2014-10-07, 23:16
Medlem
Iam-Varfors avatar
När jag kollar Guides för att bygga min crusader så ser jag att många builds säger att man ska ha tex phalanx och hästgrejen eller akarat och bombardment, men dom ligger ju under samma kategori så är det meningen att man ska gå in i byta skills mellan mobs eller går det köra samma eller ur fan menar dom?
Citera
2014-10-08, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
När jag kollar Guides för att bygga min crusader så ser jag att många builds säger att man ska ha tex phalanx och hästgrejen eller akarat och bombardment, men dom ligger ju under samma kategori så är det meningen att man ska gå in i byta skills mellan mobs eller går det köra samma eller ur fan menar dom?

Gå in på options och sätt på "elective mode" så kan du ha vilka skills du vill, var du vill.
Citera
2014-10-08, 00:55
Medlem
några erfarna dhs här inne? vad tror ni om xbow med 2.842 breakpoint vs etrayu? har följande att välja mellan: http://imgur.com/H7oTdGu. så rent relativt sett är de ganska jämnbra rollade med en missad %dmg på etrayun fast en del högre dex.

det jag tappar för att nå upp till 2.842 med xbowen är 500ish dex, 1% crit, 1% elite dmg på unity (soloplay) samt 500ish vit, 100 all res (som iofs kvittar) och 1.5% crit på bracers, samt såklart 18% cold från etrayun. rent spontant känns det som att den mycket högre avg weapon damagen på xbowen bör väga upp för detta, men har egentligen inte lyckats bilda mig någon vidare uppfattning då jag fick ias unityn först idag.
Senast redigerad av M.S 2014-10-08 kl. 00:58.
Citera
2014-10-08, 02:33
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Hahahah .
Citera
2014-10-08, 08:41
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
några erfarna dhs här inne? vad tror ni om xbow med 2.842 breakpoint vs etrayu? har följande att välja mellan: http://imgur.com/H7oTdGu. så rent relativt sett är de ganska jämnbra rollade med en missad %dmg på etrayun fast en del högre dex.

det jag tappar för att nå upp till 2.842 med xbowen är 500ish dex, 1% crit, 1% elite dmg på unity (soloplay) samt 500ish vit, 100 all res (som iofs kvittar) och 1.5% crit på bracers, samt såklart 18% cold från etrayun. rent spontant känns det som att den mycket högre avg weapon damagen på xbowen bör väga upp för detta, men har egentligen inte lyckats bilda mig någon vidare uppfattning då jag fick ias unityn först idag.

Here you go bro

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2d733k/marauder_sentry_build_comparator/

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nVPgOXJgW35xPQUwXgraSITqQ-Gazq0QHaoorGKWy0o/edit#gid=1858013453

mvh B
Citera
2014-10-08, 08:45
Medlem
fgnms avatar
Citat:

Hade tveklöst kört på etrayun, 18% cold dmg plus allt det där andra du måste offra för att nå bp med xbow är definitivt värt det. Attack speed i sig är ju en riktigt dålig stat som inte gör något för damage och när man måste lägga para points och rolla om ringar osv osv så blir det bara ännu värre.

Men jag är knappast något dh geni och visst högre average dmg är inte dåligt det heller. Men jag vill nog ändå påstå att 18% cold > xbow.
Citera
2014-10-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Here you go bro

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2d733k/marauder_sentry_build_comparator/

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nVPgOXJgW35xPQUwXgraSITqQ-Gazq0QHaoorGKWy0o/edit#gid=1858013453

mvh B

tack, xbow verkar marginellt bättre med andra ord. förvånad att calamity toppar listan dock, men frågan är om listan endast ser till group play där marked for death bidrar med mer dps för hela gruppen... har endast 47/6 taskers, så kan tyvärr inte nå upp till 4.15 handxbow/2.842 xbow utan enchantressbuffen (känns inte ens värt att överväga att slänga in ias på amuletten)

Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Hade tveklöst kört på etrayun, 18% cold dmg plus allt det där andra du måste offra för att nå bp med xbow är definitivt värt det. Attack speed i sig är ju en riktigt dålig stat som inte gör något för damage och när man måste lägga para points och rolla om ringar osv osv så blir det bara ännu värre.

