2011-01-19, 21:58
Medlem
Nej bytt till teknik.

Gå inte till komvux inom sådana linjer du har väldigt mycket svårare att gå vidare till bra universitet efter komvux.
Citera
2011-01-19, 22:00
Bannlyst
Inte komvux, har man möjlighet är Gymnasie att föredra. Gå en linje du finner intressant sedan efter gymnasiet kan du välja KY, universitet, högskola etc. etc.
Citera
2011-01-19, 22:03
Medlem
Anycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roughed
Nej bytt till teknik.

Gå inte till komvux inom sådana linjer du har väldigt mycket svårare att gå vidare till bra universitet efter komvux.

Citat:
Ursprungligen postat av mrsmart
Inte komvux, har man möjlighet är Gymnasie att föredra. Gå en linje du finner intressant sedan efter gymnasiet kan du välja KY, universitet, högskola etc. etc.

Är inte ett dugg intresserad utav att plugga vidare efter jag har gått klart.
Citera
2011-01-19, 22:12
Medlem
Komvux betyg har samma giltighet som gymnasiet betyg. Det är egentligen 20 års gräns på komvux men med tex, medicinskt underlag kommer du ganska lätt att kunna få dispens

stavfel bjuds du på
Citera
2011-01-19, 22:13
Medlem
mungs avatar
http://allastudier.se/studiefakta/49-komvux/
"För att få tillträde till den gymnasiala vuxenutbildningen måste du

- vara minst 20 år och ha grundskolekompetens, eller
- ha slutfört en minst 3-årig gymnasieutbildning"
Citera
2011-01-19, 22:36
Medlem
zedisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anycon
Är inte ett dugg intresserad utav att plugga vidare efter jag har gått klart.

Det är fortfarande mycket mer smidigt att bara byta gymnasielinje. Du kommer aldrig in på komvux nu, de kommer bara be dig söka om till gymnasiet, vilket är en bra idé.
Citera
2011-01-19, 22:40
Medlem
Anycons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zedisdead
Det är fortfarande mycket mer smidigt att bara byta gymnasielinje. Du kommer aldrig in på komvux nu, de kommer bara be dig söka om till gymnasiet, vilket är en bra idé.

Hur är det att söka om gymnasium när man är 18+ då? Det känns ju bara sorgligt att söka om, det skulle betyda att jag kommer vara minst 22 år innan jag är klar.
Citera
2011-01-19, 22:47
Medlem
zedisdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anycon
Hur är det att söka om gymnasium när man är 18+ då? Det känns ju bara sorgligt att söka om, det skulle betyda att jag kommer vara minst 22 år innan jag är klar.

Asså det är väl inte så illa, jag gick också ut mycket senare än min årskull iofs som 20 åring (året jag fyllde 21). Jag tror dock att det är den smidigaste vägen att gå. För jag tror du kan få svårt att komma in på komvux nu och det är ju lite drygt att bara gå och vänta nu när det inte direkt växer okvalificerade jobb på träd.
Citera
2011-02-01, 14:05
Medlem
Komvux kombinerat med högskola

Hej!

Jag läser just nu helfart på högskolan men funderar att avregistrera mig på två kurser och endast läsa 15 hp och istället läsa upp Ma D,fy A-B,kemi A på komvux så att jag blir behörig till nästa års högskoleingenjör.
Kan jag få fullt studiemedel + lån om jag läser 50/50 på högskola och komvux?
Kommer jag att hamna i någon slags annan grupp vid antagningen för jag läst på komvux eller kommer jag in som vanligt genom mina gymnasiebetyg alt högskoleprov?
Bör tilläggas att jag är 19 år och fyller 20 i höst.

Mvh
Citera
2011-02-02, 15:39
Medlem
civixiers avatar
Läsa C++ B och Java B parallellt på komvux

Hej,
jag går Komvux och har möjlighet att läsa java, c++ och .net, både B- och C-kurserna. För att CSN ska bli glada så måste jag läsa 20 poäng per vecka, vilket gör att det blir enklast att "slå ihop" två 50-poängskurser och läsa dem parallellt.

Är det en dålig idé att läsa två programmeringsspråk parallellt? Är risken stor att man blandar ihop språken eller är det så att man gynnas av att se olikheterna redan från början? Jag är lite kluven, men ni som programmerar, tror ni man blandar ihop språken eller gynnas man av att se olikheterna?
Citera
2011-02-02, 15:47
Medlem
Du kommer att högst troligt gynnas utav det.
Citera
2011-02-02, 15:53
Medlem
finns det .NET på komvux ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här