2015-10-19, 01:23
Medlem
AVSYNARENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Gott så, då börjar vi komma någon vart. Vi vet alltså att du tycker det är OnT i 10 av fallen jag redovisade. Då är ju frågan varför radering av vad du anser är OnT i 10 fall av 479 skulle vara rasism.
Har redan svarat, Tidpunkten!
Men vad tror du? Har den blinda slumpen legat till grund för allt som iranier lagt fram?
Citera
2015-10-19, 08:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Har redan svarat, Tidpunkten!
Men vad tror du? Har den blinda slumpen legat till grund för allt som iranier lagt fram?

Nja, jag tror ju inte det är slumpen och det är ju definitivt inte allt som iranier lagt fram.

Jag skulle snarare säga fakta visar att ca 2-3 % av det som iranier lagt fram betraktats som OT.
Citera
2015-10-19, 10:35
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Nä, kom igen! Anklaga inte moderatorer för rasism, i det fall du AVSYNAREN - eller en landsman - modereras i en debatt.

Avsynaren är inte iranie, han är svensk!

Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nja, jag tror ju inte det är slumpen och det är ju definitivt inte allt som iranier lagt fram.

Jag skulle snarare säga fakta visar att ca 2-3 % av det som iranier lagt fram betraktats som OT.

Najas! Kolla jag vill inte överdriva men jag kan lugnt påstå att du inte fattar va det här handlar om.
Vi kan ta ett exempel för att du ska fatta;
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han är ju proiransk (och uppenbarligen sinnesförvirrad å det grövsta) och det vet vi ju hur de rensar minfält...

Citat:
Ursprungligen postat av LiquidLen
(Förlåt OT borde jag starta en ny tråd? men...)

Det där med Iranska barn som röjer minor med en plastnyckel till himlen om halsen är väl ändå en myt. Eller?

(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Nja...enligt ett flertal seriösa källor verkar Iran ha köpt 500.000 plastnycklar från Taiwan och på Wikipedia finns följande passage:

http://en.wikipedia.org/wiki/Basij

Googla 'Paradise Key'.

Asså tycker som Avsynaren att inlägget av IR5 om plastnycklarna är OT, men HUR i helvete funkar det här egentligen va? Asså OT startas av någon/några annan ju, nån lägger ju ut propaganda om 500 000 plastnycklar och då tar moderatorn bort IR5s inlägg som bevisar att nycklarna är bara en myt. Mannen har rätt för det var MEK som hittade på nycklarna!

Citat:
Era förklaringar är så skrattretande och ologiska så att ett barn förstår vad det här går ut på.

Den som tagit bort IR5s inlägg men inte myten om 500 000 nycklarna Fatta asså det är så jävla vinklat så ni skämmer ut er.

Ett inlägg sak IR5 skrivit, asså jag älskar den här mannen:
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vidare så är inte 90% av mina inlägg svammel alls, tvärtom! Om en vettig människa verkligen går tillbaka och läser, så upptäcker han/hon vilka som verkligen skriver svammel!

Jag vill inte få det till nåt alls! Jag vill veta vad som hände där! Den bilden som presenterades i din källa säger ingenting om själva saken. Du kan visa den bilden för vilken militär som helst, maila den till någon som är kunnig så får du se vad du får för svar. Fanns det inga helikoptrar på plats?

Jag vill också tillägga att du inte kan få fakta att förvandlas till svammel genom att hela tiden upprepa "svammel". Varför det är bra att diskutera om sånt är just för att påvisa vinklingen i era framställningar som ni paradoxalt nog försöker upphöja till "objektiva".

Inlägget säger allt! IR5s motståndare svamlar men modsen låter detta hände för att sen klippa honom igen!
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Inte mycket, det har du rätt i. Jag har själv varit OT, så nu är det väl dags för följande:

Då går vi åter till topic. Hangarfartygssänkandet diskuteras alltså. Rättning i ledet (även för mig)!/Mod

Va ska han säga typ? Han och andra moderatorn var själva OT (igen).

