2013-01-10, 07:09
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Stämmer bra det. Som en tumregel definierar alltid termen "värde" den externa partens bedömning av varan som säljes. En kvinna eller man kan m.a.o aldrig sätta sitt eget värde.

Detta håller jag inte riktigt med om. Man kan genom att utveckla sin personlighet påverka omgivningens värdering ganska rejält, och där tror jag att det är väldigt viktigt att vara bekväm med sig själv.

Men då gills inte självbedrägeri, som är tämligen osexigt. En person som är alldeles uppenbart både överviktig och oattraktiv blir inte mer attraktiv genom att låtsas att övervikten inte existerar, exempelvis. Däremot om man accepterat övervikten och tar det hela lite med en klackspark.
Citera
2013-01-10, 10:38
Medlem
shoreditchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Detta håller jag inte riktigt med om. Man kan genom att utveckla sin personlighet påverka omgivningens värdering ganska rejält, och där tror jag att det är väldigt viktigt att vara bekväm med sig själv.

Men då gills inte självbedrägeri, som är tämligen osexigt. En person som är alldeles uppenbart både överviktig och oattraktiv blir inte mer attraktiv genom att låtsas att övervikten inte existerar, exempelvis. Däremot om man accepterat övervikten och tar det hela lite med en klackspark.

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2013-01-10, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det säger jag för att det är totalt givet att man inte mår bra av att definiera sig själv genom någon annan plus att det är opraktiskt och ogörligt att försöka leva efter ditt råd.

Skillnaden mellan män och kvinnor kanske, vi har inget val. Istället blir vi driva till att helt enkelt bli bra, genom att studera, träna stenhårt, jobba på vår stil och utseende etc, så att så många som möjligt tycker man är bra, då är man bra.
Citera
2013-01-10, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Ja, jag tyckte att det var så fint av dig att bry dig om mig, trots att jag är en rabiat manshatare som käkar stekt kuk till frukost. Uppskattar din omtanke!

Ja det är ju onekligen mindre trevliga egenskaper i en kvinna. Jag tror ni feminister har missuppfattat det här när vi män säger att vi gillar kvinnor som vill ha kuk varje dag...
Citera
2013-01-11, 22:24
Medlem
FJLGs avatar
Dagens I-landsproblem: http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...-i-filmen.html

Citera
2013-01-12, 17:41
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Personligen tycker jag att moderatorer inte skall ge sig in i diskussioner här. Har ni valt en censurerande roll på forumet skall ni inte lägga er i diskuissionerna.

Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Håller med
Personligen tycker jag att ni två ska hålla käften och ge fan i att försöka diktera vad jag får göra i min roll som användare. Skriver jag inte i fetstil och avslutar med /mod så är jag användare och har lika stor rätt som någon annan att diskutera. (För övrigt moddar jag inte ens F&J.)

Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Ok visst man kan låtsas i sin inre gulligull värld att man bestämmer sitt eget värde. I många fall bestämmer kvinnor mannens värde, och biland tvärtom. Om alla tex tycker att du är tjock och äcklig eller konstig, så kommer du ses som mindre värd i den riktiga världen, sen kan du ju tycka själv att du minsann är mest värd av alla men det funkar ju inte så.

Ens "värde" som människa är väldigt ytligt och övergående, speciellt för kvinnor som egentligen bara värderas för utseendet, det finns liksom inget annat sätt att värdera er på Även om du inte vill vara med så är du så illa tvungen om du vill leva dvs.
Hm.. Vi ser nog värde på olika sätt. Jag tänker på värde som självkänsla, och oavsett hur man ser ut, hur lyckad man är, så kan ingen ta ifrån en att man har ett värde som människa. Hur man värderar sig själv bestämmer man själv, jo. Jag tycker att folk i allmänhet ska bli bättre på det och inte bry sig så mycket om vad andra människor tycker.

Det är ju förbannat tråkigt om det är som du säger, att kvinnor bara värderas efter sina utseenden. Då får man ju som kvinna se till att ha något innanför pannbenet också, och umgås med vettiga människor som inte sitter och dömer folk efter hur dom ser ut.
Citera
2013-01-12, 20:06
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown

På vilket sätt skulle inte ovanstående ingå i värderingsmallen? Att du säger att du har en bra personlighet spelar ingen roll utan det är andras intryck av dig som ger dig ditt värde.
Citera
2013-01-13, 03:24
Medlem
FJLGs avatar
http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...ottagning.html

Min första tanke var att detta kan vara ett tecken på att flickan varit utsatt för sexuella övergrepp.
Men sånt händer väl aldrig feministers barn, de har bara bra män och kvinnor runtomkring sig.
Citera
2013-01-13, 15:42
Medlem
Ogdens avatar
Citat:

Min första tanke var att detta kan vara ett tecken på att flickan varit utsatt för sexuella övergrepp.
Men sånt händer väl aldrig feministers barn, de har bara bra män och kvinnor runtomkring sig.
Att flickan får urinvägsinfektioner ofta? Njae, sexuella övergrepp är inte den första och mest rimliga teorin, va?

Småflickor får ofta urinvägsinfektioner av flera anledningar, dels för att flickor har väldigt kort urinrör några centimeter, bara) så att det är lätt för bakterier från exempelvis ändtarmen, som ju sitter nära urinröret, att vandra upp i urinblåsan. Barn oavsett kön kommer dessutom ofta in i lekar och håller sig i flera timmar för att de inte vill avbryta leken för att gå på toa, vilket gör att bakteriefloran hinner växa till sig ännu mer. När de väl går på toa vill de gärna snabbt tillbaka till leken dessutom, vilket gör att de ofta skyndar sig så att blåsan inte töms ordentligt, och bakterierna blir kvar.
Citera
2013-01-13, 15:49
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:

Dessvärre för din omgivning så har du ju visat prov på en tankeförmåga som onekligen är extremt restriktiv och underutvecklad.

Men så mao så tycker du det är helt ok att lite subtilt nu anklaga någon i flickans närhet för att utsätta henne för sexuella övergrepp, bara sådär. Och detta för att fickan lider av något som många flickor drabbas av, UVI.

Ja jösses. Tro mig, din övervikt och ditt utseende är inte ditt största problem.
Citera
2013-01-13, 19:26
Medlem
Ogdens avatar
Skrolla bara förbi mig då, du går OT så det smäller om det.

Jag vill gärna FJLG utvecklar sin teori om sexuella övergrepp, och varför den är troligare än min. Fan, anklagelser om sexuella övergrepp är en väldigt hård anklagelse, och inget man bör slänga runt sig hursomhelst.
Senast redigerad av Ogden 2013-01-13 kl. 19:40. Anledning: typo
Citera
2013-01-15, 11:56
Medlem
FJLGs avatar
Men för helvete Lady sluta lev i förnekelse!! Du väger för mycket och det är inte hälsosamt hur många gånger du än försöker övertyga dig själv om motsatsen!

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...s-jag-dor.html

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...t-annat-2.html

http://ladydahmer.alltforforaldrar.s...vara-tjoc.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in