2015-10-16, 12:06
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
För att IR5:s inlägg inte på något sätt kan uppfattas OT eller trams,i varje fall inte i sammanhanget.
IR5 avhandlar något som är vetenskapligt korrekt.Han förklarar vad som menas med Re-entry.

Men som sagt, då kontaktar man ju moderatorn och får motiveringen. Moderatorn ska motivera sina beslut vid förfrågan. Kommer man inte överens går man vidare till admins och slutligen om inget hjälper och man har diskuterat med både moderatorn och admins (eller om de inte svarat inom rimlig tid) kan man starta en tråd här.

Citat:
Nja,det kan vara en komplott eller ett taktiskt spel för att bevisa T-80U:s neutralitet.Observera att raderingen sammanfaller med IR5:s klagomål på FB.

"En komplott för att bevisa T-08Us neutralitet"?

Alltså jag förstår att som utomstående så verkar det som att moderatorer backar upp varandra vad som än händer, men det är faktiskt inte så det funkar. Vi kritiserar varandra extremt hårt fast vi gör det i Outlaw och inte publikt på Flashback. Ibland är det väldigt synd att inte folk får se hur det kan gå till när moderering diskuteras bland moderatorerna.

Tanken att en radering av ett av IR5s inlägg skulle ha gjorts för att bevisa något gällande en annan moderators åsikter är helt galen eftersom det skulle bli ett sjuhelvetes liv i Outlaw på alla andra moderatorer om det kunde misstänkas att några moderatorer körde någon sådan variant.

Helt bortsett från det så undrar jag lite kring själva sakfrågan. OM det skulle vara en komplott är det ju i så fall dessutom en lemmalytt sådan eftersom bara ett av inläggen raderats. Hur i hela friden skulle det raderade inlägget göra till eller från i frågan kring T-08Us neutralitet?

Citat:
Om Scheele denna gång står för raderingen,då har också den moderatorn gjort fel.

Och då tar man det som sagt med Scheele.

Återigen så undrar jag vad detta har med rasism att göra.
Citera
2015-10-16, 12:08
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Va fan! Hörru, det kan va typ 1000 inlägg som raderats, va menar du? Grejen är ju att det är inte något fel på inläggen och han skriver ju för i helvete OnT.

Det är typ som att en läkare diskriminerar en patient och patienten dör för att inte fått vård. Sen säger läkaren så här typ: kolla 10 andra har också dött. Skojare asså!

Visst, om du inte tror på mig när jag säger att det bara är ett inlägg av IR5 som raderats i den diskussionen så kommer vi ju inte så mycket längre. Det som raderats av IR5 har jag också postat här ovan.

Jag kan kolla hur många som raderats av honom i hela tråden om du vill.
Citera
2015-10-16, 12:12
Medlem
najass avatar
Citat:
Va fan! Hörru, det kan va typ 1000 inlägg som raderats, va menar du? Grejen är ju att det är inte något fel på inläggen och han skriver ju för i helvete OnT.

Det är typ som att en läkare diskriminerar en patient och patienten dör för att inte fått vård. Sen säger läkaren så här typ: kolla 10 andra har också dött. Skojare asså!

Citat:
Ursprungligen postat av najas
...Jag kan kolla hur många som raderats av honom i hela tråden om du vill.

Jag kollade upp saken.

I den tråden har IR5 postat 479 inlägg. Utöver dessa har han postat 18 st som raderats
Citera
2015-10-16, 14:23
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Finns för fan ingen anledning att ta bort inlägg och sen hänvisa till nån statistik. Din statistik säger inget om innehåll. Hans inlägg var ok, varför censureras IR5?
Va fan är det med moderatorerna på V&M?

Seriöst najas?
Alla fattar ju grejen. Så fort IR5 skriver något folk inte fattat i tråden då händer det.
Fast det stämmer ju inte när man kollar historiken.

