2022-05-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jadu, vi får väl se vart det tar vägen den närmaste veckan, men förutom alla lågbegåvade inlägg så finns det fler indikationer som tyder på att vi står inför en rekyl. Hoppas vi ser 550, och att du inte köper.

Elon löste finansieringen av Twitter, så vi kan nog glömma margin calls på honom iallafall.

Runt 500 är jag köpare, beroende på hur mina andra bevakningar ser ut
Citera
2022-05-12, 20:02
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jadu, vi får väl se vart det tar vägen den närmaste veckan, men förutom alla lågbegåvade inlägg så finns det fler indikationer som tyder på att vi står inför en rekyl. Hoppas vi ser 550, och att du inte köper.

Elon löste finansieringen av Twitter, så vi kan nog glömma margin calls på honom iallafall.

Intressant, vilka indikatorer då tänker du?

Hur tror du att följande fakta påverkar värderingen av TSLA.
1) Elon har nu sagt att FSD som folk tänkt sig inte blir av.
2) Detta innebär, ingen GAI, alltså ingen robot
3) ingen robotaxi.
4) fabrikerna är hårt optimerade på en model av bil. Alltså ingen Cybertruck, Semi truck, roadster eller annat kul.

Detta har varit känt länge, men när Elon nu säger det rakt ut borde även musketörerna börja ta in det.

Själv tror jag inte på någon långvarig rekyl, kanske att aktien ligger och svajar lite runt 600-650 en stund för att sedan dimpa till under hundringen när ovan fakta är klart för alla.
Citera
2022-05-12, 20:16
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig

3) ingen robotaxi.
4) fabrikerna är hårt optimerade på en model av bil. Alltså ingen Cybertruck, Semi truck, roadster eller annat kul.

Detta har varit känt länge, men när Elon nu säger det rakt ut borde även musketörerna börja ta in det.

Själv tror jag inte på någon långvarig rekyl, kanske att aktien ligger och svajar lite runt 600-650 en stund för att sedan dimpa till under hundringen när ovan fakta är klart för alla.
Haha alltså vart får du din information ifrån?
Citera
2022-05-12, 20:27
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig

3) ingen robotaxi.

Källa på det?
Citera
2022-05-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Haha alltså vart får du din information ifrån?

Det är du som inte kollar på det med ett nyktert öga, det är brutalt uppenbart att Elon försöker backtracka sina lovord kring FSD, ex på konferensen i maj där han sa ”vi har aldrig lovat att man NÅGONSIN kommer kunna använda FSD/AP utan att behöva koncentrera sig på vägen” fast han flertalet gånger sagt att man om x månader kommer kunna sova i bilen. Deras huvudman för AI (karpathy) är på en månader lång ”paus?” Ifrån Tesla. Folk i industrin säger att han har haft intervjuer på andra ställen.

Även de största av fanboys börjar tappa hoppet på FSD, och kan ge dig en liten hint. Klarar inte tesla att skapa en FSD som ändå har ett limiterat frihetsgrader så är GAI många år iväg, och finns inget som talar för att Tesla ska leda det. Alphabet ligger ljusår före Tesla inom AI.

Cybertrucken lovades billigt för att undercutta marknaden. Bilen som visades upp till priserna som lovades kommer aldrig levereras, du kan quota mig på det. Kommer aldrig ske.

Du får gärna ge dina motargument men känns ganska glasklart
Citera
2022-05-12, 20:50
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Det är du som inte kollar på det med ett nyktert öga, det är brutalt uppenbart att Elon försöker backtracka sina lovord kring FSD, ex på konferensen i maj där han sa ”vi har aldrig lovat att man NÅGONSIN kommer kunna använda FSD/AP utan att behöva koncentrera sig på vägen” fast han flertalet gånger sagt att man om x månader kommer kunna sova i bilen. Deras huvudman för AI (karpathy) är på en månader lång ”paus?” Ifrån Tesla. Folk i industrin säger att han har haft intervjuer på andra ställen.

Även de största av fanboys börjar tappa hoppet på FSD, och kan ge dig en liten hint. Klarar inte tesla att skapa en FSD som ändå har ett limiterat frihetsgrader så är GAI många år iväg, och finns inget som talar för att Tesla ska leda det. Alphabet ligger ljusår före Tesla inom AI.

