2016-04-08, 22:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
TS var "Hur firar ni Romernas dag" typ. Inte vad vi tycker om Romer & tiggare i stort. Lobengulas text är till ca 90 % off topic och det vet alla. Ni rasister är roliga.
Så på den frågan måste man alltså enligt dig nu då endera inte svara alls eller säga så här som du nu då. Så här firade jag....därför att....
Men andra får inte säga . Jag firar inte Romernas dag därför att. ..
Då kallar du dem nazister.
Hör du inte själv vilken dödsknarkaråsiktsrasist du är.....
Citera
2016-04-08, 22:25
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ja de får väl skriva vad de vill men ska väl behandlas som en vanlig användare då också eller? Off topic & avstängning hade det blivit för någon annan.
Man blir inte avstängd för off-topic.
Citera
2016-04-08, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ord och inga visor, I like

Om du ser minsta tecken på att jag modererar "rasistiskt" vad det nu innebär? Kanske du menar icke neutralt? Ja då ska du givetvis rapportera mig till admins och även ta upp det här i Flashback med exempel.

Det är rätt sällsynt att jag delar ut varningar, jag var nog värre som nykläckt mod men nu är jag äldre och mer förlåtande. Inte en chans att jag delar ut varningar eller modererar inlägg som är riktade mot mig, det får kollegorna ta hand om. Kollegorna kan även radera mina inlägg och även varna mig. Nu slutade det här i att mina fina inlägg hamnade i papperskorgen.

Mods varnar faktiskt andra mods om de inte respekterar reglerna, lite ovanligt då man naturligt nog har rätt bra koll på regler om man modererar. Men det händer.
Jag tror nog att du vet att ditt inlägg svävade iväg i massa "Intressanta formuleringar" som inte riktigt handlade om trådstarten. Jag är egentligen inte så intresserad av om folk har rasistiska eller andra åsikter utan det handlar om ett rättvisetänk (Som den kommunist jag är). Det som jag bedömmer som orättvist & rasistiskt modererande är när de icke-rasistiska inläggen i trådar försvinner samtidigt som de rasistiska får ligga kvar. Detta kan ju göras lite snyggt som ni vet. Just av denna anledningen kanske jag vill driva detta caset lite längre. Att jag anklagar alla för att vara nazister är att det är ju den onyanserade jargongen som råder här. Jag har ju fått "Rådet" att tåla liknande påhopp själv.
Citera
2016-04-08, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Så på den frågan måste man alltså enligt dig nu då endera inte svara alls eller säga så här som du nu då. Så här firade jag....därför att....
Men andra får inte säga . Jag firar inte Romernas dag därför att. ..
Då kallar du dem nazister.
Hör du inte själv vilken dödsknarkaråsiktsrasist du är.....
Om jag skriver positiva inlägg i trådarna om observationer av tiggare är det on topic eller off topic enligt dig? Tror du att de inläggen får ligga kvar? Tror du att de försvinner & renderar en varning för mig?

Ärligt talat hur många % av Lobengulas inlägg var on topic tycker du? Ärligt nu. Sedan kan vi glömma detta.
Citera
2016-04-08, 22:41
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Om jag skriver positiva inlägg i trådarna om observationer av tiggare är det on topic eller off topic enligt dig? Tror du att de inläggen får ligga kvar? Tror du att de försvinner & renderar en varning för mig?

Ärligt talat hur många % av Lobengulas inlägg var on topic tycker du? Ärligt nu. Sedan kan vi glömma detta.
I en tråd om "Romernas dag" så är romska tiggare i allra högsta grad OnT.
Citera
2016-04-08, 22:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Det handlar om rasistiskt modererande & Lobengula är en av de värsta. Jag retade upp honom & fick honom att gå off topic. Sådant brukar ju ni göra & tycka är kul. Samma regler gäller tydligen inte alla. Det är vad detta handlar om.
Du och dina gelikar och våra politiker håller på att våldta yttrandefriheten.
Citera
2016-04-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Man blir inte avstängd för off-topic.