Sen årsskiftet har 253 inlägg postats i den tråden av användaren, endast 5 av dessa har blivit raderade.
De 5 inläggen har raderats av 3 olika moderatorer, och när de raderats har flera meningsmotståndares inlägg också raderats.
Citera
2015-10-17, 13:39
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Informationsangrepp!
Flera postar irrelevanta inlägg, moderatorn kommer in och städar.
Konstigt nog hamnade IR5s inlägg på sid 368 bland skräpet och inte Ormen Långes.

Asså mannen, vilka hycklare asså. Den där Ormen Långe kan skriva om va som helst typ. Jämföra massa saker mellan olika länder, ingen bryr sig. Vissa har typ privilegier!

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Fast det stämmer ju inte när man kollar historiken.

Sen årsskiftet har 253 inlägg postats i den tråden av användaren, endast 5 av dessa har blivit raderade.
De 5 inläggen har raderats av 3 olika moderatorer, och när de raderats har flera meningsmotståndares inlägg också raderats.

Asså, det säger ju ingenting om varför man ska behöva radera inlägg som är OnT.
Varför fattar ni inte?
Sen måste du ju fatta att T-80U ändrar sig hela tiden. En gång blir det strikt, en annan gång säger han att det är ok att diskutera sidospår. Va faan, se helheten och då märker du att vi iranier har rätt när vi säger att fifflaren systematiskt stoppar oss när vi har övertaget.
Citera
2015-10-18, 12:46
Medlem
Literals avatar
Citat:
Men som sagt, då kontaktar man ju moderatorn och får motiveringen. Moderatorn ska motivera sina beslut vid förfrågan. Kommer man inte överens går man vidare till admins och slutligen om inget hjälper och man har diskuterat med både moderatorn och admins (eller om de inte svarat inom rimlig tid) kan man starta en tråd här.

"En komplott för att bevisa T-08Us neutralitet"?

Alltså jag förstår att som utomstående så verkar det som att moderatorer backar upp varandra vad som än händer, men det är faktiskt inte så det funkar. Vi kritiserar varandra extremt hårt fast vi gör det i Outlaw och inte publikt på Flashback. Ibland är det väldigt synd att inte folk får se hur det kan gå till när moderering diskuteras bland moderatorerna.

Tanken att en radering av ett av IR5s inlägg skulle ha gjorts för att bevisa något gällande en annan moderators åsikter är helt galen eftersom det skulle bli ett sjuhelvetes liv i Outlaw på alla andra moderatorer om det kunde misstänkas att några moderatorer körde någon sådan variant.

Helt bortsett från det så undrar jag lite kring själva sakfrågan. OM det skulle vara en komplott är det ju i så fall dessutom en lemmalytt sådan eftersom bara ett av inläggen raderats. Hur i hela friden skulle det raderade inlägget göra till eller från i frågan kring T-08Us neutralitet?

Och då tar man det som sagt med Scheele.

Återigen så undrar jag vad detta har med rasism att göra.
Varför ska man ta upp saken med moderatorn?Det är ju uppenbart att upprörda skribenter har rätt.Det är nog just därför man skriver på den här delen.
Användarna känner sig kränkta och när bevisen läggs på bordet överlämnas ärendet till moderatorn.
Ni får erkänna att iranier varit utsatta för grovt förtal och censur.Sedan får ni verkligen sluta göra reklam för era kontrollmekanismer.För facit säger något helt annat.
Bevisen talar för att tråden varit vinklat och att moderatorerna inte alls är så oskyldiga som ni försöker framställa.
Citera
2015-10-18, 13:14
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Asså mannen, vilka hycklare asså. Den där Ormen Långe kan skriva om va som helst typ. Jämföra massa saker mellan olika länder, ingen bryr sig. Vissa har typ privilegier!

Asså, det säger ju ingenting om varför man ska behöva radera inlägg som är OnT.
Varför fattar ni inte?
Sen måste du ju fatta att T-80U ändrar sig hela tiden. En gång blir det strikt, en annan gång säger han att det är ok att diskutera sidospår. Va faan, se helheten och då märker du att vi iranier har rätt när vi säger att fifflaren systematiskt stoppar oss när vi har övertaget.
Vad är det du inte begriper?

