Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-13, 16:34
  #11341
Medlem
Vill man se hur marknaden tycker stämningen utvecklas. Dvs om Twitter eller Elon leder så kan man kolla på Twitters aktiekurs jämfört med Teslas sedan Elon drog sig ur dealen.

Jag har läst de 62 sidorna i stämningsdokumentet och rekommenderar alla att göra desamma som risk mitigation. Den belyser en verklighet där Elon brutit NDAs, öppet ljugit om twitters sampel size för att hitta botar (det är 9000 och Elon tweetade 100).

Elons tweets används emot honom där han öppet erkänt att Twitter-köpet inte har någonting ekonomiskt för honom att göra. Dvs svårare att bevisa MAE, hur han hade bildat en uppfattning om andelen botar innan han la budet och att det skulle vara fallet för budet från början.

Detta kan vara droppen för regulators som lät Solr city målet gå. Förvänta er försäljning av Tesla aktier ifrån musk kommande månaderna
Citera
2022-07-13, 16:47
  #11342
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
https://t.co/iACROJP8Bv

Ping @hrmongo

Tänka sig att Twitter ändå tar Musk till rätten? Trodde inte de skulle våga pga att de har >5% botar???

De ju tvugna att se ut som de försöker för att inte bli stämda av sina aktieägare. Allt går ju enligt Elons plan. Skall bli intressant att se hur långt det dras innan det blir nån slags förlikning. De måste ju svettas lite nu om man säger så.
Citera
2022-07-13, 17:09
  #11343
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
De ju tvugna att se ut som de försöker för att inte bli stämda av sina aktieägare. Allt går ju enligt Elons plan. Skall bli intressant att se hur långt det dras innan det blir nån slags förlikning. De måste ju svettas lite nu om man säger så.

Det går knappast efter elons plan. Han kommer antagligen förlora deta och tvingas betala ett massivt skadestånd. Han kommer ochså få lov och sälja stora innehav av sina tesla aktier för att ha råd och betala. Tesla aktien kommer sjunka som en sten och han kommer få sparken från tesla som vd. Tesla kan inte ha en sån opålitlig ledare ingen kommer vilja göra affärer med han om han förlorar deta vilket han också säkert gör.

Ska man vara lite domedags profet så kan hela tesla gå under om han förlorar deta
Citera
2022-07-13, 17:12
  #11344
Medlem
raskenss avatar
Tesla grinar, hotar och tvingar firma sluta kritisera Tesla pga att dom bygger dåliga bilar

Ja tesla bygger skräpbilar, och hotar på samma sätt som Putin gör:

https://www.nyteknik.se/fordon/tesla...cering-7035480
__________________
Senast redigerad av raskens 2022-07-13 kl. 17:14.
Citera
2022-07-13, 20:53
  #11345
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det går knappast efter elons plan. Han kommer antagligen förlora deta och tvingas betala ett massivt skadestånd. Han kommer ochså få lov och sälja stora innehav av sina tesla aktier för att ha råd och betala. Tesla aktien kommer sjunka som en sten och han kommer få sparken från tesla som vd. Tesla kan inte ha en sån opålitlig ledare ingen kommer vilja göra affärer med han om han förlorar deta vilket han också säkert gör.

Ska man vara lite domedags profet så kan hela tesla gå under om han förlorar deta

Intressant teori, men tyvärr är hela Teslas styrelse nickedockor. Det är helt otroligt, men Elon är faktiskt minst beta i hela styrelsen. Så han sitter nog säkert. Men en ny VD är vad Tesla har behövt under många år.
Citera
2022-07-13, 20:59
  #11346
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Tesla grinar, hotar och tvingar firma sluta kritisera Tesla pga att dom bygger dåliga bilar

Ja tesla bygger skräpbilar, och hotar på samma sätt som Putin gör:

https://www.nyteknik.se/fordon/tesla...cering-7035480

Äh, de kan ju vara ladda ner ny mjukvara ju.... hihi, skoja bara.
Eller så kan man ta sin Tesla till en märkesverkstad... skoja igen.