Nej, r bra för att vara en slump. Det här är så återkommande så det går typ inte att förklara det på annat sätt än att modsen griper in när iranier har övertaget.
Citera
2015-10-19, 13:57
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Avsynaren är inte iranie, han är svensk!

Najas! Kolla jag vill inte överdriva men jag kan lugnt påstå att du inte fattar va det här handlar om.

Det är mycket möjligt. Jag försöker dock förstå. Det är därför jag engagerar mig.

Citat:
Vi kan ta ett exempel för att du ska fatta;

Asså tycker som Avsynaren att inlägget av IR5 om plastnycklarna är OT, men HUR i helvete funkar det här egentligen va? Asså OT startas av någon/några annan ju, nån lägger ju ut propaganda om 500 000 plastnycklar och då tar moderatorn bort IR5s inlägg som bevisar att nycklarna är bara en myt. Mannen har rätt för det var MEK som hittade på nycklarna!

Den som tagit bort IR5s inlägg men inte myten om 500 000 nycklarna Fatta asså det är så jävla vinklat så ni skämmer ut er.

Men det är ju detta jag inte greppar, eller rättare sagt följden av era påståenden. Om det nu är så att ett av IR5s inlägg raderades och andra i samma diskussion får stå kvar så kontaktar man ju moderatorn och förklarar att det blivit fel. Flera gånger har jag frågat om detta gjorts och vad i så fall moderatorn svarade. Moderatorerna är skyldiga att motivera sina beslut vid förfrågan.

Citat:
Ett inlägg sak IR5 skrivit, asså jag älskar den här mannen:

Inlägget säger allt! IR5s motståndare svamlar men modsen låter detta hände för att sen klippa honom igen!

Vad säger det inlägget om rasistisk moderering? Det är ju det denna tråden handlar om. Ni verkar hela tiden förväxla hur meningsmotståndare argumenterar mot er uppfattning med rasistisk moderering. Att någon säger att du/ni svamlar innebär inte att denne någon är rasist.

OK han säger att han inte svamlar till 90 %. Då är det väl inte så konstigt att han bara fått 2-3 % av sina inlägg raderade i den tråden. Det tyder väl om något på att han inte behandlats särskilt negativt, så gott som alla hans inlägg är ju kvar. De som raderats har jag ju postat ovan och visst jag är inte tillräckligt insatt i tråden för att bedöma om även en del av dessa var OnT, men när jag letade upp dom så var det i alla fall tydligt att hans inlägg inte plockats specifikt utan det har raderats flera inlägg i taget skrivna av en drös olika FB:are.

Citat:
Va ska han säga typ? Han och andra moderatorn var själva OT (igen).

Nej, r bra för att vara en slump. Det här är så återkommande så det går typ inte att förklara det på annat sätt än att modsen griper in när iranier har övertaget.

Men det är ju inte återkommande. Jämfört med de 479 inlägg av IR5 som står kvar så ser inte jag att något av de 18 raderade inläggen skulle vara avgörande för övertag för ena eller andra sidan. Att det skulle vara någon systematisk rasistisk agenda tycker jag inte det verkar vara.

Om något tycker jag det verkar som lite grovhuggen moderering där sidospår raderats som OT i efterhand och där kanske inte alla OT-inlägg kommit med i rensningen.

Det är alltså helt ärligt vad jag tycker det ser ut som, jag försöker inte på minsta vis försvara någon moderators moderering. Är modereringen dålig ska det komma upp och åtgärdas.

Och återigen som sagt Kontakta moderatorn och fråga hur det kommer sig att inlägg xxx raderas för OT när inlägg yyy och zzz i samma diskussion får stå kvar.
Citera
2015-10-19, 20:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det är inte det! Kolla, troll spammar och IR5 skriver nåt seriöst, modsen passar på och ta bort deras och iraniernas inlägg. Användare har redan klagat på det här tidigare.
(FB) T-80U moderator och ormenlånge i v&p

