Citat:
Valde amazon som exempel eftersom nr jag kpte dom s var snacket likadant, hgt p/e, vervrderad osv. Menade inte att tesla och amazon r i samma bransch.Amazon r inget tillverkande fretag utan har en helt annan skalbarhet i sin affr. Dessutom har man byggt upp en extremt stark marknadsdominans i ffa Nordamerika, p bekostnad av lnsamheten. Lnsamheten bygger n s lnge framfrallt p AWS (Cloud-delen) samt p Prime-abonnemangen. r det verkligen realistiskt att tro att Tesla kan bygga upp i nrheten av en sn marknadsdominans? Konkurrensen bland andra fordonstillverkare r vldigt hrd. Amazon blev dominanta i USA genom att vara billiga och ha extremt snabba levereranser. Svrt fr att Tesla att konkurrera med pris, om lnsamheten ska vara bra.
Citat:
Har du lst deras rapport? Dom har ju hgre marginaler n ngon annan biltillverkare och den kar fortfarande.
Det finns ju inte ens ngra stora vinster i Tesla att terinvestera, eller var hittar du dem? Som jag skrev r rrelsemarginalen liten, allts man tjnar lite pengar fr varje sld bil.
Citat:
Brja frn noll? Min vn, jag vill inte vara otrevlig, men du verkar inte ha s bra koll p tesla. Kolla p denna videon om deras energiplaner: https://www.youtube.com/watch?v=x3aqWJO4Rso
OK, s vrderingen bygger p en frhoppning om att frn noll brja slja massvis av hittills oprvade. batterier?
Till och med apple ska anvnda sig av deras batterier. Alla vet att apple inte jobbar med vem som helst s det borde bevisa att tesla energy r en riktig produkt.