2012-06-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Vilket underkännande av kvinnor som rationellt tänkande varelser. Om så många unga kvinnor verkligen tror att det är onormalt att svettas, ha hår, tänka på sex, m.m. så kanske det är dags att återkalla den där kvinnliga rösträtten. För att få rösta så ska man ju vara vid sinna sinnens fulla bruk och ska vi tror dig så är det många unga kvinnor som inte är det.

Och du tror att bekymmer med den egna kroppen är något exklusivt för unga kvinnor? Skärpning!
Citera
2012-06-08, 10:26
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och hur förklarar man din hang-up på henne då?

Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
det som är intressant här är att du verkligen har koll på vad jag skriver. (om än missförstår det grovt) Prenumererar du via bloglovin eller klickar du bara in varje dag för att se om jag skrivit nåt nytt?

Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Varför läser du hennes blogg hela tiden? Varför finner du hennes blogg så intressant?

Hur är detta relevant för diskussionen?

Jag kan givetvis inte tala för Jugdish, men jag kan själv läsa sånt jag inte håller med om av intresse för hur andra människor tänker. När nu Jugdish faktiskt hittat mycket goda exempel på att ni är hycklare och inte alls står för någon som helst frihet från normer så fördömer ni vederbörande för att läsa bloggen.

Ohederligt, ointellektuellt och väldigt pinsamt.

Så - Hur försvarar ni dubbelmoralen i att säga sig vara för frihet från normer, och det faktum att ni samtidigt förkastar de som frivilligt väljer att leva efter den?

Edit: Jag slänger mig med ett exempel. I inlägget som länkats görs det tydligt att pojkigt beteende hos pojkar inte är önskvärt. Dito hos tjejer är således helt okej. Varför är det acceptabelt för ett kön att bete sig på ett visst sätt, men inte det andra? Hur jämställt är det att göra skillnad på person efter kön?
Senast redigerad av blown 2012-06-08 kl. 10:36.
Citera
2012-06-08, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blown

Jag kan givetvis inte tala för Jugdish, men jag kan själv läsa sånt jag inte håller med om av intresse för hur andra människor tänker. När nu Jugdish faktiskt hittat mycket goda exempel på att ni är hycklare och inte alls står för någon som helst frihet från normer så fördömer ni vederbörande för att läsa bloggen.

Så - Hur försvarar ni dubbelmoralen i att säga sig vara för frihet från normer, och det faktum att ni samtidigt förkastar de som frivilligt väljer att leva efter den?

Jag har inte ens noterat om hon skulle ha någon dubbelmoral. Skulle så vara fallet skulle jag inte bli särskilt upprörd för det då de flesta bloggar och de flesta människor har motsägande attityder. Men gillar man att ha moralpanik och i synnerhet över en kvinna så kan man ju springa runt i bostaden och skrika ett varv och sen skriva en insändare eller ett inlägg på internet om saken. Inte särskilt intressant tycker jag. Men jaga upp dig om du finner nöje i det.
Citera
2012-06-08, 10:39
Medlem
blowns avatar
Citat:
Jag har inte ens noterat om hon skulle ha någon dubbelmoral. Skulle så vara fallet skulle jag inte bli särskilt upprörd för det då de flesta bloggar och de flesta människor har motsägande attityder. Men gillar man att ha moralpanik och i synnerhet över en kvinna så kan man ju springa runt i bostaden och skrika ett varv och sen skriva en insändare eller ett inlägg på internet om saken. Inte särskilt intressant tycker jag. Men jaga upp dig om du finner nöje i det.

Jag hann göra en edit innan du svarade som du gärna får reflektera över:

Citat:
Edit: Jag slänger mig med ett exempel. I inlägget som länkats görs det tydligt att pojkigt beteende hos pojkar inte är önskvärt. Dito hos tjejer är således helt okej. Varför är det acceptabelt för ett kön att bete sig på ett visst sätt, men inte det andra? Hur jämställt är det att göra skillnad på person efter kön?

Jag har inte moralpanik beträffande hennes äckliga beteende. Jag slipper befatta mig med henne, och läser inte hennes blogg och slipper således helt bry mig. Att det är äckligt är däremot inte någon frågan om.

Du får gärna citera det inlägg där jag uttryckt min moralpanik och hur uppjagad jag är över detta faktum.
Senast redigerad av blown 2012-06-08 kl. 10:43.
Citera
2012-06-08, 10:40
Medlem
Forumets feminister börjar få panik tror jag.

