Citat:
Ursprungligen postat av
Bahram
Avsynaren är inte iranie, han är svensk!
Najas! Kolla jag vill inte överdriva men jag kan lugnt påstå att du inte fattar va det här handlar om.
Det är mycket möjligt. Jag försöker dock förstå. Det är därför jag engagerar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bahram
Vi kan ta ett exempel för att du ska fatta;
(FB) Kan Iran sänka amerikanskt hangarfartyg?
Asså tycker som Avsynaren att inlägget av IR5 om plastnycklarna är OT, men HUR i helvete funkar det här egentligen va? Asså OT startas av någon/några annan ju, nån lägger ju ut propaganda om 500 000 plastnycklar och då tar moderatorn bort IR5s inlägg som bevisar att nycklarna är bara en myt. Mannen har rätt för det var MEK som hittade på nycklarna!
Den som tagit bort IR5s inlägg men inte myten om 500 000 nycklarna

Fatta asså det är så jävla vinklat så ni skämmer ut er.
Men det är ju detta jag inte greppar, eller rättare sagt följden av era påståenden. Om det nu är så att ett av IR5s inlägg raderades och andra i samma diskussion får stå kvar så kontaktar man ju moderatorn och förklarar att det blivit fel. Flera gånger har jag frågat om detta gjorts och vad i så fall moderatorn svarade. Moderatorerna är skyldiga att motivera sina beslut vid förfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bahram
Ett inlägg sak IR5 skrivit, asså jag älskar den här mannen:
Inlägget säger allt! IR5s motståndare svamlar men modsen låter detta hände för att sen klippa honom igen!
Vad säger det inlägget om rasistisk moderering? Det är ju det denna tråden handlar om. Ni verkar hela tiden förväxla hur meningsmotståndare argumenterar mot er uppfattning med rasistisk moderering. Att någon säger att du/ni svamlar innebär inte att denne någon är rasist.
OK han säger att han inte svamlar till 90 %. Då är det väl inte så konstigt att han bara fått 2-3 % av sina inlägg raderade i den tråden. Det tyder väl om något på att han inte behandlats särskilt negativt, så gott som alla hans inlägg är ju kvar. De som raderats har jag ju postat ovan och visst jag är inte tillräckligt insatt i tråden för att bedöma om även en del av dessa var OnT, men när jag letade upp dom så var det i alla fall tydligt att hans inlägg inte plockats specifikt utan det har raderats flera inlägg i taget skrivna av en drös olika FB:are.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bahram

Va ska han säga typ? Han och andra moderatorn var själva OT (igen).
Nej, r bra för att vara en slump. Det här är så återkommande så det går typ inte att förklara det på annat sätt än att modsen griper in när iranier har övertaget.
Men det
är ju inte återkommande. Jämfört med de 479 inlägg av IR5 som står kvar så ser inte jag att något av de 18 raderade inläggen skulle vara avgörande för övertag för ena eller andra sidan. Att det skulle vara någon systematisk rasistisk agenda tycker jag inte det verkar vara.
Om något tycker jag det verkar som lite grovhuggen moderering där sidospår raderats som OT i efterhand och där kanske inte alla OT-inlägg kommit med i rensningen.
Det är alltså helt ärligt vad jag tycker det ser ut som, jag försöker inte på minsta vis försvara någon moderators moderering. Är modereringen dålig ska det komma upp och åtgärdas.
Och återigen som sagt Kontakta moderatorn och fråga hur det kommer sig att inlägg xxx raderas för OT när inlägg yyy och zzz i samma diskussion får stå kvar.