2012-07-23, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Det är väl bara att läsa hennes blogg. Hon spyr ju ut sitt manshat i varannat inlägg. Om du inte ser det så är du blind!

Klart hon har rätt att skriva vad hon vill. Hon får hata vem hon vill. Jag är bara ärlig. Jag tycker hon är en person med gräsliga åsikter. Vad jag menade var att sitta och skriva en blogg kommer inte ta henne någonstans. Hon behöver hjälp att komma över sitt stora hat mot män. Bearbeta de trauman som med största sannolikhet ligger till grund för detta.

Ja, det var ett dumt ordval av mig. Menade inte att normala människor inte utsätts för övergrepp. Vad jag menade var att hennes beteende är inte normalt. Att utsättas för övergrepp är inte normalt. Har man inte varit utsatt för något brukar man inte bete sig så som hon gör. Jag känner folk som varit utsatta för övergrepp. De beter sig inte som henne! Deras manshat är en droppe i havet gentemot Lady Dahmer. Hänger du med?

Ja visst är det spännande, nazifeministerna gapar och skriker dagligen om allt kvinnohat och alla deras gulliga konspirationsteorier om det överordnande patriarkatet och fan vet allt.

Att hon dock på sin egen blogg sitter och beskriver manshat som "sunt" och får 60 ryggdunkare som genast stämmer in i det hatiska kören, ja det reflekterar hon inte över.
Inte heller reflekterar hon över det faktum att omvänt aldrig någonsin har hänt, alltså att en man med en stor blogg sitter och beskriver kvinnohat som sunt och får 60 ryggdunknare inom loppet av 24h.

Övergrepp eller inte vill jag inte spekulera i men att en väldigt stor portion av Sveriges feminister har daddy issues är sedan länge fastställt och om inte alla så iaf. väldigt många lider också av paranoida vanföreställningar.
Citera
2012-07-23, 10:35
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Lady Dahmer menar på att alla män är våldtar och slår kvinnor. Medan alla kvinnor bara är offer.
Ingen annan som reagerar på hur sjukt detta låter??

Jag är kvinna och jag är fan inget offer! Aldrig några män som har tryckt ner mig. Det tycker jag kvinnor är bättre på faktiskt. Vi kvinnor är så mycket elakare mot varandra än männen är mot oss.

Dessutom tyder Lady Dahmers beteende på att hon blivit utsatt för sexuella övergrepp eller annat våld av män. En normal kvinna skulle aldrig bete sig så.

Nja, det finns en hel ideologi bakom LD:s tankar. För det första har hon forskare (med politisk och religiös agenda) som stödjer henne och sedan en stor del av media. Media valde att under 60-talet alltid ta parti för de svagare. Taktiken är då att skapa minoriteter och leta efter sådant som de "drabbas" av. Därefter nöta in detta för att det ska bli en allmän sanning.

När det gäller våldtäkt är den rådande, eller snarare den enda tillåtna förklaringen till detta fenomen, att det handlar om mäns makt över kvinnan (en skapad minoritet fast de består av halva befolkning). Denna s.k. våldtäktsteori kan sägas ta fart 1975 med Susan Brownmillers bok ”Against our will: Men, women, and rape”. Teorin går ut på att även den mest älskvärde fadern och sonen, i egenskap av att de är män, gynnas av att modern eller dottern våldtas, just för att de är kvinnor. Ju mer kvinnor våldtas, ju mer gynnas männen. Våldet för att få sex är något som våra könsroller lär pojkar och män säger man. Vänsterpartiet har detta nedskrivit i sitt partiprogram 2006. Se här bara:

”orsakerna till mäns våld mot kvinnor [såsom våldtäkt] finns inte i andra problem som alkoholmissbruk eller social utsatthet, och vi menar heller inte att våldet beror på psykisk sjukdom…”.

