2010-08-08, 22:25
Medlem
LaVickys avatar
Ta upp detta med en gång vid start av kurserna med läraren som har hand om det du ska läsa. Säg att du ska bort, och fråga vad du kan göra för att läsa ifatt lite innan och om du möjligtvis kan göra något under tiden du är borta.

Visserligen måste man närvara med vissa intervaller för att inte bli kickad från kursen, men är du sjysst och ställer in dig lite hos lärarna så ska du se att de kan fuska för din skull.

Ska själv börja plugga snart och kommer sköta det mesta hemifrån just för att jag ogillar den generella mängden Komvuxare då jag känner att de bara kommer irritera och störa mig i mitt arbete. Det plus att jag ska jobba. Men det är som sagt lätt att ordna bara man är lite sjysst mot lärarna i fråga.
Citera
2010-08-09, 10:48
Medlem
Eivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HUNKKILLER
Va e snittåldern på folk som studerar på Åsö ?
Någon som tror sig veta svaret på frågan?
Citera
2010-08-09, 16:57
Medlem
gurkan7s avatar
Det var inga problem! När startar Komvux och när brukar man få reda på om man kommer in på utbildningarna?
Citera
2010-08-09, 18:09
Medlem
LaVickys avatar
Här i bibelbältet startar det nästa måndag, fick reda på för över en månad sedan att jag kommit in. När skickade du in din ansökan?
Citera
2010-08-09, 18:29
Medlem
gurkan7s avatar
Skickade in en igår och en idag! Sökte mer än vad jag har tänkt att studera ifall jag inte kommer in på alla kurser
Citera
2010-08-09, 18:31
Medlem
LaVickys avatar
Oj, det är jäkligt sent. Det har jag tyvärr ingen koll på.
Citera
2010-08-09, 18:35
Medlem
Vad sägs om att ringa och höra med skolan?
Citera
2010-08-10, 23:23
Bannlyst
Folkhögskola VS Komvux?

Hej,
Jag slutade gymnasiet med ett samlat betygsdokument med ungefär 1400 poäng. resten är U, och några IG. Planen var att läsa upp på Komvux, men sedan hörde jag något om Folkhögskola. Det kanske är ett bättre altenativ? Mina slutmål är att bli jurist, och det kanske blir svårt med mina vanliga betyg? (långt ifrån alla MVG..) Vad skulle jag välja på en högskola i så fall, och vilken? Snabba svar önskar och jag är djupt tacksam!

Tack på förhand!
Citera
2010-08-10, 23:27
Medlem
MissFitt73s avatar
Folkhögsskola ger mycket vid sidan av förutom bara studier.Man utvecklas som människa och man skapar nya kontakter för resten av livet.
Citera
2010-08-10, 23:28
Bannlyst
Är det försent att försöka komma in på någon nu? Och vilka program skall man kolla efter? Snabb hjälp uppskattas rikligt
Citera
2010-08-10, 23:31
Medlem
Juristprogrammet i Göteborg hade nu i höst 166 sökande som sökte in på sina Folkhögskolemeriter. 8 blev antagna. Det är inte precis en räkmacka in på populära program.
Citera
2010-08-10, 23:37
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristiibrud
Är det försent att försöka komma in på någon nu? Och vilka program skall man kolla efter? Snabb hjälp uppskattas rikligt
Kan inte det där men jag ringde runt och fick en plats eftersom någon hoppat av.Jag gick allmän linje för att läsa upp betyg men sen kan man ju välja inriktning på kursen.Jag gick drama/bild och form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in