2022-07-13, 16:34
Medlem
Vill man se hur marknaden tycker stmningen utvecklas. Dvs om Twitter eller Elon leder s kan man kolla p Twitters aktiekurs jmfrt med Teslas sedan Elon drog sig ur dealen.

Jag har lst de 62 sidorna i stmningsdokumentet och rekommenderar alla att gra desamma som risk mitigation. Den belyser en verklighet dr Elon brutit NDAs, ppet ljugit om twitters sampel size fr att hitta botar (det r 9000 och Elon tweetade 100).

Elons tweets anvnds emot honom dr han ppet erknt att Twitter-kpet inte har ngonting ekonomiskt fr honom att gra. Dvs svrare att bevisa MAE, hur han hade bildat en uppfattning om andelen botar innan han la budet och att det skulle vara fallet fr budet frn brjan.

Detta kan vara droppen fr regulators som lt Solr city mlet g. Frvnta er frsljning av Tesla aktier ifrn musk kommande mnaderna
Citera
2022-07-13, 16:47
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
https://t.co/iACROJP8Bv

Ping @hrmongo

Tnka sig att Twitter nd tar Musk till rtten? Trodde inte de skulle vga pga att de har >5% botar???

De ju tvugna att se ut som de frsker fr att inte bli stmda av sina aktiegare. Allt gr ju enligt Elons plan. Skall bli intressant att se hur lngt det dras innan det blir nn slags frlikning. De mste ju svettas lite nu om man sger s.
Citera
2022-07-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De ju tvugna att se ut som de frsker fr att inte bli stmda av sina aktiegare. Allt gr ju enligt Elons plan. Skall bli intressant att se hur lngt det dras innan det blir nn slags frlikning. De mste ju svettas lite nu om man sger s.

Det gr knappast efter elons plan. Han kommer antagligen frlora deta och tvingas betala ett massivt skadestnd. Han kommer ochs f lov och slja stora innehav av sina tesla aktier fr att ha rd och betala. Tesla aktien kommer sjunka som en sten och han kommer f sparken frn tesla som vd. Tesla kan inte ha en sn oplitlig ledare ingen kommer vilja gra affrer med han om han frlorar deta vilket han ocks skert gr.

Ska man vara lite domedags profet s kan hela tesla g under om han frlorar deta
Citera
2022-07-13, 17:12
Medlem
raskenss avatar
Tesla grinar, hotar och tvingar firma sluta kritisera Tesla pga att dom bygger dliga bilar

Ja tesla bygger skrpbilar, och hotar p samma stt som Putin gr:

https://www.nyteknik.se/fordon/tesla...cering-7035480
Senast redigerad av raskens 2022-07-13 kl. 17:14.
Citera
2022-07-13, 20:53
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det gr knappast efter elons plan. Han kommer antagligen frlora deta och tvingas betala ett massivt skadestnd. Han kommer ochs f lov och slja stora innehav av sina tesla aktier fr att ha rd och betala. Tesla aktien kommer sjunka som en sten och han kommer f sparken frn tesla som vd. Tesla kan inte ha en sn oplitlig ledare ingen kommer vilja gra affrer med han om han frlorar deta vilket han ocks skert gr.

Ska man vara lite domedags profet s kan hela tesla g under om han frlorar deta

Intressant teori, men tyvrr r hela Teslas styrelse nickedockor. Det r helt otroligt, men Elon r faktiskt minst beta i hela styrelsen. S han sitter nog skert. Men en ny VD r vad Tesla har behvt under mnga r.
Citera
2022-07-13, 20:59
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla grinar, hotar och tvingar firma sluta kritisera Tesla pga att dom bygger dliga bilar

Ja tesla bygger skrpbilar, och hotar p samma stt som Putin gr:

https://www.nyteknik.se/fordon/tesla...cering-7035480

h, de kan ju vara ladda ner ny mjukvara ju.... hihi, skoja bara.
Eller s kan man ta sin Tesla till en mrkesverkstad... skoja igen.