Lite sanning med modifikation kan jag tycka, en jäkla massa OT blir du ju trotts allt avstängd för, att det står ohörsamhet i avstängningsposten kan jag tycka är mest formalia
Citera
2016-04-08, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I en tråd om "Romernas dag" så är romska tiggare i allra högsta grad OnT.
I sådana fall kan ni väl slå ihop alla trådar om tiggare & Romer till en tråd &
alla trådar om SD till en enda tråd eller? Vad tycker du ska diskuteras i tråden: "Hur firar ni Sveriges nationaldag?". Tänk dig noga för nu Bigfatcone Det du svarar sparas till den dagen.
Senast redigerad av Himmlerskan 2016-04-08 kl. 22:51.
Citera
2016-04-08, 22:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Hur många av dina var on topic?
En enda mening : i dag cyklade jag runt staden och gav 18 tiggare 100 kronor var. ...
Resten var nazist vrål. ........
Och jag pratar inte om moderatorer i trådarna. Jag pratar aldrig OM någon här inne och i trådarna.
Du bestämmer inte om vi ska glömma eller inte och på dina villkor
Du får ta dina problem med moderatorerna.
Här är topic är moderaterna.rasister.Nej inte vad jag kan se..men jag ser att du är det och en aggressiv sådan också.
Något mer du vill?
Citera
2016-04-08, 22:50
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Jag tror nog att du vet att ditt inlägg svävade iväg i massa "Intressanta formuleringar" som inte riktigt handlade om trådstarten. Jag är egentligen inte så intresserad av om folk har rasistiska eller andra åsikter utan det handlar om ett rättvisetänk (Som den kommunist jag är). Det som jag bedömmer som orättvist & rasistiskt modererande är när de icke-rasistiska inläggen i trådar försvinner samtidigt som de rasistiska får ligga kvar. Detta kan ju göras lite snyggt som ni vet. Just av denna anledningen kanske jag vill driva detta caset lite längre. Att jag anklagar alla för att vara nazister är att det är ju den onyanserade jargongen som råder här. Jag har ju fått "Rådet" att tåla liknande påhopp själv.

Jag har faktiskt läst mitt inlägg igen och jo, jag kan hålla med om att delar inte är helt on-topic. Så kan det bli när man är engagerad. Hade jag modererat så hade det riskerat radering för OT. Nu blev det också indirekt så då tråden åkte i papperskorgen. Jag delar däremot bara ut varningar om någon uppenbart "tramsar", inte om någon går random off-topic. Andra mods kan ha annan nivå på ribban och det skiljer sig naturligt nog en del mellan delforumen.

Vad gäller "rasist" och "nazist" så är de begreppen så urvattnade att de numera saknar betydelse. Jag är varken rasist eller nazist men ändå säger du att jag är en av de värsta? Att vara kritisk innebär inte att man är rasist eller nazist men allt är tydligen rätt polariserat i becksvart eller kritvitt.
Citera
2016-04-08, 23:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja de får väl skriva vad de vill men ska väl behandlas som en vanlig användare då också eller? Off topic & avstängning hade det blivit för någon annan.
Självklart ska moderatorer behandlas som vilken användare som helst när de skriver som en vanlig användare. Förstår egentligen inte frågeställningen - varför skulle de inte göra det? Varnas om så krävs, osv., men avstängning blir det ju bara efter sedvanlig omröstning. Vad är det egentligen som är oklart och ifrågasätts? Fattar inte riktigt.
Citera
2016-04-08, 23:25
Medlem
Dofternas avatar
Problemet är att det finns 100 "rasister" som anmäler inlägg från två "kommunister" och två "kommunister" som anmäler 100 "rasisters" inlägg. Regelverket och moderatorer är på det stora hela bra men de som står upp mot "rasisterna" får räkna med att anmälas av andra användare och, som sagt, användarna är ena jävla as. Rassarna vinner på att de är fler inte pga moderatorer eller regelverk.

Jag fick en varning när jag frågade om en person här var Expressens Tomas Mattssons bror, Tomas Mattsson som inte ens har en bror? Då är moderatorn färgad på nåt sätt alternativt bakom flötet eller så är det bara som så att det ibland blir knas och det är faktiskt ok med mig. Bara att bita ihop och lära sig hur man åker slalom i regelbacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in