2012-10-21, 16:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Det där med avsaknad av konsekvenstänkande verkar vara någon förlossningskada som samtliga feminister lider av.

Är det inte en viss skillnad? Att våra päron blir förbannade på oss är vi alla medvetna om, blivit kallas as har jag dock aldrig, speciellt inte publikt inför 100k besökare eller vad hon nu har.

Detta tillsammans med hennes rubbade värderingar, den sexuella gränslöshet som hon visar upp och dessutom det faktum att hon vägrar ge barnen komplimanger ger liksom ingen bra samlad bild alls.
Detta är inte på något sätt sunt.

Jag håller med om att man kan reagera på ordvalet. Dock är inte alla människor fullt så bokstavliga som folk på Flashback tycks ha en tendens att vara. Beroende på vilken ton och vilken kutym man har i familjen så kan man faktiskt ha ett ordval med glimten i ögat som inom familjen uppfattas precis som det är tänkt ... även om somliga nyanshandikappade på nätet inte alls kan förstå det utan läser det exakt bokstavligt.

Jag personligen tycker det är sundare om det finns nyanser än där allt skall tolkas bokstav för bokstav.
Citera
2012-10-21, 17:13
Moderator
Diagorass avatar
Vilken hemsk tjockis. Vem läser hennes blogg egentligen? Jag tycker synd om hennes barn som hon hänger ut i bloggen. Hur ska de kunna avgöra om de vill vara med eller inte? Jag förstår mig inte på föräldrar som hänger ut sina barn i bloggar. På vilket sätt är hon en förebild för andra tjejer?
Senast redigerad av Diagoras 2012-10-21 kl. 17:24.
Citera
2012-10-21, 17:28
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller också räknar hon med att hon får sunda ungar som är öppna för kommunikation - och inte alls blåsta saker som på fullt allvar tror att deras mamma svävat runt på rosa moln och alltid sett dem som änglar sända av gud.

Det kan ju trots allt vara bra att ge med sig en bit av verkligheten till sina barn så att de är förberedda på att föräldraskap är lite mer än rosa puffar den dagen de själva skall bli föräldrar.

Jag tror med andra ord inte alls de kommer fara ett dugg illa av hennes inlägg - vare sig nu eller i framtiden, givet att hon faktiskt förklarar vad det handlar om och inte bara slänger ut saker fristående.

Det spelar ingen roll om hon förklara sig gul och blå, hon hänger ut sina ungar på nätet och det finns inget som säger att dom kommer tycka det är ok när dom blir äldre.. vad hon än säger.

Att hon skriver vad hon känner för om sig själv eller andra vuxna människor, som kan försvara sig, är en sak men att hänga ut sina barn som inte själva kan avgöra om dom vill det eller inte.. det är fel och går helt emot det hon själv säger sig stå för.
Citera
2012-10-21, 17:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Det spelar ingen roll om hon förklara sig gul och blå, hon hänger ut sina ungar på nätet och det finns inget som säger att dom kommer tycka det är ok när dom blir äldre.. vad hon än säger.

Att hon skriver vad hon känner för om sig själv eller andra vuxna människor, som kan försvara sig, är en sak men att hänga ut sina barn som inte själva kan avgöra om dom vill det eller inte.. det är fel och går helt emot det hon själv säger sig stå för.
Du menar att man inte får förhålla sig till sina barn innan de är gamla nog att ge sitt godkännande?

Jag utgår i så fall ifrån att du inte har egna barn faktiskt. Vi förhåller oss alla till våra barn från det att de föds och framåt - helt utan deras tillstånd alls. Det är liksom enda sättet att överhuvudtaget ha en fungerande tillvaro med barnen i.
Citera
2012-10-21, 18:18
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Du menar att man inte får förhålla sig till sina barn innan de är gamla nog att ge sitt godkännande?

Jag utgår i så fall ifrån att du inte har egna barn faktiskt. Vi förhåller oss alla till våra barn från det att de föds och framåt - helt utan deras tillstånd alls. Det är liksom enda sättet att överhuvudtaget ha en fungerande tillvaro med barnen i.