Det r sedan lnge konstaterat att Tesla inte bara r verlgset smst kvalitsmssigt, utan ocks har de konstigaste felen. Som att t.ex. skrmarna ramlar av om man kr igenom en vattenpl, drrarna gr inte att ppna eller att lnkarmarna gr av.
Citera
2022-07-13, 23:37
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Andrej Karpathy slutar p Tesla.
Trkigt, d hans bidrag har varit ovrderligt.

https://twitter.com/karpathy/status/...eENIUGocQ&s=19
Citera
2022-07-13, 23:46
Medlem
Citat:
Andrej Karpathy slutar p Tesla.
Trkigt, d hans bidrag har varit ovrderligt.

https://twitter.com/karpathy/status/...eENIUGocQ&s=19

Wow, vem kunde ha gissat de?

Citat:
Deras huvudman fr AI (karpathy) r p en mnader lng paus? Ifrn Tesla. Folk i industrin sger att han har haft intervjuer p andra stllen.

Men jag r ju en dum gay bear utan koll p tesla. Jag blev dumfrklarad nr jag sa att Karpathy var pvg bort FYI

Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Job230ge r full av skit. Han r en hjrndd FUD-spridare
Sad face ;(((

Nu kan jag ocks statea det uppenbara. Karpathy lmnar inte Tesla fr att FSD r lst, utan fr att han (likt EXAKT alla som tar ADS serist) insett att Tesla aldrig kommer uppn LVL 3+ med dagens sensorsvit.

Gr er redo att bli gravt besvikna i september p AI day
Senast redigerad av job230ge 2022-07-13 kl. 23:58.
Citera
2022-07-14, 00:12
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Wow, vem kunde ha gissat de?

Men jag r ju en dum gay bear utan koll p tesla. Jag blev dumfrklarad nr jag sa att Karpathy var pvg bort FYI

Sad face ;(((

Nu kan jag ocks statea det uppenbara. Karpathy lmnar inte Tesla fr att FSD r lst, utan fr att han (likt EXAKT alla som tar ADS serist) insett att Tesla aldrig kommer uppn LVL 3+ med dagens sensorsvit.

Gr er redo att bli gravt besvikna i september p AI day

Nr man gissar hej vilt har man rtt ibland. Rtt om att Karpathy slutar, fel om 4680-cellernas energitthet och SW-begrnsning.
Fortstt fylla p med inlgg som man kan grva upp i framtiden.
Citera
2022-07-14, 00:15
Medlem
Citat:
Nr man gissar hej vilt har man rtt ibland. Rtt om att Karpathy slutar, fel om 4680-cellernas energitthet och SW-begrnsning.
Fortstt fylla p med inlgg som man kan grva upp i framtiden.

Det enda problemet r att jag har helt rtt om energittheten i 4680, bara det att du tror att specsen r SW-limiterade. Du vgar inte inse att 4680 r en besvikelse och att de 270 miles man fr p Texas MY r det de skert lyckas krma ur batteripacket.

Och att du inte frstr skillnaden mellan laddnings-optimering och mjukvarulsning relaterat till hur Tx MY laddar pvisar bara vilken dlig koll du har p elbilar. Du gr bort dig, bara det att du inte frstr det sjlv
Citera
2022-07-14, 00:23
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Det enda problemet r att jag har helt rtt om energittheten i 4680, bara det att du tror att specsen r SW-limiterade. Du vgar inte inse att 4680 r en besvikelse och att de 270 miles man fr p Texas MY r det de skert lyckas krma ur batteripacket.

Och att du inte frstr skillnaden mellan laddnings-optimering och mjukvarulsning relaterat till hur Tx MY laddar pvisar bara vilken dlig koll du har p elbilar. Du gr bort dig, bara det att du inte frstr det sjlv

Varfr s upprrd om du har rtt?
Hrs snart igen.
Citera
2022-07-14, 09:18
Medlem
libbens avatar
Skulle inte frvna mig ifall Karpathy och Elon clashat lite och sedan tog han 4 mnader semester.

Dave gjorde en video om att Karpathy lmnar. https://youtu.be/hwFD7jFcldM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in