2014-11-23, 12:23
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Kan någon vänlig själv förklara hur breakpoint på Sentrys funkar?

I min inventory under Details så har jag en AS på 2.07 sen har jag Taskers med 50% Pet.
Tar jag då 2.07 * 1.50 för att få fram min breakpoint på Sentrys?

Har läst denna http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/12945884471 lite men fattar inte riktigt 100% :P

Så som jag förstått det så är det precis så man ska räkna JA!.
Med andra ord kan du väl kliva ner på typ 1,9 i ias och ändå ligga kvar på nästa högsta BPn med tot på 50%?
För högsta nivån är fan omöjlig att nå :P
Citera
2014-11-23, 14:16
Medlem
ImWorthlesss avatar
Byte lite prylar och testar lightningbuild på DHn nu..
fick då 2.37 AS i Inventory/Details, kör jag då 2.37 * 1.5 (taskers) så blir det ju 3.55 AS.

Så ja, håller med dig Lanoo, sänka ner lite till strax över 2.85 för att fortfarande ligga i näst högsta APS för sentryn..
Bygga på mer CC/CD med parapointsen istället..
Citera
2014-11-23, 14:40
Medlem
Citat:
Byte lite prylar och testar lightningbuild på DHn nu..
fick då 2.37 AS i Inventory/Details, kör jag då 2.37 * 1.5 (taskers) så blir det ju 3.55 AS.

Så ja, håller med dig Lanoo, sänka ner lite till strax över 2.85 för att fortfarande ligga i näst högsta APS för sentryn..
Bygga på mer CC/CD med parapointsen istället..

Om du med lightning menar ball-lightning builden med helltrapper så är det mer eller mindre ett krav att träffa 4.15bpn. Så om det är den builden du lirar så skulle jag slänga på lite mer IAS + ett gokok-gem, för att nå 4.15 istället för att sänka till 2.85.
Citera
2014-11-23, 15:03
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Om du med lightning menar ball-lightning builden med helltrapper så är det mer eller mindre ett krav att träffa 4.15bpn. Så om det är den builden du lirar så skulle jag slänga på lite mer IAS + ett gokok-gem, för att nå 4.15 istället för att sänka till 2.85.

Märkte det, körde nyss lite Great Rift..
Lightningball må vara bra, men den är så jäkla långsam att ta sig från Sentry/DHn till fienden imellanåt så man tappar för mycket tid
Hade strul på lvl 34 men klarade det med nöd o näppe, lvl35 gick inte alls då Blixbollarna var alltför långsamma.

Med fire/cold så klarar jag nästan lvl38, har det som mål att komma över den nivån
Men får alltid massa dåliga rifts så =/
Citera
2014-11-23, 20:10
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik

Testade med Gokok-gem, kom bara upp i 4.06 as då :/
Så behöver lite till för att nå taket tyvärr, vilket inte är omöjligt då ena ringen (Soj / Unity) inte har AS samt att amuletten saknar AS med..
Citera
2014-11-23, 22:32
Medlem
Citat:
Testade med Gokok-gem, kom bara upp i 4.06 as då :/
Så behöver lite till för att nå taket tyvärr, vilket inte är omöjligt då ena ringen (Soj / Unity) inte har AS samt att amuletten saknar AS med..

Mjo det kan va lite knepigt, jag kom upp i det med 7ias på helltrapper, 7as witching, 7ias lacunis, 7ias RORG. Om du inte har en helltrapper med 7ias så är det nog det lättaste att skaffa jämfört med soj eller unity med ias.
Citera
2014-11-24, 18:23
Medlem
Igor89s avatar
Hallå! Jag har börjat spela igen, och fattat tycke för min monk! Är lvl 70 osv. Finns det några roliga builds som folk vill dela med sig av?
Citera
2014-11-24, 21:57
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Hallå! Jag har börjat spela igen, och fattat tycke för min monk! Är lvl 70 osv. Finns det några roliga builds som folk vill dela med sig av?

Kolla www.diablofans.com
Finns en helt ok holy monk med sunwuko setet och en pinne som heter flying dragon. Kötts på o lycka till
Citera
2014-11-26, 10:04
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Kolla www.diablofans.com
Finns en helt ok holy monk med sunwuko setet och en pinne som heter flying dragon. Kötts på o lycka till

Tack! Jag antar att sunwuko och flying dragon inte är superlätta att få tag på? Och att builden inte fungerar utan dessa? Finns det någon annan build som fungerar nu när jag inte har optimerat gear än?
Citera
2014-11-26, 10:12
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor89
Tack! Jag antar att sunwuko och flying dragon inte är superlätta att få tag på? Och att builden inte fungerar utan dessa? Finns det någon annan build som fungerar nu när jag inte har optimerat gear än?

Jag fick hela på en kväll.
Lättast är att leecha av andra. Är du med i FB-klanen?
Jag brukar slöspela nån timme per kväll i jakt på ett par feta magefist eller frostburns att ha redo när nya patchen kommer. Jag har inga problem att ha dig i släptåg till grift 30 eller i t6 rifts.

I övrigt har jag för dålig koll på monken för att kunna rekommendera en build. använder ingen char fullt ut innan den har den gear den behöver och klarar t6.

Lättast om du kör ensam är att köra med en annan char som rockar t6, samla bloodshards, som du sen spenderar på monken för att få tag i sunwuko-setet

glhf
Citera
2014-11-26, 10:18
Medlem
Igor89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag fick hela på en kväll.
Lättast är att leecha av andra. Är du med i FB-klanen?
Jag brukar slöspela nån timme per kväll i jakt på ett par feta magefist eller frostburns att ha redo när nya patchen kommer. Jag har inga problem att ha dig i släptåg till grift 30 eller i t6 rifts.

I övrigt har jag för dålig koll på monken för att kunna rekommendera en build. använder ingen char fullt ut innan den har den gear den behöver och klarar t6.

Lättast om du kör ensam är att köra med en annan char som rockar t6, samla bloodshards, som du sen spenderar på monken för att få tag i sunwuko-setet

glhf

Tackar för snabbt svar! Nej jag är inte med i Fb-klanen, får joina den. Har dock tenta på måndag så blir inte jättemycket lir de närmsta dagarna
Citera
2014-11-26, 17:41
Bannlyst
Hur länge har ni spela Diablo III i timmar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in