, vilket ger dig en chans att heala istället för BAAM död och sen 10% att skadan inte delas ut alls

Bane of powerful är riktigt bra! Typ den mest universella! Fick Precis upp min i rank 25!

Den på avstånd använder många av de som leder på ladder! Därav har jag också haft den. Men använt en hel del boan of horder för de e så kul :-D

Funkar Pet gemet?.?? Är de säkert? Låter rätt bra ju

Annars tror ja den poison är riktigt bra

Men resten är lite meh.. Ja menar varför skulle man vilja ha 1300 bleed dot ist för 2000 poison dot? Haha:-D
Citera
2014-09-04, 17:31
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlgaOlga
Bane of powerful är riktigt bra! Typ den mest universella! Fick Precis upp min i rank 25!

Den på avstånd använder många av de som leder på ladder! Därav har jag också haft den. Men använt en hel del boan of horder för de e så kul :-D

Funkar Pet gemet?.?? Är de säkert? Låter rätt bra ju

Annars tror ja den poison är riktigt bra

Men resten är lite meh.. Ja menar varför skulle man vilja ha 1300 bleed dot ist för 2000 poison dot? Haha:-D

För wizard så spelar bleed/poison ingen större roll, men kör du t.ex en physical DH så stackar bleed dotten med physical elemental dmg, medans min poison Grin Reaper WD redan equippat poison dot gemen

Hydras är ju pets, så kan tänka mig den är ok, dock har inte testat så kan inte uttala mig med 100%:ig säkerhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in