Citat:
Citera
2012-06-08, 10:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför skulle inte en analys av honom vara relevant för diskussionen?

Det är givetvis av stort intresse varför han väljer att projicera sig själv på henne och varför han valt just henne som objekt för sin fixering. Det är ju det som skapar hans bild.

Citat:
Jag förstår ärligt talat inte vad du vill komma med ovanstående. Vad i herrans namn har mitt förhållande till normer för relevans när man diskuterar hans fixering vid en bloggare?

Citat:
Ja, ditt resonemang känns åt det hållet här..

Citat:
Ett skall du ha klart för dig -- Jag har aldrig hävdat att jag står fri från normer. Det var jävlar i mig det dummaste jag har hört.

Citat:
Berätta gärna vad du menar i det inlägget som du inte ens läst eftersom du inte läser bloggen.
http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...a.html#comment
Citera
2012-06-08, 11:01
Medlem
blowns avatar
Citat:

Det är givetvis av stort intresse varför han väljer att projicera sig själv på henne och varför han valt just henne som objekt för sin fixering. Det är ju det som skapar hans bild.

Tråden handlar inte om någons eventuella fixering av denna bloggen, utan utav den bild av kvinnan som feminister försöker sprida.

Citat:
Jag förstår ärligt talat inte vad du vill komma med ovanstående. Vad i herrans namn har mitt förhållande till normer för relevans när man diskuterar hans fixering vid en bloggare?

När bloggaren i åtanke hävdar att denne bara vill sprida bilden av att "man får vara som man vill" så är eventuell dubbelmoral kring detta uttalande av intresse. Det underminerar nämligen hela hennes agerande.

Citat:

Återigen barnsligt. Barn beter sig likadant: "-Du är CP! -Spegel/den som sa det kan vá det!/varför säger du att du själv är cp?/etc etc".

Citat:
Ett skall du ha klart för dig -- Jag har aldrig hävdat att jag står fri från normer. Det var jävlar i mig det dummaste jag har hört.

Vilken tur, då går du fri från denna dubbelmoralen då. Good for you!

Citat:
Berätta gärna vad du menar i det inlägget som du inte ens läst eftersom du inte läser bloggen.

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...g.html#comment

Jag refererade till det senast länkade inlägget. Du må kanske läsa bloggen, men tråden verkar du inte läsa med vidare intresse.
Citera
2012-06-08, 11:11
Medlem
Citat:
Tråden handlar inte om någons eventuella fixering av denna bloggen, utan utav den bild av kvinnan som feminister försöker sprida.

Varför skulle det inte handla om läsarreaktioner på bloggen för?
Citera
2012-06-08, 11:17
Medlem
blowns avatar
Citat:
Varför skulle det inte handla om läsarreaktioner på bloggen för?

Du måste givetvis inte svara och reflektera över det jag verkligen säger i inlägget, utan du är helt fri att hänga upp dig på ett sidospår om vad tråden ska handla om. Det är inte intressant som svar på mitt inlägg dock, hur rätt det än må vara.

Om du inte svarar eller reflekterar kring tankegångarna jag framhåller som viktiga, så svarar jag inte hädanefter.
Citera
2012-06-08, 11:25
Medlem
Citat:

Tydligen så är den här bloggen oerhört stressande för en del och moralpanik har uppstått här och där. De som skriver att de äcklas och riktigt hackar på kvinnan i bloggen gör det för att de redan känner stort äckel bland annat för sig själv som de vill lägga utanför sig själv. De blir helt enkelt tacksamma för att LD bloggar.
Citera
2012-06-08, 11:54
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:

Sa jag inte åt dig att hålla dig i köket istället för att skriva dina pinsamma inlägg.. Seså..SJAS FEMINIST
Citera
2012-06-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Sa jag inte åt dig att hålla dig i köket istället för att skriva dina pinsamma inlägg.. Seså..SJAS FEMINIST

Kan du inte argumentera för att du är begåvningshandikappad kanske du ska göra något annat än skriva här. Fråga din assistent om annan sysselsättning i stället för att skriva OT här.

Klarar du av att utveckla varför du läser och är så fascinerad av LDs blogg? Känner du att du hittar ngåot i hennes blogg som gör att du kan få ett mål för de känslor som du fylls av hela tiden? Äckel för dig själv och sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in