2022-07-12, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vldigt mnga hade skert kpt en volvo 240, om brnslekostnaden var 3 kr milen och anvndarupplevelsen samt skerheten var bst i branchen. Det kommer nya bilar, men tillrckligt mnga vill kpa Teslas bilar av dessa anledningar fr att frflyttas frn punkt A till punkt B. Fr Uber frare r det endast ekonomi. Just nu vill inte Tesla ka efterfrgan. Om du frstr bttre s undrar jag varfr inte du r den som har 100 miljoner fljare p Twitter och postar memes.

Snll du, inse att gemensam inte fungerar som du tnker, man vill visa sina grannar att man bytt bil, inte att man man mste s och frklara att "jo, min nya bil ser precis ut som de 2 andra jag hade, men nu kan jag kra lite lngre innan jag behver ladda..."
Citera
2022-07-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Snll du, inse att gemensam inte fungerar som du tnker, man vill visa sina grannar att man bytt bil, inte att man man mste s och frklara att "jo, min nya bil ser precis ut som de 2 andra jag hade, men nu kan jag kra lite lngre innan jag behver ladda..."
*Gemene man...
Citera
2022-07-12, 19:17
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Vldigt mnga hade skert kpt en volvo 240, om brnslekostnaden var 3 kr milen och anvndarupplevelsen samt skerheten var bst i branchen. Det kommer nya bilar, men tillrckligt mnga vill kpa Teslas bilar av dessa anledningar fr att frflyttas frn punkt A till punkt B. Fr Uber frare r det endast ekonomi. Just nu vill inte Tesla ka efterfrgan. Om du frstr bttre s undrar jag varfr inte du r den som har 100 miljoner fljare p Twitter och postar memes.

Fast enligt din husgud s kan ju de dr 100 miljoner fljarna lika grna vara du, fem andra och resten bottar.

Och ven om bde kvalitet och funktion p en 240 r mycket hgre n vad man fr frn en Tesla skulle nog inte srskilt mnga betala 600k fr den. ven om den var gratis att kra.
Citera
2022-07-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt69
Ja, hur ska man designa om en smartphone? Smartass...

Nej det hnder inte samma sak med bilar, fr bilen r en statussymbol, nu nr BMW och Mercedes kommer med elbilar s kommer du aldrig f en BMW-fantast att kpa en 10 r gammal design fre en ny design av BMW, samma med Mercedes.
Nr man kper en ny bil s vill man att det syns p garageuppfarten.

Dom flesta tnker funktionalitet och ekonomi nr dom kper bil. Kan man f lite status s r det vl inte fel heller... Men vet du... Ragadish... Tesla har blivit en status-symbol.

Mrkes-lojalitet avtar fort om inte ditt mrke levererar...
Citera
2022-07-12, 19:54
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Mrkes-lojalitet avtar fort om inte ditt mrke levererar...

LOL, vilket sjlvml. r det ngot mrke som inte levererar s r det Tesla. Tesla r synonymt med att inte leverera
Citera
2022-07-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
LOL, vilket sjlvml. r det ngot mrke som inte levererar s r det Tesla. Tesla r synonymt med att inte leverera

Att Tesla r transparenta med deras extremt hgt satta ml r inte samma sak som att de inte levererar.

Varje fretag har ml att jobba mot. Att tesla delar det publikt r kul fr att man fr en insikt i fretaget och det fr mnniskor att knna sig delaktiga. Andra fretag har ocks hga ml men eftersom de ej delar dem s kan man inte skratta t att de inte uppntt dem... (T.ex. apple car)

Fr tesla r det dock en sporre. Om du berttar fr alla du knner att du ska springa maraton 2023 s r det strre chans att du faktiskt trnar och slutfr maratonet n om du inte berttar fr ngon.
Citera
2022-07-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blibbe
Att Tesla r transparenta med deras extremt hgt satta ml r inte samma sak som att de inte levererar.

Varje fretag har ml att jobba mot. Att tesla delar det publikt r kul fr att man fr en insikt i fretaget och det fr mnniskor att knna sig delaktiga. Andra fretag har ocks hga ml men eftersom de ej delar dem s kan man inte skratta t att de inte uppntt dem... (T.ex. apple car)

Fr tesla r det dock en sporre. Om du berttar fr alla du knner att du ska springa maraton 2023 s r det strre chans att du faktiskt trnar och slutfr maratonet n om du inte berttar fr ngon.

Mina kompisar skulle bli ganska besviken om jag sa att jag kommer springa maraton (FSD) nsta r i 7 r.

Eller om jag lovar mina kompisar att jag kommer slja dem en semi-truck 2017 som dem kommer f levererade 2019 (som dem har betalat fr). Och att vi nu r i 2022 och det finns inte ens en plan fr att dessa ngonsin kommer levereras.

Eller alla dessa youtubers som slaviskt rekryterat nya tesla kpare som lovats en sjukt hftig Roadster som gr 0-100 p 1.9 sekunder med en fet SpaceX-raket i baken en bil dessa mnniskor aldrig kommer f se (ven fast det r ett pris de jobbat in)

Inget vettigt fretag projicerar drmmar som vi kommer gra detta nsta r det kallas fraud. Det finns lagar fr hur ett bolag ska guida, man fr inte sga vi kommer nog fan tjna triljoner nsta r om det inte ens finns en plan utstakad fr hur det ska ske.
Senast redigerad av job230ge 2022-07-12 kl. 21:27.
Citera
2022-07-12, 23:17
Medlem
libbens avatar
Vad r syftet med att skriva negativt om Tesla och Elon generellt? Killens engagemang fr mnskligheten framt fortare och allt han gr ligger till gagn fr oss alla. Vi behver visionrer som Elon. Vad r syftet med bara klaga? Ingen som gillar Tesla bryr sig om vad klagare klagar p och ni som klagar kper nd inte Tesla eller pratar lovande om produkterna eller alla andra omrden de har sina ftter i. r syftet bara fr att f klaga? r det inte bttre att hitta ngot man tycker r bra och stta sig i de forumen istllet och sprida gldje genom att diskutera saker man ser fram emot?

Frstr inte alls allt baissande hela tiden, eller jo om det skulle handla om kurspverkan men om det finns folk hr inne som tror de pverkar kursen p ett litet forum fr svenskar s har jag nyheter fr er, it does not.

Ska bli spnnande att se deras analys av batteripaketet och vgen Tesla gtt framt.
https://youtu.be/BBbQbnulVvk
Citera
2022-07-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Vad r syftet med att skriva negativt om Tesla och Elon generellt? Killens engagemang fr mnskligheten framt fortare och allt han gr ligger till gagn fr oss alla. Vi behver visionrer som Elon. Vad r syftet med bara klaga? Ingen som gillar Tesla bryr sig om vad klagare klagar p och ni som klagar kper nd inte Tesla eller pratar lovande om produkterna eller alla andra omrden de har sina ftter i. r syftet bara fr att f klaga? r det inte bttre att hitta ngot man tycker r bra och stta sig i de forumen istllet och sprida gldje genom att diskutera saker man ser fram emot?

Frstr inte alls allt baissande hela tiden, eller jo om det skulle handla om kurspverkan men om det finns folk hr inne som tror de pverkar kursen p ett litet forum fr svenskar s har jag nyheter fr er, it does not.

Ska bli spnnande att se deras analys av batteripaketet och vgen Tesla gtt framt.

Det r ett aktieforum. Elon har ett bolag som litteraly endast levererar bilar men dr fljarskaran ser honom som Real life Tony stark och att Tesla vilken dag som helst kommer leverera sjuka produkter. ven fast vi r efter r bara ser bilar. Det r ett 700B$ bolag vi snackar om, vrderat till 15x sales, det r helt sinnessjukt.

Vrderingen i bolaget r byggt p att alla dessa saker som r s uppenbara att de inte kommer ske 100% kommer ske. Och oavsett om de inte sker s r 150 youtubers med en halv miljon subscribers redo att kasta ut videor om nsta coola grej tesla kommer gra next year
Senast redigerad av job230ge 2022-07-13 kl. 00:13.
Citera
2022-07-13, 00:16
Medlem
https://t.co/iACROJP8Bv

Ping @hrmongo

Tnka sig att Twitter nd tar Musk till rtten? Trodde inte de skulle vga pga att de har >5% botar???
Citera
2022-07-13, 00:16
Medlem
rrpipers avatar
Citat:

Saker mste balanseras. Vi vet nnu inte hur mycket hans verksamhet ligger till gagn fr mnskligheten. I finansvrlden mste den nytta man gr st i proportion till finansieringen. Annars gr man ingen nytta alls utan brnner pengar. Tesla har ett enda r hittills bakom sig med bra avkastning p investerat kapital. Detta kanske kommer att fortstta i mnga r till, eller inte, det r fr tidigt att sga.
Citera
2022-07-13, 15:09
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:

Lyckade mnniskor sitter inte och gnller. De tar tag i problemen sjlva eller stttar ngon som Elon som gr det bttre. Fr vissa terstr bara strategin att frska dra andra i smutsen fr att knna sig mer lyckade. Har man lite humor s har ven dessa personer ett vrde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in