Kvinnojouren i Göteborg med ett antal feministiska talespersoner, såsom den förre jämställdhetsombudsmannen, Claes Borgström, menar att:

”Det är viktigt att inte individualisera problemet. Det är inte psykiskt sjuka, missbrukare som utsätter kvinnor för våld…det är vi, män i egenskap av just män, som grupp som utsätter våra kvinnliga medmänniskor för alla dessa övergrepp."

I stort sett ingen modern forskning utanför den feministiska (och därmed opolitisk och icke religiöst) stödjer dock våldtäktsteorin eller dessa uttalanden. Men denna forskning beaktas inte, den stämmer inte med vad man har bestämt att det ska vara. Gammelmedia resonerar ungefär som att det handlar om att skapa dramatik i en film. Frilandsjournalisten och extremfeministen, Anna Frisk, säger så här:

”våldtäktsteorin väcker ju heta känslor det gör inte forskningen”.

Där har du lite av kärnan i det hela. LD är en drama queen. Hon skiter fullständigt om det hon säger överhuvud taget har någon slags rudimentär sanningshalt. Sanning är inte ens en sekundär fråga, utan något totalt oväsentligt. Huvudsaken är att hon får utlopp att skapa sig en sorts image där misandri (manshat) är en central del för att väcka uppseende. Kort sagt: hon har ett stort bekräftelsebegär.
Citera
2012-07-23, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nja, det finns en hel ideologi bakom LD:s tankar. För det första har hon forskare (med politisk och religiös agenda) som stödjer henne och sedan en stor del av media. Media valde att under 60-talet alltid ta parti för de svagare. Taktiken är då att skapa minoriteter och leta efter sådant som de "drabbas" av. Därefter nöta in detta för att det ska bli en allmän sanning.

När det gäller våldtäkt är den rådande, eller snarare den enda tillåtna förklaringen till detta fenomen, att det handlar om mäns makt över kvinnan (en skapad minoritet fast de består av halva befolkning). Denna s.k. våldtäktsteori kan sägas ta fart 1975 med Susan Brownmillers bok ”Against our will: Men, women, and rape”. Teorin går ut på att även den mest älskvärde fadern och sonen, i egenskap av att de är män, gynnas av att modern eller dottern våldtas, just för att de är kvinnor. Ju mer kvinnor våldtas, ju mer gynnas männen. Våldet för att få sex är något som våra könsroller lär pojkar och män säger man. Vänsterpartiet har detta nedskrivit i sitt partiprogram 2006. Se här bara:

”orsakerna till mäns våld mot kvinnor [såsom våldtäkt] finns inte i andra problem som alkoholmissbruk eller social utsatthet, och vi menar heller inte att våldet beror på psykisk sjukdom…”.

Kvinnojouren i Göteborg med ett antal feministiska talespersoner, såsom den förre jämställdhetsombudsmannen, Claes Borgström, menar att:

”Det är viktigt att inte individualisera problemet. Det är inte psykiskt sjuka, missbrukare som utsätter kvinnor för våld…det är vi, män i egenskap av just män, som grupp som utsätter våra kvinnliga medmänniskor för alla dessa övergrepp."

I stort sett ingen modern forskning utanför den feministiska (och därmed opolitisk och icke religiöst) stödjer dock våldtäktsteorin eller dessa uttalanden. Men denna forskning beaktas inte, den stämmer inte med vad man har bestämt att det ska vara. Gammelmedia resonerar ungefär som att det handlar om att skapa dramatik i en film. Frilandsjournalisten och extremfeministen, Anna Frisk, säger så här:

”våldtäktsteorin väcker ju heta känslor det gör inte forskningen”.

Där har du lite av kärnan i det hela. LD är en drama queen. Hon skiter fullständigt om det hon säger överhuvud taget har någon slags rudimentär sanningshalt. Sanning är inte ens en sekundär fråga, utan något totalt oväsentligt. Huvudsaken är att hon får utlopp att skapa sig en sorts image där misandri (manshat) är en central del för att väcka uppseende. Kort sagt: hon har ett stort bekräftelsebegär.