Cybertrucken lovades billigt för att undercutta marknaden. Bilen som visades upp till priserna som lovades kommer aldrig levereras, du kan quota mig på det. Kommer aldrig ske.

Du får gärna ge dina motargument men känns ganska glasklart
Du skriver bara en massa svammel. Elon har aldrig sagt något sådant. Jag vet för jag lyssnade på hela intervjun.
Cybertrucken kommer 2023 herregud sluta grina om den.
Citera
2022-05-12, 20:54
Medlem
Citat:
Du skriver bara en massa svammel. Elon har aldrig sagt något sådant. Jag vet för jag lyssnade på hela intervjun.
Cybertrucken kommer 2023 herregud sluta grina om den.

Du är delusional på en helt ny nivå. Vad är detta då?
https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Eller detta https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Detta är CGI då? Hur fan kan du säga att han inte sagt det
Citera
2022-05-12, 21:00
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Du är delusional på en helt ny nivå. Vad är detta då?
https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Eller detta https://twitter.com/bs__exposed/stat...4R2u8zjoHwW3Xg

Detta är CGI då? Hur fan kan du säga att han inte sagt det
Wow, du är fan dummare än jag trodde, och jag trodde redan du var en idiot.
Din patetiska länk är en video med massa klipp i andra sammanhang. Elon har inte backtrackat ett skit. Han påstår fortfarande att du kommer kunna sova i bilen när robottaxi kommer.
Hur fan kan du ens uttala dig när du inte ens lyssnade på intervjun? Du lät dig luras av ett grovt vinklat twitterklipp. Herregud alltså
Citera
2022-05-12, 21:28
Medlem
Citat:
Wow, du är fan dummare än jag trodde, och jag trodde redan du var en idiot.
Din patetiska länk är en video med massa klipp i andra sammanhang. Elon har inte backtrackat ett skit. Han påstår fortfarande att du kommer kunna sova i bilen när robottaxi kommer.
Hur fan kan du ens uttala dig när du inte ens lyssnade på intervjun? Du lät dig luras av ett grovt vinklat twitterklipp. Herregud alltså

Hahaha han säger ju rätt ut att ”jag har aldrig lovat att man inte kommer behöva koncentrera sig bakom ratten med FSD” fast han klart och tydligt lovat det varje år sedan 2016. Du låter sig luras av, jag vet inte ens vad.
Citera
2022-05-12, 21:37
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Hahaha han säger ju rätt ut att ”jag har aldrig lovat att man inte kommer behöva koncentrera sig bakom ratten med FSD” fast han klart och tydligt lovat det varje år sedan 2016. Du låter sig luras av, jag vet inte ens vad.
Suck.. Du kommer inte förstå om du inte lyssnar på intervjun. Elon gav ett bra svar till en extremt dryg fråga.
https://youtu.be/2cNLh1gfQIk
22 min in.
Efter att du lyssnat på vad Elon faktiskt säger så hoppas jag att du erkänner ditt fel här. Det är tyvärr du som blivit lurad.
Citera
2022-05-12, 23:02
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Suck.. Du kommer inte förstå om du inte lyssnar på intervjun. Elon gav ett bra svar till en extremt dryg fråga.
https://youtu.be/2cNLh1gfQIk
22 min in.
Efter att du lyssnat på vad Elon faktiskt säger så hoppas jag att du erkänner ditt fel här. Det är tyvärr du som blivit lurad.

Vi behöver inte vänta jättelänge innan det visar sig exakt hur stort stolpskott man är när man använder TeslaQ som nyhetskälla. Skall bli kul att påminna dem. FSD är ju i princip redan löst.
Citera
2022-05-13, 01:19
Medlem
raskenss avatar
Nedförsbacke 728USD. Vad är det som händer? Har musk Tiwittrat nått soännande igen.

Ja misstänker hans köp av Twitter är en del i Teslastrategin för att marknadsföra hans produkter. Köpet går på reklamkontot inte direkt så klart men indirekt via hans bonussystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in