Asså här ser du hur vissa har fått "privilegier" att skriva vad som helst, VAD som helst utan att nåt händer. Vet inte hur mycket du varit där men asså, jag har svårt att tro att moderatorer är neutrala på V&M. Ärligt!
Jo jag är också en användare och vet att även jag kan tycka det vara underligt men efter alla moderatorer förklaringar så har jag förstått det jag inte förstod.
Jag får mina kommentarer raderade och kan tycka andras också borde raderas.
Men då jag ser och får förklarat så kan jag se mitt eget fel.
Det gäller att kunna inse att man inte alltid har rätt.
Eller förstår regler. Men jag har definitivt inte sett rasismen i deras arbete.
De gör det de ska och efter regler. Skylla på rasister är inte klokt anser jag.
Citera
2015-10-20, 10:51
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jo jag är också en användare och vet att även jag kan tycka det vara underligt men efter alla moderatorer förklaringar så har jag förstått det jag inte förstod.
Jag får mina kommentarer raderade och kan tycka andras också borde raderas.
Men då jag ser och får förklarat så kan jag se mitt eget fel.
Det gäller att kunna inse att man inte alltid har rätt.
Eller förstår regler. Men jag har definitivt inte sett rasismen i deras arbete.
De gör det de ska och efter regler. Skylla på rasister är inte klokt anser jag.

Asså, det klart att man inte alltid har rätt. Men i det här fallet har jag som typ diskuterat i den tråden, varit med och sett skit mycket, och jag försvarade moderatorn i början. Jag tyckte han va bra, men sen tog det ett tag innan jag börjar märka saker.
Det va typ konstigt, att varje gång IR5 lägger nått på bordet som motbevisar hans motståndare så tar moderatorn på sig hårdhandskarna. Han hittar ju inte på det här, han har oxå bevisat hur det har gått till.

Det finns ju typ inga koran eller religiösa inslag i hans raderade inlägg som många påstår. Kolla själv! Då undrar jag, en ung royalist som hatar Irans regim va som händer. Liksom tråden där är ju "håna Iran annars är du med i IR-ligan" typ.
Citera
2015-10-20, 13:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Asså, det klart att man inte alltid har rätt. Men i det här fallet har jag som typ diskuterat i den tråden, varit med och sett skit mycket, och jag försvarade moderatorn i början. Jag tyckte han va bra, men sen tog det ett tag innan jag börjar märka saker.
Det va typ konstigt, att varje gång IR5 lägger nått på bordet som motbevisar hans motståndare så tar moderatorn på sig hårdhandskarna. Han hittar ju inte på det här, han har oxå bevisat hur det har gått till.
Men att kalla moderatorer för rasister är åt helvetet ful anklagelse och då bör du ha väldigt mycket att lägga fram och redovisa i sakfrågan.
Det finns ju typ inga koran eller religiösa inslag i hans raderade inlägg som många påstår. Kolla själv! Då undrar jag, en ung royalist som hatar Irans regim va som händer. Liksom tråden där är ju "håna Iran annars är du med i IR-ligan" typ.
Varför reder du inte ut det med moderatorn du anser göra fel, via pm?
Det gör jag när jag inte tycker det går rätt till enligt mig nu då.
Blir oftast bättre att kunna reda ut och prata om saken.
Du vet ju inte heller vilka kommunikationer som förs mellan Ir 5 och moderatorerna.
Jag skyddar ingen här inne men kan genom mitt egna beteende förstå att man tycker oftast att andra gör fel och inte en själv.
Men att anklaga moderatorer för rasismen anser jag att du verkligen måste ha material som styrker detta ordentligt.
Idag kallar man allt som inte är tycka lika för rasism.
Sjukt anser jag.
Senast redigerad av goran744 2015-10-20 kl. 13:59.
Citera
2015-10-22, 15:20
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du vet ju inte heller vilka kommunikationer som förs mellan Ir 5 och moderatorerna.
Jag skyddar ingen här inne men kan genom mitt egna beteende förstå att man tycker oftast att andra gör fel och inte en själv.
Men att anklaga moderatorer för rasismen anser jag att du verkligen måste ha material som styrker detta ordentligt.
Idag kallar man allt som inte är tycka lika för rasism.
Sjukt anser jag.

