2012-05-29, 18:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag saknar den tiden då feminism stod för rätten att vara feminin. När de kämpade för att få vara topless på stranden, att göra det accepterat med kortkort. Osv osv.
Inte som idag då feminism står för könlöshet och kvinnans rätt att vara maskulin...

Snacka om att hitta på egna tolkningar på saker och ting....
Citera
2012-05-29, 18:42
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Snacka om att hitta på egna tolkningar på saker och ting....
Finns många feministiska kvinnor (jämställdhetsförespråkare kanske är en mer korrekt benämning) som är väldigt feminina, men de är inte så vanliga i Sverige.
Citera
2012-05-29, 18:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Finns många feministiska kvinnor (jämställdhetsförespråkare kanske är en mer korrekt benämning) som är väldigt feminina, men de är inte så vanliga i Sverige.
Det är skillnad på att det finns feminina feminister och på att feminismen stått för en kamp för rätten att vara feminin.
Senast redigerad av micro113 2012-05-29 kl. 19:08.
Citera
2012-05-29, 18:57
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Den moderna kvinnans tre önskningar: en gay vän, en svart bäbis och en lesbisk älskarinna.
Förstår mig inte på detta med negerungar, vafan är det för speciellt med dom?
Citera
2012-05-29, 19:02
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skillnad på att det finns feminina feminister och på att feminismen nu stått för en kamp för rätten att vara feminin.
Jag bara sa det, så du inte kommer och tror att alla feminister världen över beter sig som svenska.
Citera
2012-05-29, 19:20
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Förstår mig inte på detta med negerungar, vafan är det för speciellt med dom?
Madonna inledde trenden, Sandra Bullock kom efter och sist kom Carola. En hel epidemi m.a.o...

Men det ska tydligen vara negroida baby-barn. Asiater går icke, indianer går icke, eskimåer går icke. Nej black is the new black.

Kommer dock att tänka på en parodi här, en viss tecknad tv-serie: En västfamilj vill adoptera "en sydafrikansk unge", dock får de inte det väntade etnogullet utan en tonårig vit sydafrikan... (Kommer inte på vad serien hette, svårgooglat.)
Citera
2012-05-29, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigihelvete
Jag hoppas att du ...för din egen skull och världsfreden inte gör just det du antyder....ler

Kan du försöka vara liiiite tydligare, tror du? Ska jag inte le, eller menar du något annat? Jag har alla tänder kvar och de är mina egna också!
Citera
2012-05-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Om jag fick en krona för den frasen....

Det är bara det att så säger alla som inte har nåt vettigt att komma med.

Jaså, är det så många som säger att du nog är för skör för denna hårda värld, TS? Det var värst. Jag sa det ju på skoj men om det är så vanligt så är det kanske sant. Skaffa sig lite skinn på näsan?
Citera
2012-05-29, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Den moderna kvinnans tre önskningar: en gay vän, en svart bäbis och en lesbisk älskarinna.

Kunde INTE ha sagt det bättre själv.
Citera
2012-05-29, 22:30
Medlem
aldrigihelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Kan du försöka vara liiiite tydligare, tror du? Ska jag inte le, eller menar du något annat? Jag har alla tänder kvar och de är mina egna också!

Ologiskt svamligt och obegripligt som vanligt men misströsta inte kära du för jag har röstat på dig så lycka till i tävlingen svergies gaaaaalnaste feminzt

Topic. bilden av den galn.... förlåt moderna skall det vara feminizten/kvinnan ja se er runt på detta forum bland fanatiker och.... bilda er en egen uppfattning
Citera
2012-05-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aldrigihelvete
Ologiskt svamligt och obegripligt som vanligt men misströsta inte kära du för jag har röstat på dig så lycka till i tävlingen svergies gaaaaalnaste feminzt

Topic. bilden av den galn.... förlåt moderna skall det vara feminizten/kvinnan ja se er runt på detta forum bland fanatiker och.... bilda er en egen uppfattning

Min egen lilla fanclub!

Jo förstår du, jag undrade om du kunde uttrycka vad du sa på ett tydligare sätt eftersom jag inte förstod. Det är ju dumt om det du säger inte går fram? Många fina förolämpningar som kan gå till spillo då.

I sista stycket verkar du vända dig till en tänkt publik och inte till mig? Och många punkter blir det... för du... gillar dem väldigt... mycket... tror jag.
Citera
2012-05-29, 23:29
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jaså, är det så många som säger att du nog är för skör för denna hårda värld, TS? Det var värst. Jag sa det ju på skoj men om det är så vanligt så är det kanske sant. Skaffa sig lite skinn på näsan?
Jag har fortf inte sett nåt vettigt från dig, bara en massa antaganden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in