Sanning och svensk feminism hör sällan ihop, det är troligen därför svensk feminism alltid är i behov av en advokat.
Citera
2012-07-23, 13:19
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Hon är igång igen.. För våld löser ju allt eller inte.

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...t.html#comment

Då undrar jag nyfiket, vad tycker du tjejer skall göra när dom bli våldtagna/utsatta för våldtäktsförsök ?

Be mannen/killen sluta, lite snällt så där ?
Citera
2012-07-23, 13:28
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Då undrar jag nyfiket, vad tycker du tjejer skall göra när dom bli våldtagna/utsatta för våldtäktsförsök ?

Be mannen/killen sluta, lite snällt så där ?

Anmäla svinet givetvis!
Citera
2012-07-23, 13:34
Medlem
FJLGs avatar
Överfallsvåldtäkter utgör ju bara en liten del av alla våldtäkter. Ofta är det ju någon man redan känner. Som ens pojkvän, kompis, släkting eller granne. Lady Dahmer får väl lära sina barn att säga nej när pappa eller morfar vill pilla där nere.
Citera
2012-07-23, 13:37
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Anmäla svinet givetvis!

Ja det får man ju hoppas på. Då får du också be en stilla bön att du inte får en tråd här på FB där du blir anklagad för att göra en "falsk anmälan, och vara ute efter ersättning enbart

Men du tycker alltså det är oförsvarligt att en tjej/kvinna brukar våld mot en man som utsätter henne för försök till våldtäkt eller en renodlad våldtäkt.

Så det skall tas emot, för att sedan anmälas. För våld är fel.

Ok.
Citera
2012-07-23, 13:41
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ja det får man ju hoppas på. Då får du också be en stilla bön att du inte får en tråd här på FB där du blir anklagad för att göra en "falsk anmälan, och vara ute efter ersättning enbart

Men du tycker alltså det är oförsvarligt att en tjej/kvinna brukar våld mot en man som utsätter henne för försök till våldtäkt eller en renodlad våldtäkt.

Ok.

Jag stör mig på hennes kassa attityd. Risken att hennes dotter någonsin blir antastad är rätt liten. Hon får det att låta som varannan kvinna blir våldtagen under sin livstid. Det stämmer ju inte.
Citera
2012-07-23, 13:47
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Jag stör mig på hennes kassa attityd. Risken att hennes dotter någonsin blir antastad är rätt liten. Hon får det att låta som varannan kvinna blir våldtagen under sin livstid. Det stämmer ju inte.

Spelar väl ingen roll om risken är "liten". Den finns och då är det rätt bra att dottern faktiskt har fått lära sig att ingen har rätt att begå övergrepp på henne, att hennes kropp är hennes och att hon faktiskt kan sätta upp ett försvar.

Hur i hela friden det kan störa folk är däremot mer obegripligt, och märkligt.
Citera
2012-07-23, 13:48
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:

Ok.

Snygg halmgumma.
Citera
2012-07-23, 13:55
Medlem
ToBeFranks avatar
Feministisk indoktrinering (från Könskriget). Det är kanske två av våra framtida makthavare vi ser?:

http://www.youtube.com/watch?v=mJuJmFWkkAM
Citera
2012-07-23, 16:48
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Övergrepp kan vara så mycket mer än en fullbordad våldtäkt, som exempelvis tafsning.
Jag förstår inte riktigt hur du tänker, ska man bara ta att någon tafsar på en eller vad fan nu en annan person tar sig för friheter med ens kropp, för att sedan anmäla det i efterhand?

Nej, jag håller inte med Lady Dahmer i allt, men i detta fallet gör jag det. Har man gett sig in i leken får man leken tåla. Om en man försöker utföra ett sexuellt övergrepp på en kvinna (eller tvärtom!) och förövaren får näsan knäckt - så ja. Synd för förövaren, men förövaren förtjänade det.

Att slå tillbaka när någon försöker utsätta en för våldsbrott är inte fel, det är nödvärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in