Citat:
Ursprungligen postat av
MrJiM
När fan whina jag på D3? Allt jag skrev e ju sant. All gear du har eller kommer hitta innan nästa patch kommer bli värdelösa för man vill ju ha ancient legendary. Och jag har inte sett nån säga att de tror de nya set gearen kommer va bättre än de som redan finns idag. Så säg var jag har fel i det jag skrev....
Förhoppningsvis, så kommer ancient drops vara väldigt väldigt sällsynta och du kommer knappast byta ut alla dina nuvarande top rolls enkelt.
På blizzcon sa dem att ancient drops är till för de som är top deckade, men visst så kommer man nog med tiden kasta bort en del gammalt gear

Men hur kul är det att sitta på samma gear hela tiden och inte hitta några nya upgrades?
Ditt gear blir ju knappast värdelöst bara för att ancient legs kommer, du får bara möjligheten att uppgradera det mer om du redan är top gearad. Ju bättre gear du har vid släppet av patchen, ju större chans kommer du ha att hitta de nya ancient items, du kommer inte kunna få ancient equip med lvl 70 rare items equipped.
Hoppas verkligen att dem kommer att vara sällsynta, ännu sällsyntare än kukris/furnaces.