Men jag är knappast något dh geni och visst högre average dmg är inte dåligt det heller. Men jag vill nog ändå påstå att 18% cold > xbow.

para points är inga problem, kan fortfarande maxa resterande dps-alternativ i kategorin. jag kanske har fel nu, men vid det fall att man når en ny breakpoint så blir det ju i praktiken tvärt om, dvs att attack speed gör väldigt mycket för damage då sentrys skjuter konstant och inte är belastade av resources som många andra skills. att droppa 500 dex och 2.5 % crit gör att sentrys skjuter 33 % snabbare med xbow, vilket jag iaf tolkar som 33 % mer damage (minus själva damage-per-skott-förlusten av -dex och -crit).
Senast redigerad av M.S 2014-10-08 kl. 09:47.
Citera
2014-10-08, 19:07
Medlem
Jag och polaren tänkte köra varsitt set maskiner ikväll. Så om nån har ett set och vill leka skrik till ingame. Se till så ni klarar t6 oxå.

Sen angående BP på sentries så verkar det väl som så att det ger mer dmg att komma så högt pp som möjligt om det inte är den sista. Annars har jag förstått det att du gör mer skada med AS än allt annat.
Citera
2014-10-08, 23:00
Medlem
pappa-fixars avatar
Asså, jävla reflect damage får mig varenda kväll att stänga ner spelet i frustration. Kämpar som fan i trials för att få en 39 eller högre grift-key.. Spelar som Lightning dh och använder smoke screen, men det spelar ju ingen som hellst roll om du använder den? Reflect damage går igenom det ändå. Hur i helvete?! Blir så jävla less
Citera
2014-10-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Asså, jävla reflect damage får mig varenda kväll att stänga ner spelet i frustration. Kämpar som fan i trials för att få en 39 eller högre grift-key.. Spelar som Lightning dh och använder smoke screen, men det spelar ju ingen som hellst roll om du använder den? Reflect damage går igenom det ändå. Hur i helvete?! Blir så jävla less

tolkar jag det fel nu eller gör du trials med lightning build? det är inte särskilt bra. kör hellre "vanlig" build där då lightning-builden inte är något vidare när det är få monster som blir träffade (vilket händer i slutet av varje wave i trials).

ang. smoke screen så behöver du 25 % cooldown för att kunna ha perma-smoke screen (med lingering fog runan då). helst lite mer för att ha lite marginal, annars tappar du den i små luckor vilket räcker för att döda dig med 50 elbollar i luften som slaktar ett reflectpack.

sen skulle jag nog vilja säga att det är enklare att klara grifts på nivåer som 39-41 med cold/fire build. det krävs en del träning med lightningbuilden för att få det att funka bra och veta när det är läge att backa undan samt få upp en bra koordination med alla cds. med cold/fire är det ju i princip bara att köra standard-play och hoppas att man får en bra våning (vilket man likväl behöver för lightning builden). men förstår om du helt enklet väljer att köra lightning för det blir lite mer interaktiv spelstil och man slipper stå och gömma sig bakom en vägg hela tiden
Senast redigerad av M.S 2014-10-08 kl. 23:15.
Citera
2014-10-09, 13:56
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
ja, mob tätheten i rifts kan vara extremt dålig ibland. lite små tråkigt.

Jag och Sleepy hade annars tre rundor på +30 grifter igår där det första som sker är 5-6 elitpacks direkt inför dörren.
Körde en 35a och kom inte en meter i skiten. När båda dött 10ggr var utan att vi fått ihjäl något var det bara att ge upp.

Men ja, ibland kan man gå igenom en stor lvl utan att se en jävel
Citera
2014-10-09, 18:07
Medlem
MrHippies avatar
Citat:

Kör du Maelstrom på Cluster arrow så skulle jag säga att %cold dmg gör OERHÖRT mycket.

Men gå in och använd calculatorn så får du fram precis, kör själv med Etrayu och tycker de är skönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in