2013-01-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Varför skulle man tillåta någon idiot att bestämma ens värde? Sitt värde vet man bara själv.

Ok visst man kan låtsas i sin inre gulligull värld att man bestämmer sitt eget värde. I många fall bestämmer kvinnor mannens värde, och biland tvärtom. Om alla tex tycker att du är tjock och äcklig eller konstig, så kommer du ses som mindre värd i den riktiga världen, sen kan du ju tycka själv att du minsann är mest värd av alla men det funkar ju inte så.

Ens "värde" som människa är väldigt ytligt och övergående, speciellt för kvinnor som egentligen bara värderas för utseendet, det finns liksom inget annat sätt att värdera er på Även om du inte vill vara med så är du så illa tvungen om du vill leva dvs.
Citera
2013-01-09, 14:32
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Nej trivs man i sin ensamhet är det bara att köra på. Annars är det väldigt viktigt att kvinnan i alla lägen gör sig så fin för mannen som det bara går, det är lite trist när ni sviker era kvinnliga plikter kan jag tycka.

Oroa dig inte, jag är inte ensam bara för att jag skiter i hur andra tycker att jag ska se ut. Kram!
Citera
2013-01-09, 14:43
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Ok visst man kan låtsas i sin inre gulligull värld att man bestämmer sitt eget värde. I många fall bestämmer kvinnor mannens värde, och biland tvärtom. Om alla tex tycker att du är tjock och äcklig eller konstig, så kommer du ses som mindre värd i den riktiga världen, sen kan du ju tycka själv att du minsann är mest värd av alla men det funkar ju inte så.

Ens "värde" som människa är väldigt ytligt och övergående, speciellt för kvinnor som egentligen bara värderas för utseendet, det finns liksom inget annat sätt att värdera er på Även om du inte vill vara med så är du så illa tvungen om du vill leva dvs.

Jag är benägen att hålla med dig. Visst kan man med hjälp av ett gott självförtroende delvis kompensera för andra brister men faktum är ju att det är viktigare att tänka på är hur andra uppfattar dig inte vad du har för självbil. Om man själv tycker man är världens trevligaste kille men alla i ens omgivning tycker man är ett svin så spelar det ju ingen roll om man inbillar sig saker.

Visst är en kvinnas utseende viktigare än för män. När vi väljer partner tänker vi olika:

Kvinnor vill ha en man med:
1) Status/Socioekonomisk ställning
2) Personlighet
3) Utseende

Män vill ha en kvinna med:
1) Utseende
2) Personlighet
3) Status/Socioekonomisk ställning
Citera
2013-01-09, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Oroa dig inte, jag är inte ensam bara för att jag skiter i hur andra tycker att jag ska se ut. Kram!

Jag är dock hemskt orolig hjärtat men säger du att det är på detta vis så får jag ju tro dig.
Citera
2013-01-09, 16:07
Medlem
playmates avatar
Citat:
Jag är dock hemskt orolig hjärtat men säger du att det är på detta vis så får jag ju tro dig.

Ja, jag tyckte att det var så fint av dig att bry dig om mig, trots att jag är en rabiat manshatare som käkar stekt kuk till frukost. Uppskattar din omtanke!
Citera
2013-01-10, 00:47
Medlem
FJLGs avatar
Ladyns man verkar vara en jävla toffel, fy fan! Att han skulle tända på sin fru lika mycket nu som när hon vägde 30 kg mindre är ju ren bullshit!
Citera
2013-01-10, 03:40
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Ladyns man verkar vara en jävla toffel, fy fan! Att han skulle tända på sin fru lika mycket nu som när hon vägde 30 kg mindre är ju ren bullshit!

Varför har du så svårt att tro att alla inte är lika utseendefixerade som du?
Citera
2013-01-10, 04:00
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Varför har du så svårt att tro att alla inte är lika utseendefixerade som du?

Jag är inte speciellt utseendefixerad. Det hade du vetat om du kände mig. De flesta människor tänder inte på övervikt. Sen kan man intala sig själv att det är insidan som räknas osv.
Citera
2013-01-10, 04:02
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:

Detta stämmer alltid. En kvinna som säger att hon inte bryr sig om sitt yttre säger undermedvetet att hon är ful och djävligt fet. Det är alltid tjockisarna som säger detta och vi män säger "ahaaaaa", skakar på huvudet och undrar om vi ska spendera natten med att gräva runt i gamla tentaböcker, agera psykolog samt hämta näsdukar åt ett fetto som kryper runt i sin egen självömkan. Fy fan vad patetiskt!
Citera
2013-01-10, 04:10
Medlem
Stiffnippless avatar
Vem fan är "lady dahmer"? Ett fetto med bokstavskombination? Är det din profilbild i TS så ska du vara snäll mot bögar. Om du någonsin kommer att få kuk så är det med största sannolikhet från en av dina bögkompisar innan någon heterosexuell man förnedrar sig till att sjunka till din nivå. Jobba på det och återkom så att jag kan sätta ytterligare ett streck i min "truckflate" samt "särskoledelux" dagbok med störda individer.
Citera
2013-01-10, 04:16
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Jag är benägen att hålla med dig. Visst kan man med hjälp av ett gott självförtroende delvis kompensera för andra brister men faktum är ju att det är viktigare att tänka på är hur andra uppfattar dig inte vad du har för självbil. Om man själv tycker man är världens trevligaste kille men alla i ens omgivning tycker man är ett svin så spelar det ju ingen roll om man inbillar sig saker.

Visst är en kvinnas utseende viktigare än för män. När vi väljer partner tänker vi olika:

Kvinnor vill ha en man med:
1) Status/Socioekonomisk ställning
2) Personlighet
3) Utseende

Män vill ha en kvinna med:
1) Utseende
2) Personlighet
3) Status/Socioekonomisk ställning

Stämmer bra det. Som en tumregel definierar alltid termen "värde" den externa partens bedömning av varan som säljes. En kvinna eller man kan m.a.o aldrig sätta sitt eget värde.
Citera
2013-01-10, 04:37
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Jag är inte speciellt utseendefixerad. Det hade du vetat om du kände mig. De flesta människor tänder inte på övervikt. Sen kan man intala sig själv att det är insidan som räknas osv.

Alla dina inlägg visar på att du har en sjuk fixering kring utseende och vikt, du kritiserar ditt eget och andra människors yttre konstant. Har du tänkt på att det inte är vikten i sig LDs man går igång på? Älskar man någon spelar utseende mindre roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in