2012-07-23, 09:30
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Det är väl bara att läsa hennes blogg. Hon spyr ju ut sitt manshat i varannat inlägg. Om du inte ser det så är du blind!
Klart hon har rätt att skriva vad hon vill. Hon får hata vem hon vill. Jag är bara ärlig. Jag tycker hon är en person med gräsliga åsikter. Vad jag menade var att sitta och skriva en blogg kommer inte ta henne någonstans. Hon behöver hjälp att komma över sitt stora hat mot män. Bearbeta de trauman som med största sannolikhet ligger till grund för detta.
Ja, det var ett dumt ordval av mig. Menade inte att normala människor inte utsätts för övergrepp. Vad jag menade var att hennes beteende är inte normalt. Att utsättas för övergrepp är inte normalt. Har man inte varit utsatt för något brukar man inte bete sig så som hon gör. Jag känner folk som varit utsatta för övergrepp. De beter sig inte som henne! Deras manshat är en droppe i havet gentemot Lady Dahmer. Hänger du med?
Klart hon har rätt att skriva vad hon vill. Hon får hata vem hon vill. Jag är bara ärlig. Jag tycker hon är en person med gräsliga åsikter. Vad jag menade var att sitta och skriva en blogg kommer inte ta henne någonstans. Hon behöver hjälp att komma över sitt stora hat mot män. Bearbeta de trauman som med största sannolikhet ligger till grund för detta.
Ja, det var ett dumt ordval av mig. Menade inte att normala människor inte utsätts för övergrepp. Vad jag menade var att hennes beteende är inte normalt. Att utsättas för övergrepp är inte normalt. Har man inte varit utsatt för något brukar man inte bete sig så som hon gör. Jag känner folk som varit utsatta för övergrepp. De beter sig inte som henne! Deras manshat är en droppe i havet gentemot Lady Dahmer. Hänger du med?
Ja visst är det spännande, nazifeministerna gapar och skriker dagligen om allt kvinnohat och alla deras gulliga konspirationsteorier om det överordnande patriarkatet och fan vet allt.
Att hon dock på sin egen blogg sitter och beskriver manshat som "sunt" och får 60 ryggdunkare som genast stämmer in i det hatiska kören, ja det reflekterar hon inte över.
Inte heller reflekterar hon över det faktum att omvänt aldrig någonsin har hänt, alltså att en man med en stor blogg sitter och beskriver kvinnohat som sunt och får 60 ryggdunknare inom loppet av 24h.
Övergrepp eller inte vill jag inte spekulera i men att en väldigt stor portion av Sveriges feminister har daddy issues är sedan länge fastställt och om inte alla så iaf. väldigt många lider också av paranoida vanföreställningar.