Tre (3!) moderatorer har raderat fem (5!) inlägg av användaren på drygt tio (10!) månader.
Det är alltså drygt 245 inlägg som inte är raderade i tråden.

De 5 har gåtts igenom, och det har påtalats att när de raderades raderades även meningsmotståndares inlägg samtidigt då alla ingick i urspårade sidodiskussioner.
Citera
2015-10-18, 13:35
Medlem
najass avatar
Citat:
Varför ska man ta upp saken med moderatorn?

Eftersom 90% av frågetecknen rätas ut efter den dialogen.

Citat:
Det är ju uppenbart att upprörda skribenter har rätt.

Nej det är det inte.

Citat:
Det är nog just därför man skriver på den här delen.

Man skriver här för att få möjlighet att ta upp saken publikt om diskussionerna med moderatorn/admins skitit sig helt.

Citat:
Användarna känner sig kränkta och när bevisen läggs på bordet överlämnas ärendet till moderatorn.

Nej ärendet går först till moderatorn i fråga, sedan till admins och om det fortfarande är problem överlämnas ärendet till samtliga FB:are i en tråd i detta delforum.

Citat:
Ni får erkänna att iranier varit utsatta för grovt förtal och censur.

Nej, verkligen inte. De konkreta påståenden jag sett har jag kollat upp och även postat här, dels statistik över antal inlägg och raderade inlägg och dels även postat de raderade inläggen. Vad jag ser så har inte IR5 censurerats (om han nu är Iranier). Vilka mer som är Iranier har jag ingen aning om. Om du vill föra saken i bevis så skriv vilka övriga konton du anser har censurerats så kan vi kolla upp dom.

Citat:
Sedan får ni verkligen sluta göra reklam för era kontrollmekanismer.För facit säger något helt annat.
Bevisen talar för att tråden varit vinklat och att moderatorerna inte alls är så oskyldiga som ni försöker framställa.

Alltså, du och några till tycker uppenbarligen det ja. Det är ju dock inte samma sak som att det faktiskt är så. Era klagomål är ju publika nu och vem som helst kan se vad som hänt och vilka argument ni kommer med och kan göra sin egen bedömning.
Citera
2015-10-18, 14:01
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Eftersom 90% av frågetecknen rätas ut efter den dialogen.

Nej det är det inte.

Man skriver här för att få möjlighet att ta upp saken publikt om diskussionerna med moderatorn/admins skitit sig helt.

Nej ärendet går först till moderatorn i fråga, sedan till admins och om det fortfarande är problem överlämnas ärendet till samtliga FB:are i en tråd i detta delforum.

Nej, verkligen inte. De konkreta påståenden jag sett har jag kollat upp och även postat här, dels statistik över antal inlägg och raderade inlägg och dels även postat de raderade inläggen. Vad jag ser så har inte IR5 censurerats (om han nu är Iranier). Vilka mer som är Iranier har jag ingen aning om. Om du vill föra saken i bevis så skriv vilka övriga konton du anser har censurerats så kan vi kolla upp dom.

Alltså, du och några till tycker uppenbarligen det ja. Det är ju dock inte samma sak som att det faktiskt är så. Era klagomål är ju publika nu och vem som helst kan se vad som hänt och vilka argument ni kommer med och kan göra sin egen bedömning.