Det är sedan länge konstaterat att Tesla inte bara är överlägset sämst kvalitsmässigt, utan också har de konstigaste felen. Som att t.ex. skärmarna ramlar av om man kör igenom en vattenpöl, dörrarna går inte att öppna eller att länkarmarna går av.
Citera
2022-07-13, 23:37
  #11347
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Andrej Karpathy slutar på Tesla.
Tråkigt, då hans bidrag har varit ovärderligt.

https://twitter.com/karpathy/status/...eENIUGocQ&s=19
Citera
2022-07-13, 23:46
  #11348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Andrej Karpathy slutar på Tesla.
Tråkigt, då hans bidrag har varit ovärderligt.

https://twitter.com/karpathy/status/...eENIUGocQ&s=19

Wow, vem kunde ha gissat de?

Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Deras huvudman för AI (karpathy) är på en månader lång ”paus?” Ifrån Tesla. Folk i industrin säger att han har haft intervjuer på andra ställen.

Men jag är ju en dum gay bear utan koll på tesla. Jag blev dumförklarad när jag sa att Karpathy var påväg bort FYI

Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Job230ge är full av skit. Han är en hjärndöd FUD-spridare
Sad face ;(((

Nu kan jag också statea det uppenbara. Karpathy lämnar inte Tesla för att ”FSD är löst”, utan för att han (likt EXAKT alla som tar ADS seriöst) insett att Tesla aldrig kommer uppnå LVL 3+ med dagens sensorsvit.

Gör er redo att bli gravt besvikna i september på AI day
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-07-13 kl. 23:58.
Citera
2022-07-14, 00:12
  #11349
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Wow, vem kunde ha gissat de?



Men jag är ju en dum gay bear utan koll på tesla. Jag blev dumförklarad när jag sa att Karpathy var påväg bort FYI


Sad face ;(((

Nu kan jag också statea det uppenbara. Karpathy lämnar inte Tesla för att ”FSD är löst”, utan för att han (likt EXAKT alla som tar ADS seriöst) insett att Tesla aldrig kommer uppnå LVL 3+ med dagens sensorsvit.

Gör er redo att bli gravt besvikna i september på AI day

När man gissar hej vilt har man rätt ibland. Rätt om att Karpathy slutar, fel om 4680-cellernas energitäthet och SW-begränsning.
Fortsätt fylla på med inlägg som man kan gräva upp i framtiden.
Citera
2022-07-14, 00:15
  #11350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
När man gissar hej vilt har man rätt ibland. Rätt om att Karpathy slutar, fel om 4680-cellernas energitäthet och SW-begränsning.
Fortsätt fylla på med inlägg som man kan gräva upp i framtiden.

Det enda problemet är att jag har helt rätt om energitätheten i 4680, bara det att du tror att specsen är SW-limiterade. Du vågar inte inse att 4680 är en besvikelse och att de 270 miles man får på Texas MY är det de säkert lyckas kräma ur batteripacket.

Och att du inte förstår skillnaden mellan laddnings-optimering och mjukvarulåsning relaterat till hur Tx MY laddar påvisar bara vilken dålig koll du har på elbilar. Du gör bort dig, bara det att du inte förstår det själv
Citera
2022-07-14, 00:23
  #11351
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det enda problemet är att jag har helt rätt om energitätheten i 4680, bara det att du tror att specsen är SW-limiterade. Du vågar inte inse att 4680 är en besvikelse och att de 270 miles man får på Texas MY är det de säkert lyckas kräma ur batteripacket.

Och att du inte förstår skillnaden mellan laddnings-optimering och mjukvarulåsning relaterat till hur Tx MY laddar påvisar bara vilken dålig koll du har på elbilar. Du gör bort dig, bara det att du inte förstår det själv

Varför så upprörd om du har rätt?
Hörs snart igen.
Citera
2022-07-14, 09:18
  #11352
Medlem
libbens avatar
Skulle inte förvåna mig ifall Karpathy och Elon clashat lite och sedan tog han 4 månader semester.

Dave gjorde en video om att Karpathy lämnar. https://youtu.be/hwFD7jFcldM
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback