Citat:
Ursprungligen postat av
blibbe
Att Tesla r transparenta med deras extremt hgt satta ml r inte samma sak som att de inte levererar.
Varje fretag har ml att jobba mot. Att tesla delar det publikt r kul fr att man fr en insikt i fretaget och det fr mnniskor att knna sig delaktiga. Andra fretag har ocks hga ml men eftersom de ej delar dem s kan man inte skratta t att de inte uppntt dem... (T.ex. apple car)
Fr tesla r det dock en sporre. Om du berttar fr alla du knner att du ska springa maraton 2023 s r det strre chans att du faktiskt trnar och slutfr maratonet n om du inte berttar fr ngon.
Mina kompisar skulle bli ganska besviken om jag sa att jag kommer springa maraton (FSD) nsta r i 7 r.
Eller om jag lovar mina kompisar att jag kommer slja dem en semi-truck 2017 som dem kommer f levererade 2019 (som dem har betalat fr). Och att vi nu r i 2022 och det finns inte ens en plan fr att dessa ngonsin kommer levereras.
Eller alla dessa youtubers som slaviskt rekryterat nya tesla kpare som lovats en sjukt hftig Roadster som gr 0-100 p 1.9 sekunder med en fet SpaceX-raket i baken en bil dessa mnniskor aldrig kommer f se (ven fast det r ett pris de jobbat in)
Inget vettigt fretag projicerar drmmar som vi kommer gra detta nsta r det kallas fraud. Det finns lagar fr hur ett bolag ska guida, man fr inte sga vi kommer nog fan tjna triljoner nsta r om det inte ens finns en plan utstakad fr hur det ska ske.