Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Om jag nu pluggar in dessa kurser och sen kommer på att jag kanske vill göra något annat, vad är då det här kurserna värda om man inte har en komplett gymnasieutbildning?
Jadu, för att söka in till högskolan så behöver man 2500 gymnasiepoäng, så om du inte har tillräckligt då är de inte så mycket värda fram tills du får de 2500poängen

.
Men de kommer inte att försvinna så var inte orolig du.
Citat:
Högskoleprovet innehåller även lite svårare matte vad jag förstått? Dom här ämnena som jag vill plugga är väl ändå bland dom viktigare att kunna och utgör en bra grund anatar jag?
Jag tror att det innehåller Matte A och samt lite Matte B,men jag är inte helt säker.
Jadå, Sv A och B, Eng A, Matte A är ju kärnämnen så de är viktiga ja! Sedan är det ju självklart bra att ha betyg i Eng B, Matte B och C, det kommer att öppnar fler dörrar för dig om du har de kurserna i ditt betyg.
Då många högskoleprogram kräver Matte C och Eng B, så då är det bra att ha det.
Kan du bra matte så är det ju ett stort plus!
Citat:
Och om jag pluggar dessa ämnen på distans under 30-40veckor, är jag då berättigad CSN och studielån?
Ja, du är berättigad till CSN och kan ta full lån om du vill.
Citat:
Sen pratar du även om att det är plugg i lugnare takt om jag väljer att köra 3 kurser paralellt under 15-20v, hur mkt pluggande krävs ungefär per dag då?
Hehe, det här kan jag inte svara för dig tyvärr. Det beror ju helt och hållet på dig själv hur mycket du lägger tid på det och hur "smart" du är

.
Jag pluggade upp totalt 35 kurser under 2 års tid, många av dem var 100poängskurser och en del var på 50poäng. Så hur lång tid tror du själv det tar för dig med 6 kurser