2012-06-08, 13:04
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YrAlban
Kan det bero på att vi från det att vi föds får höra bilden om vad en riktig kvinna är? En kvinna, ska va kåt,glad,tacksam,fin att ha i möblerade rum, synas men inte höras (Synas om vi stämmer överrens med bilden av en "RIKTIG KVINNA") långt hår, smal, inget kroppshår, inte svettas, ta hand om familj,sitt utseende, vara duktiga på att baka cupcakes, ha en karriär och en jävla massa annat.

Att många tjejer INTE ALLA, känner av stor stress och press som gör att de skäms för att de inte kan bocka av alla ovanstående punkter gör att vi känner vardaglig skam, för det sitter i oss att vi är FEL.

Underligt, nyss skulle inte kvinnor tänka på sex och nu säger du att kvinnor ska vara kåta. Det verkar som att det råder tvivel om vad som verkligen gäller!

Att vara glad och trevlig är knappast något som förväntas av enbart kvinnor. Det är snarare en förväntning som häller för både män och kvinnor. Vem vill umgås med eller ha att göra med en person som ständigt är sur och otrevlig?

Vad gäller utseende så gäller det nog för både män och kvinnor att de föredrar en partner som ser snygg och hälsosam ut. Samma sak med att kunna ta hand om sin familj. I det ingår allt från att kunna laga mat, baka cupcakes och byta blöjor till att kunna klippa gräset, renovera huset och fixa med bilen. En viktig del i att kunna ta hand om sin familj är att jobba och bidra till familjens försörjning. Det är knappast för mycket begärt att både män och kvinnor ska kunna dra in minst lika mycket deg som de spenderar varje månad. Det innebär knappast att man förväntas göra karriär. I de fall som något sådant förväntas så är det nog betydligt vanligare att kvinnan förväntar sig att mannen ska göra karriär än tvärtom!

Att förväntas kunna ta ansvar för sin eget och sin familj försörjning och livssituation är något som historiskt sett varit mäns ansvar. På den tiden fanns dessutom inga bidrag från staten eller någon annan hjälp från myndigheterna (förutom att hamna på fattighus om man misslyckades). Med ökande jämställdhet har kvinnor kommit att få samma ansvar som män på detta området. Det var ju just det som feminismen har velat! Att då komma och beklaga sig öve stress och press är ju bara patetiskt. Varför skulle kvinnor bli me stressad och pressade än vad män har varit i alla tider? Speciellt när det numera också finns massor av bidrag och hjälp att få.
Citera
2012-06-08, 13:09
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Haha ungefär så jag tänkte när jag läste det med men sen ändrade jag mig lite och skyller på föräldrarna, hur lyckas man fostra någon till att bli ett sådant extremt verklighetsfrånvarande våp?

Ja, tyvärr handlar det nog mest om att dagens unga kvinnor är bortskämda och söndercurlade. De är vana att få allt de pekar på, utan att själva behöva anstränga sig. Från barnsben får flickor höra att de är ska ha allt de pekar på, "beause I'm worth it". De är dessutom vana vid att det är män som ska ge dem detta. När de sedan växer upp får de en "reality chock" när de inser att de själv faktiskt måste ta ansvar för sitt eget liv och sin egen situation. Poor little rich girl....
Citera
2012-06-08, 13:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Tråden handlar inte om någons eventuella fixering av denna bloggen, utan utav den bild av kvinnan som feminister försöker sprida.
Feminister?

Nej, det handlar om EN blogg och en kvinnas personliga uppfattningar, tankar, och uttryck -- inte om "feminister".

Feminister i allmänheten, både högt och lågt, bryr sig nog inte ett dugg om hennes svettiga bröst och sommarvarma fitta faktiskt -- det är bara ni på Flashback som fastnat i den fixeringen.

Citat:
När bloggaren i åtanke hävdar att denne bara vill sprida bilden av att "man får vara som man vill" så är eventuell dubbelmoral kring detta uttalande av intresse. Det underminerar nämligen hela hennes agerande.
Ursäkta -- men vad har DET med MITT förhållande till normer att göra?

Citat:
Återigen barnsligt. Barn beter sig likadant: "-Du är CP! -Spegel/den som sa det kan vá det!/varför säger du att du själv är cp?/etc etc".
?

Citat:
http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...g.html#comment

Jag refererade till det senast länkade inlägget. Du må kanske läsa bloggen, men tråden verkar du inte läsa med vidare intresse.
Tvärtom - jag läser tråden, men följer inte bloggen. Dock - att du inte länkar till vad du menar är en miss som du inte kan lägga på mig.

