Citat:
Ursprungligen postat av
pappa-fixar
Asså, jävla reflect damage får mig varenda kväll att stänga ner spelet i frustration. Kämpar som fan i trials för att få en 39 eller högre grift-key.. Spelar som Lightning dh och använder smoke screen, men det spelar ju ingen som hellst roll om du använder den? Reflect damage går igenom det ändå. Hur i helvete?! Blir så jävla less

tolkar jag det fel nu eller gör du trials med lightning build? det är inte särskilt bra. kör hellre "vanlig" build där då lightning-builden inte är något vidare när det är få monster som blir träffade (vilket händer i slutet av varje wave i trials).
ang. smoke screen så behöver du 25 % cooldown för att kunna ha perma-smoke screen (med lingering fog runan då). helst lite mer för att ha lite marginal, annars tappar du den i små luckor vilket räcker för att döda dig med 50 elbollar i luften som slaktar ett reflectpack.
sen skulle jag nog vilja säga att det är enklare att klara grifts på nivåer som 39-41 med cold/fire build. det krävs en del träning med lightningbuilden för att få det att funka bra och veta när det är läge att backa undan samt få upp en bra koordination med alla cds. med cold/fire är det ju i princip bara att köra standard-play och hoppas att man får en bra våning (vilket man likväl behöver för lightning builden). men förstår om du helt enklet väljer att köra lightning för det blir lite mer interaktiv spelstil och man slipper stå och gömma sig bakom en vägg hela tiden