Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Personligen tycker jag att moderatorer inte skall ge sig in i diskussioner här. Har ni valt en censurerande roll på forumet skall ni inte lägga er i diskuissionerna.
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Håller med

Personligen tycker jag att ni två ska hålla käften och ge fan i att försöka diktera vad jag får göra i min roll som användare. Skriver jag inte i fetstil och avslutar med /mod så är jag användare och har lika stor rätt som någon annan att diskutera. (För övrigt moddar jag inte ens F&J.)
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Ok visst man kan låtsas i sin inre gulligull värld att man bestämmer sitt eget värde. I många fall bestämmer kvinnor mannens värde, och biland tvärtom. Om alla tex tycker att du är tjock och äcklig eller konstig, så kommer du ses som mindre värd i den riktiga världen, sen kan du ju tycka själv att du minsann är mest värd av alla men det funkar ju inte så.
Ens "värde" som människa är väldigt ytligt och övergående, speciellt för kvinnor som egentligen bara värderas för utseendet, det finns liksom inget annat sätt att värdera er på Även om du inte vill vara med så är du så illa tvungen om du vill leva dvs.
Hm.. Vi ser nog värde på olika sätt. Jag tänker på värde som självkänsla, och oavsett hur man ser ut, hur lyckad man är, så kan ingen ta ifrån en att man har ett värde som människa. Hur man värderar sig själv bestämmer man själv, jo. Jag tycker att folk i allmänhet ska bli bättre på det och inte bry sig så mycket om vad andra människor tycker.
Det är ju förbannat tråkigt om det är som du säger, att kvinnor bara värderas efter sina utseenden. Då får man ju som kvinna se till att ha något innanför pannbenet också, och umgås med vettiga människor som inte sitter och dömer folk efter hur dom ser ut.