Det kan man väl göra utan att hänga ut dom på nätet?
Citera
2012-10-21, 19:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det kan man väl göra utan att hänga ut dom på nätet?
Ja, man kan självklart välja olika sätt - frågan är väl vem som bestämmer vad som är "rätt sätt".
Jag anser absolut att det är upp till mig att avgöra var och hur jag vill ventilera/delge/lufta osv - och jag anser att andra vuxna har samma kompetens att själva fatta avgörandet för vad som är gångbart och lämpligt gällande deras familj/barn.
Jag tror inget barn far illa av att veta att det är älskat utan att vara perfekt och felfritt faktiskt.
Citera
2012-10-21, 19:12
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ja, man kan självklart välja olika sätt - frågan är väl vem som bestämmer vad som är "rätt sätt".
Jag anser absolut att det är upp till mig att avgöra var och hur jag vill ventilera/delge/lufta osv - och jag anser att andra vuxna har samma kompetens att själva fatta avgörandet för vad som är gångbart och lämpligt gällande deras familj/barn.
Jag tror inget barn far illa av att veta att det är älskat utan att vara perfekt och felfritt faktiskt.
Du ser inte det olämpliga eller kränkningen i att hänga ut sin unge på en blogg och kalla barnet för det lilla aset? Att du saknar når i din hjärna är ganska uppenbart, men att det var så jävla illa trodde jag inte. Du behöver proffesionell vård akut.
Citera
2012-10-21, 19:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Du ser inte det olämpliga eller kränkningen i att hänga ut sin unge på en blogg och kalla barnet för det lilla aset? Att du saknar når i din hjärna är ganska uppenbart, men att det var så jävla illa trodde jag inte. Du behöver proffesionell vård akut.
Jo, om inlägget hade stått för sig själv hade jag sett det som högst olämpligt. Inlägget står inte för sig själv - hon har lagt in en förklarande text i anslutning till det.
En text som till och med bokstavsstavare som du borde ha förmågan att hacka dig igenom och kunna få begriplig på någon nivå.

Att hennes barn som växer upp med henne kommer att kunna förstå innebörden och att hon skriver med humor och inte allvar - det tror jag inte det råder något tvivel om.
Citera
2012-10-21, 19:30
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:

Som sagt, hon kan skriva vad hon vill om sig själv eller andra vuxna, som kan försvara sig. Men när hon hänger ut sina barn så går hon emot det hon själv är så jävla mån om, individens rätt att få bestämma över sig själv.. men hennes barn räknas kanske inte som individer eller så gäller det inte individens rätt utan kvinnans?

Som vuxen/förälder borde man göra bättre val för sina barn än att göra dom till en måltala för både den och det ena efter det andra.
Citera
2012-10-21, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Som sagt, hon kan skriva vad hon vill om sig själv eller andra vuxna, som kan försvara sig. Men när hon hänger ut sina barn så går hon emot det hon själv är så jävla mån om, individens rätt att få bestämma över sig själv.. men hennes barn räknas kanske inte som individer eller så gäller det inte individens rätt utan kvinnans?

Som vuxen/förälder borde man göra bättre val för sina barn än att göra dom till en måltala för både den och det ena efter det andra.
På vilket sätt gör man ett barn till måltavla genom att säga att det hållit en vaken om natten?

Det är väl något som i princip alla barn någon gång gör när det gäller föräldrarna.

Personligen tycker jag det är rent trams att man inte skulle kunna återge att man har barn i sitt liv - hur naturligt vore det att gömma undan det?
Citera
2012-10-21, 20:07
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
På vilket sätt gör man ett barn till måltavla genom att säga att det hållit en vaken om natten?

Det är väl något som i princip alla barn någon gång gör när det gäller föräldrarna.

Personligen tycker jag det är rent trams att man inte skulle kunna återge att man har barn i sitt liv - hur naturligt vore det att gömma undan det?

Genom att hänga ut det på nätet..

Klart man kan återge att man har ett barn i sitt liv, att man har sömnproblem osv men det kan man ju göra utan att kasta skit över sitt barn eller hänga ut det med bild och namn.

Så .. gäller det bara kvinnor då eller?
Citera
2012-10-21, 20:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Genom att hänga ut det på nätet..

Klart man kan återge att man har ett barn i sitt liv, att man har sömnproblem osv men det kan man ju göra utan att kasta skit över sitt barn eller hänga ut det med bild och namn.

Så .. gäller det bara kvinnor då eller?
Gäller vad bara kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in