Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Ja, som trådtiteln antyder: om vi säger att jag har ett fullbordat gymnasiebetyg som ger full behörighet till högre studier, men ändå vill läsa t ex Spanska på Komvux, kommer jag in? Eller har mänskor med lågt / ofullständigt betyg osv företräde? Bör jag mörka min gymnasiala och eftergymnasiala studiebakgrund för att bättra mina chanser till antagning?

Om du kan så är det lika bra att mörka. De har en viss tendens att låta folk som inte sköte sig från början att få en andra chans. Du som sköt dig och har allt du borde ha när du var klar med skolan har inte alls lika stor chans. Vad jag har förståt iaf.
Jag har själv försökt att gå en vuxenutbildning som rörmokare efter att jag var klar med skolan och inte riktigt tyckte att jag valt rätt från början. Fick som svar från komvux att det är först och främst de som inte har ett fullständigt gymnasium betyg som kommer in eller de som inte gick alls i gymnasiet. Men iaf de låg inte i min kommun så då skulle min kommun få betala för det. Fick vända mig till dem och de sa "att nu finns det inga pengar till sånt". Så där tog det stopp för mig. Tycker det är sjuk att folk som inte gjort det som de skall från början får en andra chans men vi som gjort rätt men däremot kanske vill utbilda oss på nytt inte har samma möjlighet...
stavfel "let it be"