2012-11-12, 11:43
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok, jag tänker inte sköta FJLG's försvar. Det får hon göra själv, men du har fel i att någon publicerade hennes bild. Hade du läst tråden innan du börjat skriva så skulle du veta att hon gjorde det själv, trots varningar att feminister kunde mobba henne för det. Korkat kanske, men modigt.
Skampi syftar på inlägget i LDs blogg där LD länkar till bild på henne.
Citera
2012-11-12, 11:46
Medlem
Pappersvargens avatar
HÖRNI TJEJER! Nu måste vi styra upp detta, nu är vi TRE personer som svarar ManManne samtidigt! Ska vi bestämma vem av oss som för diskussionen? Eller ska ManManne få inse att han hade fel om "attack i grupp" mot kvinnor? Men det kan han väl inte ha haft...? (Han är ju man, och inte feminist.)
Citera
2012-11-12, 11:47
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ok, jag tänker inte sköta FJLG's försvar. Det får hon göra själv, men du har fel i att någon publicerade hennes bild. Hade du läst tråden innan du börjat skriva så skulle du veta att hon gjorde det själv, trots varningar att feminister kunde mobba henne för det. Korkat kanske, men modigt.

varför skulle feminister mobba henne för hennes yttre? Det går ju emot allt som feminismen står för.
Citera
2012-11-12, 11:56
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladydahmer
jag tror på att ställa mobbare till svars. Hänga ut? Inte riktigt va? Jag låter snarare hennes egna personangrepp stå för sig själv. Det är en viss skillnad mot hur FJLG har betett sig mot mig i ett par månader nu.

Förutsatt då att kvinnan på bilden ens är personen som skriver. Det du gör på din blogg får konsekvenser, vilket i väldigt stor utsträckning inte är sant för det här forumet.

Eftertänksamhet är viktigt, inte minst när många lyssnar på vad man säger.

Det medför ett visst ansvar när man har så många följare som du har. Du hade kunnat länka till forumet och lagt fram dina tankar om personer som FJLG, och så hade de fått göra sig en egen bild. Nu har de bara lösryckta meddelanden utan svar, och en bild på en kvinna som eventuellt kanske har med användaren att göra.
Senast redigerad av blown 2012-11-12 kl. 12:01.
Citera
2012-11-12, 11:59
Medlem
Hur roligt det här än är, så måste jag jobba lite...
Citera
2012-11-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Sen finns det alltid plastikkirurgi.

Ja, lägg dig under kniven då. Du är tre gånger så fet som LD & betydligt fulare.
Efter du lagt dig under kniven kan du ju söka hjälp, för du är läskigt besatt av att trycka ner henne när det är du som är ett riktigt vider.
OK, nu var jag elak. Men jag förstår verkligen inte hur fan du orkar.
Citera
2012-11-12, 12:05
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Förutsatt då att kvinnan på bilden ens är personen som skriver. Det du gör på din blogg får konsekvenser, vilket i väldigt stor utsträckning inte är sant för det här forumet.

Eftertänksamhet är viktigt, inte minst när många lyssnar på vad man säger.

Det medför ett visst ansvar när man har så många följare som du har. Du hade kunnat länka till forumet och lagt fram dina tankar om personer som FJLG, och så hade de fått göra sig en egen bild. Nu har de bara lösryckta meddelanden utan svar, och en bild på en kvinna som eventuellt kanske har med användaren att göra.

jag har länkat både hit och till familjeliv där hon också postar.
Citera
2012-11-12, 12:20
Medlem
blowns avatar
Citat:
jag har länkat både hit och till familjeliv där hon också postar.

Det var inte den kritiken som var det viktiga, men jag antar att man inte kan förvänta sig bättre av denna huvudlösa och antiintellektuella ideologins förkämpar.

Mitt förslag är att du även ser över ditt egna kommentarsfält. Nivån är bara marginellt bättre hos vissa än vad man finner på flashback. Samma kritik om denna eventuella kvinnans utseende, påstående om asbergers etc etc etc.

Feminismen, som påstår att den står för tolerans, individers frihet och alla jordens goda ting, är inget annat än en grogrund för hat och en värre verklighet än den ni säger er motarbeta.
Citera
2012-11-12, 12:22
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Det var inte den kritiken som var det viktiga, men jag antar att man inte kan förvänta sig bättre av denna huvudlösa och antiintellektuella ideologins förkämpar.

Mitt förslag är att du även ser över ditt egna kommentarsfält. Nivån är bara marginellt bättre hos vissa än vad man finner på flashback. Samma kritik om denna eventuella kvinnans utseende, påstående om asbergers etc etc etc.

Feminismen, som påstår att den står för tolerans, individers frihet och alla jordens goda ting, är inget annat än en grogrund för hat och en värre verklighet än den ni säger er motarbeta.

nej du, mitt kommentarsfält kan inte jämföras överhuvudtaget med denna tråd.
Citera
2012-11-12, 12:31
Medlem
blowns avatar
Citat:
nej du, mitt kommentarsfält kan inte jämföras överhuvudtaget med denna tråd.

Jag förväntade mig inte heller att en feminist skulle se sin egen del av problemet.
Citera
2012-11-12, 12:36
Medlem
ladydahmers avatar
Citat:
Jag förväntade mig inte heller att en feminist skulle se sin egen del av problemet.

men lägg av. Den här människan har ägnat minst ett halvår till att kränka mig här och på familjeliv och jag svarar med att posta citat i min blogg där hennes egna kommentarer får tala för sig själv.

Mitt inlägg var konstruktivt och sakligt och jag uppmanar mina läsare att hålla ordning samtidigt som jag modererar det som går över gränsen. Kommentarerna om asperger står ej oemotsagda och de saknar absolut grund. Dock så har FJLG själv spekulerat i om hon har någon diagnos eller eventuellt ett begåvningshandikapp. (på familjeliv)
Citera
2012-11-12, 13:24
Medlem
blowns avatar
Citat:
men lägg av. Den här människan har ägnat minst ett halvår till att kränka mig här och på familjeliv och jag svarar med att posta citat i min blogg där hennes egna kommentarer får tala för sig själv.

Mitt inlägg var konstruktivt och sakligt och jag uppmanar mina läsare att hålla ordning samtidigt som jag modererar det som går över gränsen. Kommentarerna om asperger står ej oemotsagda och de saknar absolut grund. Dock så har FJLG själv spekulerat i om hon har någon diagnos eller eventuellt ett begåvningshandikapp. (på familjeliv)

Okej, dåså. Då fortsätter vi att hoppas att det inte är en illvillig person som agerar i denna kvinnans bild, för du spelar vederbörande rakt i händerna, om så är fallet.

Och vi får väl dessutom hoppas att personen är normalt funtad, för att hänga ut en förståndshandikappads inlägg såhär, och låta folk spy galla över dem i kommentarsfältet kan väl knappast anses så värst "kosher", det heller.
Senast redigerad av blown 2012-11-12 kl. 13:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in