Asså, jag skriver va jag sett hända i tråden. Deras kommunikationer är inte intressanta eftersom observationerna jag själv gjort (inte en gång utan många gånger) tyder på att modsen inte är rättvisa.

Ormen Långes inlägg raderas om inläggen sänker honom själv, oxå inlägg som utmanar hans inlägg raderas det är för att fixa hans misstag.

Bevis
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Du sa 40-talet först!Nu säger du 60-talet.
Begriper inte hur du tänkt hejda irans LV?Du är ju hjärntvättad!Hur fan vet du vilka båtar du ska sikta på?
Det lär vara svårt att att hålla reda på alla måldata i klungan.

Kan moderatorerna här lägga fram Ormen Långes inlägg som raderades när han skriver om 40-talets system? Och gärna inlägget av en användare som knäcker "skrivbords admiralen"?
Citera
2015-10-22, 15:58
Medlem
najass avatar
Citat:
Asså, jag skriver va jag sett hända i tråden. Deras kommunikationer är inte intressanta eftersom observationerna jag själv gjort (inte en gång utan många gånger) tyder på att modsen inte är rättvisa.

Ormen Långes inlägg raderas om inläggen sänker honom själv, oxå inlägg som utmanar hans inlägg raderas det är för att fixa hans misstag.

Bevis

Kan moderatorerna här lägga fram Ormen Långes inlägg som raderades när han skriver om 40-talets system? Och gärna inlägget av en användare som knäcker "skrivbords admiralen"?

Jag har kollat Ormen Långes raderade inlägg i den tråden och inte i något skrivs det nått om 40-tal. Däremot finns det ju om man följer diskussionen bakåt från det inlägg du länkade ett inlägg där det nämns 50- och 60-tal (som alltså inte är raderade). I den diskussionen finns dessutom knappt några raderade inlägg alls, i alla fall inte om man går ett par dagar bakåt och framåt och kollar utgående från det du länkade.

Antingen har IR5 läst fel eller blandat ihop med någon annan som pratat nått om 40-tal eller är det från en annan tråd eller så har jag misslyckats med att hitta det. Forumet är rätt segt nu med besöksrekordet så jag kan försöka igen imorgon.
Citera
2015-10-22, 15:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Bevis

Sluta döm dem som rasister tack
Egentligen det jag velat säga hela tiden.
Vad är du själv?
Detta förbannade rasist tjat i Sverige gör mig vansinnig.
Har du inget bättre att komma med än det?
Du kan ha iakttagit fel och du verkar inte ens ha diskutera med dem du kallar rasister.
Vad ska jag kalla dem då tycker du när mina inlägg raderas?
Kvinnohatare?
Se det som det är en blandning av regler, ens egna oförstånd.
Fått varning för en smilegubbe en gång. Visste inte att man inte fick göra så.
Inte sjutton trodde jag så att den moderatorn hatade mig.
Prata med dem. Men sitt inte och beskyll människor för att vara rasister.
Nu tänker jag inte diskutera rasist noja med dig mer.
Citera
2015-10-22, 23:28
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Alla är inte rasister. Men jag ifrågasatte en användare som menade att GM i Trollhättan kanske trots allt var nazist. Mitt inlägg försvann, det var OT. Användarens svar, på mitt OT, fick dock vara kvar. Kanske otur för mig men börjar se ett litet mönster.

Mitt tips är: posta mindre i trådar där politik diskuteras. Då kommer dessa skumma varningar inte drabba dig.
Citera
2015-10-22, 23:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Sherlock
Alla är inte rasister. Men jag ifrågasatte en användare som menade att GM i Trollhättan kanske trots allt var nazist. Mitt inlägg försvann, det var OT. Användarens svar, på mitt OT, fick dock vara kvar. Kanske otur för mig men börjar se ett litet mönster.

Det är svårt med exploderande trådar (om du menar i den stora i Aktuella brott) och det kan bli fel under grovstädningen, men du hjälper med att rapportera det som missats (och på det du beskriver så låter det som en miss).

Just nu är det +300 rps på tråden men de tas om hand, tro mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in