Asså, IR5 har censurerats. Hans inlägg var OnT. Ingenstans i regelverket står det att moderatorer kan radera OnT, det var bara ett exempel mannen. Han har censurerats på sidan 354 också också ett tidigare exempel när T-80U går in och citerar hans raderade inlägg . Lägg ner!! Om statistiken säger att 18 inlägg av IR5 är raderade asså, ok, vad den inte säger är hur övertaget i diskussionen modererats genom att radera honom
Fuck det där gänget som hänger ut sina kulor och inte vågar stå för det här asså!
Citera
2015-10-18, 14:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Asså, IR5 har censurerats. Hans inlägg var OnT. Ingenstans i regelverket står det att moderatorer kan radera OnT, det var bara ett exempel mannen. Han har censurerats på sidan 354 också också ett tidigare exempel när T-80U går in och citerar hans raderade inlägg . Lägg ner!! Om statistiken säger att 18 inlägg av IR5 är raderade asså, ok, vad den inte säger är hur övertaget i diskussionen modererats genom att radera honom
Fuck det där gänget som hänger ut sina kulor och inte vågar stå för det här asså!
Flera hundra ( överdrivet)av mina inlägg har raderats just på grund av att jag tyckt jag varit on top.
Jag brukar fråga moderatorerna och får det förklarat för mig.
De som raderas låter jag raderas men försöker se vad i texten jag dummade till mig med. Inte lätt alls.
Citera
2015-10-18, 15:02
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Flera hundra ( överdrivet)av mina inlägg har raderats just på grund av att jag tyckt jag varit on top.
Jag brukar fråga moderatorerna och får det förklarat för mig.
De som raderas låter jag raderas men försöker se vad i texten jag dummade till mig med. Inte lätt alls.

Det är inte det! Kolla, troll spammar och IR5 skriver nåt seriöst, modsen passar på och ta bort deras och iraniernas inlägg. Användare har redan klagat på det här tidigare.
(FB) T-80U moderator och ormenlånge i v&p
Citat:
Ursprungligen postat av moral2000
T80u är så oerhört tröttsam som mod i vapen&militär.

han använder sig av sina egna värderingar och beslut då det delas ut varningar och banningar.

enbart hans trådstarter borde göra att han som mod bannades.

vart vänder jag mig för att fortsätta min kamp emot att han inte skall fortsätta vara mod?

Vidare till användaren: ormenlånge

Ormenlånge, har säkerligen över 5-6 tusen inlägg här på flashback som vanlig användare.
grejen är att han inlägg efter inlägg, har den möjlighet utan efterflöjning från en mod att fortsätta med sina provocerande inlägg, förstöra trådstarter med enkla, dryga påståenden om att allt det han skriver är sant och fakta.

Han har aldrig blivit bannad även om det finns (genom hans) poster dokumenterat hur han driver och stör ordningen i v&p.

Vart vänder man sig för att få ordning på detta trams?

Jag känner mig nästan som en muslim i Israel.

Snälla hjälp mig att få rätsida på skiten

Asså här ser du hur vissa har fått "privilegier" att skriva vad som helst, VAD som helst utan att nåt händer. Vet inte hur mycket du varit där men asså, jag har svårt att tro att moderatorer är neutrala på V&M. Ärligt!
Citera
2015-10-18, 16:27
Medlem
najass avatar
Citat:
Asså, IR5 har censurerats. Hans inlägg var OnT. Ingenstans i regelverket står det att moderatorer kan radera OnT, det var bara ett exempel mannen.

Men då ska ju IR5 ta det med moderatorn! I det här fallet Scheele. Hur svårt är det att fatta?

Citat:
Han har censurerats på sidan 354 också också ett tidigare exempel när T-80U går in och citerar hans raderade inlägg . Lägg ner!!

Men för jävulen! Hur många gånger ska jag behöva skriva att ni ska länka till inlägg. Sidhänvisningar är fullkomligt meningslösa eftersom folk har olika inställningar. Är det ett raderat inlägg så länka till inlägg i närheten av det raderade.

Citat:
Om statistiken säger att 18 inlägg av IR5 är raderade asså, ok, vad den inte säger är hur övertaget i diskussionen modererats genom att radera honom

Statistiken säger inget annat än hur många inlägg som raderats av honom. Detta kan ju jämföras med antalet kvarvarande inlägg (som vem som helst kan kolla upp).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in