2013-01-07, 22:43
Medlem
FJLGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Personligen tycker jag att moderatorer inte skall ge sig in i diskussioner här. Har ni valt en censurerande roll på forumet skall ni inte lägga er i diskuissionerna.

Håller med
Citera
2013-01-08, 01:39
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att ni hackar på varandra, skvallrar om att ingen mår helt bra. En sund och balancerad syn på utseendet får man knappast av att gå för långt och något håll. Ärlighet mot sig själv varar längst.

jag hackar på hennes dåliga självbild, hon hackar på andras utseende. skillnad.
Citera
2013-01-08, 01:42
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Svårt (nästintill) omöjligt att vara nöjd med sig själv när man är ful som stryk och dessutom fet.

Javisst, jag gick igenom större delen av mina tonårsår självhatandes för att jag var ful och tjock. Sen blev jag äldre och klokare och insåg att det här med utseendet är ju faktiskt bara en fis i rymden. Man mår mycket bättre när man slutar oroa sig.
Citera
2013-01-08, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Javisst, jag gick igenom större delen av mina tonårsår självhatandes för att jag var ful och tjock. Sen blev jag äldre och klokare och insåg att det här med utseendet är ju faktiskt bara en fis i rymden. Man mår mycket bättre när man slutar oroa sig.

Så det är din självbild? Att du är en sån skönt avslappnad kvinna som inte bryr sig?
Citera
2013-01-08, 09:18
Medlem
Citat:

Låter som framsteg, men kan du se tillbaka på "plågoandar" utan att känna avsky?
Citera
2013-01-09, 05:17
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Så det är din självbild? Att du är en sån skönt avslappnad kvinna som inte bryr sig?

Haha näe, men jag finner det inte längre viktigt att folk ska tycka bra om nitt utseende
Citera
2013-01-09, 05:17
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Låter som framsteg, men kan du se tillbaka på "plågoandar" utan att känna avsky?

Hur menar du?
Citera
2013-01-09, 09:02
Bannlyst
Citat:
Haha näe, men jag finner det inte längre viktigt att folk ska tycka bra om nitt utseende

Nej trivs man i sin ensamhet är det bara att köra på. Annars är det väldigt viktigt att kvinnan i alla lägen gör sig så fin för mannen som det bara går, det är lite trist när ni sviker era kvinnliga plikter kan jag tycka.
Citera
2013-01-09, 10:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej trivs man i sin ensamhet är det bara att köra på. Annars är det väldigt viktigt att kvinnan i alla lägen gör sig så fin för mannen som det bara går, det är lite trist när ni sviker era kvinnliga plikter kan jag tycka.
Nej, det är faktiskt inte alls viktigt att gå igenom livet och i alla lägen göra sig så fin för mannen som det bara går ... Tvärtom faktiskt, det är viktigt att gå igenom livet och leva på och agera utifrån det man själv mår bra i och känner sig bekväm med - det är det som fungerar i längden.
Citera
2013-01-09, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är faktiskt inte alls viktigt att gå igenom livet och i alla lägen göra sig så fin för mannen som det bara går ... Tvärtom faktiskt, det är viktigt att gå igenom livet och leva på och agera utifrån det man själv mår bra i och känner sig bekväm med - det är det som fungerar i längden.

Och detta uttalar du tvärsäkert i egenskap av Sveriges obittraste och lyckligaste kvinna?
Vi vet vad som är bra för er, så lyssna istället för att vara så defensiv.
Citera
2013-01-09, 10:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och detta uttalar du tvärsäkert i egenskap av Sveriges obittraste och lyckligaste kvinna?
Vi vet vad som är bra för er, så lyssna istället för att vara så defensiv.
Det säger jag för att det är totalt givet att man inte mår bra av att definiera sig själv genom någon annan plus att det är opraktiskt och ogörligt att försöka leva efter ditt råd.
Citera
2013-01-09, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det säger jag för att det är totalt givet att man inte mår bra av att definiera sig själv genom någon annan plus att det är opraktiskt och ogörligt att försöka leva efter ditt råd.

Det är dock inte nyttigt att gå genom livet som en enorm motvallskärring.
Du visar prov på ganska dålig manssyn när du inte lyssnar och tar till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in