Ett står i alla fall klart -- du läser uppenbarligen i bloggen, trots vad du tidigare påstått.

Gällande inlägget så ser jag inte att hon säger att det är okej för flickor men inte för pojkar.
Citera
2012-06-08, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Ja, tyvärr handlar det nog mest om att dagens unga kvinnor är bortskämda och söndercurlade. De är vana att få allt de pekar på, utan att själva behöva anstränga sig. Från barnsben får flickor höra att de är ska ha allt de pekar på, "beause I'm worth it". De är dessutom vana vid att det är män som ska ge dem detta. När de sedan växer upp får de en "reality chock" när de inser att de själv faktiskt måste ta ansvar för sitt eget liv och sin egen situation. Poor little rich girl....

Ja visst är det så men tror nog fan att det tom. är värre ställt än man kan tro, stackars tjejer är så curlade och skyddade att dom inte ens vet om att dom kommer att svettas och få hår.
Det är ju änna märkligt med, vi läser konstant om hur bra det går för tjejer i skolan men trots det är dom små våpen totalt clueless när det kommer till sin egen kropp och på biologilektionerna sov dom tydligen.
Citera
2012-06-08, 13:32
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Feminister?

Nej, det handlar om EN blogg och en kvinnas personliga uppfattningar, tankar, och uttryck -- inte om "feminister".

Feminister i allmänheten, både högt och lågt, bryr sig nog inte ett dugg om hennes svettiga bröst och sommarvarma fitta faktiskt -- det är bara ni på Flashback som fastnat i den fixeringen.

Och trots det är en hel drös feminister inne i tråden och försvarar henne, när andra med moralpanik säger att det är en äcklig bild av kvinnan hon målar upp.

Citat:
Ursäkta -- men vad har DET med MITT förhållande till normer att göra?

Det kan du själv få avgöra. Jag citerade dig eftersom du var en av dem som var snabb att kritisera Jugdish för att läsa bloggen, trots att det inte hade med hans kritik av bloggen att göra.

Dessutom så är det fortfarande intressant. Hon står för en dubbelmoral som många av er verkar försvara. Tibli säger sig inte ens känna till dubbelmoralen, trots att den påvisats i just de inlägg Tibli citerar från Jugdish, när vederbörande kritiserar Jugdish.

Citat:
Tvärtom - jag läser tråden, men följer inte bloggen. Dock - att du inte länkar till vad du menar är en miss som du inte kan lägga på mig.

Må så vara att jag borde länkat. Däremot skrev jag kortfattat innehållet i den länk jag syftade på. Du försökte vinna billiga poäng genom att påstå att jag inte vet vad jag håller på med. Skönt när sånt biter en i röven, inte sant?

Citat:
Ett står i alla fall klart -- du läser uppenbarligen i bloggen, trots vad du tidigare påstått.

Jag läser de inlägg som postas här för att veta vad folk talar om. Jag följer inte bloggen.

Citat:
Gällande inlägget så ser jag inte att hon säger att det är okej för flickor men inte för pojkar.

Det gör hon visst, indirekt. Säger man att beteende är jobbigt hos pojkar, så måste det förutsättas att beteendet inte är jobbigt hos flickor, annars hade man uttryckt missnöje med beteendet som sådant, oberoende av kön.
Citera
2012-06-08, 13:58
Medlem
Att flickor ska börja raka sig tidigt och att det ses som rejält äckligt av många påverkar naturligtivs hennes syn på sig själv. En av orsakerna till att flickan/kvinnan ska raka sig är ju att det upplevs som mer hygieniskt. Hon är ohygienisk om hon har mycket hår på kroppen.

Dvs svett, fittvätskor och annat finns i håret antar man. För vad pratar man annars om? Som ohyginiskt? Byggmatierialspartiklar från bygget, pappersdamm från tidningarna i tidningsbudets väska? Det är flickans kvinnans egna kroppvätskor man anser äckligt så att hon bör raka sig.

Det skriar ju många pojkar/män om. Inte sant?
Citera
2012-06-08, 13:59
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Att flickor ska börja raka sig tidigt och att det ses som rejält äckligt av många påverkar naturligtivs hennes syn på sig själv. En av orsakerna till att flickan/kvinnan ska raka sig är ju att det upplevs som mer hygieniskt. Hon är ohygienisk om hon har mycket hår på kroppen.

