Citat:
Ursprungligen postat av MadeOf
Hon har själv sagt att hon inte vill att hennes man ska ge henne komplimanger om hennes utseende.
"Min man säger till exempel ofta att jag är sexig, snygg, het osv men jag har bett honom att sluta. Jag blir liksom inte glad över det eftersom att det inte känns som att han uppskattar MIG då utan att det mer handlar om vad hans snopp tycker liksom. Att hans snopp gillar mig får inte mig att känna mig älskad."
Jag håller dock inte med här. Jag har ingenting emot om min pojkvän tycker att jag är het. Om han inte tyckte det skulle det ju vara svårt för mig att försöka ha sex med en slak penis liksom. Men att som kvinna konstant bli bedömd för hur man ser ut (och få kommentarer över detta) är tröttsamt, och vi borde börja lägga ner energi på annat. Och nej, jag skulle inte kunna bry mig mindre om en snygg kille finner mig attraktiv. Precis lika lite bryr jag mig om en "ful" kille finner mig attraktiv. Så länge min pojkvän får stånd av mig är jag rätt nöjd.
Ja du säger ju själv att det är en ganska konstig inställning att inte äns vilja vara attraktiv gentemot den man lever tillsammans med. Som sagt, jag tror hon har en enorm hang-up kring hennes eget utseende som gör att hon missar de goda, vanliga och normalt trevliga sakerna i livet. Uppmärksamhet som berör det visuella är inte per automatik dåligt, eller?
En video som belyser det här med fördelarna med att vara vacker:
https://www.youtube.com/watch?v=dzDTmAsIjYI (Ana Kasparian har även gjort en vlog som svar:
https://www.youtube.com/watch?v=YcSglVRYe6M).
Sedan med
rätt man så menar jag inte att han är ful eller snygg utan att han är
rätt för dig. Med andra ord är det ganska subjektivt och går kvinnor som LD här runt och kritiserar "män" för att de uppskattar vackra kvinnor - och får tummen upp av alla de läsare hon har - så sätter det ju krokben på normalt manligt beteende. Jag slår vad om att majoriteten av kvinnor (åtminstone i smyg) uppskattar en komplimang oavsett hur ful/snygg eller "rätt" mannen är, det är ju just därför inte du differentierar på dessa män.