Dvs svett, fittvätskor och annat finns i håret antar man. För vad pratar man annars om? Som ohyginiskt? Byggmatierialspartiklar från bygget, pappersdamm från tidningarna i tidningsbudets väska? Det är flickans kvinnans egna kroppvätskor man anser äckligt så att hon bör raka sig.

Det skriar ju många pojkar/män om. Inte sant?

Fel tråd? Detta måste vara tråden du söker.
Citera
2012-06-08, 14:05
Medlem
beheadeds avatar
Citat:

Underligt då att kvinnor ofta har mer och längre hår på huvudet än vad män har....

Om unga kvinnor nu tror att det är ohygieniskt med hår på kroppen, varför förväntar de sig då inte att de män de går i säng med också ska vara helrakade från topp till tå? Eller gillar unga kvinnor ohygieniska män? Låter minst sagt underligt, men så framställer ju inte heller feminister (som du och Lady Dahmer) kvinnor som speciellt rationella och logiska!
Senast redigerad av beheaded 2012-06-08 kl. 14:15.
Citera
2012-06-08, 14:18
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Kan du inte argumentera för att du är begåvningshandikappad kanske du ska göra något annat än skriva här. Fråga din assistent om annan sysselsättning i stället för att skriva OT här.

Klarar du av att utveckla varför du läser och är så fascinerad av LDs blogg? Känner du att du hittar ngåot i hennes blogg som gör att du kan få ett mål för de känslor som du fylls av hela tiden? Äckel för dig själv och sånt?
Såja lilla gumman... du vet att det finns hjälp för pms besvär.
Citera
2012-06-08, 14:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Och trots det är en hel drös feminister inne i tråden och försvarar henne, när andra med moralpanik säger att det är en äcklig bild av kvinnan hon målar upp.
Dels undrar jag hur du vet att det är en drös "feminister" som försvarar henne? Själv försvarar jag henne utan att koppla det till feminism.

Dels försvarar man henne mot påhopp härifrån - ja. Helt korrekt.

Citat:
Det kan du själv få avgöra. Jag citerade dig eftersom du var en av dem som var snabb att kritisera Jugdish för att läsa bloggen, trots att det inte hade med hans kritik av bloggen att göra.
Jo, det har visst med hans kritik av henne att göra. Någon saklig kritik av bloggen har jag inte kommenterat -- utan hans uppenbara fixering och projecering på henne.

Hur du sedan lyckades koppla det till att jag skulle sakna normer finns däremot ingen relevans i.

Citat:
Dessutom så är det fortfarande intressant. Hon står för en dubbelmoral som många av er verkar försvara. Tibli säger sig inte ens känna till dubbelmoralen, trots att den påvisats i just de inlägg Tibli citerar från Jugdish, när vederbörande kritiserar Jugdish.

Må så vara att jag borde länkat. Däremot skrev jag kortfattat innehållet i den länk jag syftade på. Du försökte vinna billiga poäng genom att påstå att jag inte vet vad jag håller på med. Skönt när sånt biter en i röven, inte sant?
Ja, du borde ha länkat.

Nej, du skrev någon förvrängning som du själv hittade på - länken du senare länkade till innehöll inte alls det du påstod.

Citat:
Jag läser de inlägg som postas här för att veta vad folk talar om. Jag följer inte bloggen.
Men du läser den lika fullt - uppenbarligen.

Citat:
Det gör hon visst, indirekt. Säger man att beteende är jobbigt hos pojkar, så måste det förutsättas att beteendet inte är jobbigt hos flickor, annars hade man uttryckt missnöje med beteendet som sådant, oberoende av kön.
Du menar att du äger rätten att skriva dit det som inte står?

För att?

Du är man, eller vad är det som ger dig rätten avgöra vad mer som ligger i orden än vad som står där?
Citera
2012-06-08, 14:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja visst är det så men tror nog fan att det tom. är värre ställt än man kan tro, stackars tjejer är så curlade och skyddade att dom inte ens vet om att dom kommer att svettas och få hår.
Det är ju änna märkligt med, vi läser konstant om hur bra det går för tjejer i skolan men trots det är dom små våpen totalt clueless när det kommer till sin egen kropp och på biologilektionerna sov dom tydligen.
Stackars curlade män tycker jag - som inte tål att en kvinna talar om sin egen kropp.
Citera
2012-06-08, 14:32
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Stackars curlade män tycker jag - som inte tål att en kvinna talar om sin egen kropp.
Borde inte du stå i köket och förbereda middagen tills din man kommer hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in