Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-22, 14:57
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Det är debatt i skolan där en grupp är EMOT klimatfrågan och jag har ska vara FÖR klimatfrågan, tips på vart jag kan läsa mer om FÖR klimatfrågan, sitter ni på nåt snabbfakta etc så svara gärna!

Smakker
Tuff sits, men jag föreslår att du kollar aftonbladets temasida. Det brukar räcka för de flesta AGW-troende.

Fö är man inte för eller emot klimatfrågan. Man tror på respektive är skeptisk till att människan på ett radikalt sätt förändrar klimatet på en global nivå.
Citera
2012-05-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Det är debatt i skolan där en grupp är EMOT klimatfrågan och jag har ska vara FÖR klimatfrågan, tips på vart jag kan läsa mer om FÖR klimatfrågan, sitter ni på nåt snabbfakta etc så svara gärna!

Smakker

Du skulle kunna använda dig av den information som finns på NASAs klimatsite: http://climate.nasa.gov/
Citera
2012-05-24, 20:25
Medlem
Taalmannens avatar
Inget motstånd, inget svar på de senaste ca tio av mina inlägg. Hur ska/kan man tolka det?

Frågan är inte särskilt intressant längre? En obevisad hypotes, vad kan förmå oss begå kollektivt självmord för den?

Humle & Dumle m.fl. är på avprogrammering? Eller bara tillnyktring?
Citera
2012-05-26, 16:01
Medlem
ihavesoldouts avatar
Citat:
SHOPS and restaurants could face fines up to $1.1 million if waiters or sales staff wrongly blame the carbon tax for price rises or exaggerate the impact.

Källa: http://www.dailytelegraph.com.au/money/dont-serve-carbon-lies/story-e6frezc0-1226366534694
Citera
2012-05-30, 23:41
Medlem
Taalmannens avatar
Klimatstollarna i USA är desperata. Klimathypokondrikern J Hansen har alltid/oftast fel i allt. Nu i desperation liknar han energin som ska extrauppvärma jorden som atombomber släppta över jorden per sekund. Spärra in fanskapet i madrasserad cell!
Hur han har lyckats bli dollarmiljonär på sina imbecilla föredrag är en gåta. Vem vill höra och betala för en galnings åsikter?

Uppvärmningen i genomsnitt har upphört. Den har dock aldrig varit global eller antropogen. Det vet alla normalbegåvade eller högre som velat ta reda på fakta. Sextioårscykeln har vänt nedåt. Så trist att klimatstollarna inte räknade med att det skulle hända. Bara kolla oförfalskade temperaturdata, så var det klart...
Citera
2012-06-02, 13:50
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen

Bra skrivet, jag tror du har helt rätt!

En stjärnklar natt läcker värmen direkt ut från jordytan och det blir kallt, finns ingen jävla koldioxid som håller kvar värmen.

Många människor på denna jord bor liksom vi nordbor på kalla platser där det redan kostar skjortan att hålla varmt och nu ska vi bestraffas med miljöavgifter dessutom. Helt åt helvete!

Det här jävla miljösnacket handlar bara om att utsugarna har hittat på en ny anledning till att driva in skatter.

Värme är energi och det är något positivt, det är långt mycket värre om vi drabbas av global nedkylning.
Citera
2012-06-02, 23:58
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras

En stjärnklar natt läcker värmen direkt ut från jordytan och det blir kallt, finns ingen jävla koldioxid som håller kvar värmen.

Många människor på denna jord bor liksom vi nordbor på kalla platser där det redan kostar skjortan att hålla varmt och nu ska vi bestraffas med miljöavgifter dessutom. Helt åt helvete!

Det här jävla miljösnacket handlar bara om att utsugarna har hittat på en ny anledning till att driva in skatter.

Värme är energi och det är något positivt, det är långt mycket värre om vi drabbas av global nedkylning.
Håller helt med. Exempelvis en finsk sjö har kylts ner det senaste decennium. Klimatcentret i USA visade kurvan upp och ner, finska forskare påpekade detta och klimatcentret sade att de skulle rätta till det. Men inget hände. Vill man visa att det blir varmare så får man bra betalt.
Citera
2012-06-04, 13:54
Medlem
Mark Gs avatar
Citat:

Säkert ett av de dummaste påståendena hittills!

Hur kallt tror du att det blir på månen, där så gott som all värme strålar bort från den sida som inte blir belyst av solen?

Man kan även jämföra med ett ouppvärmt växthus som också blir garanterat svinkallt under stjärnklara vinternätter. Trots glaset som ska hålla kvar solvärmen.
Citera
2012-06-07, 20:43
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark G

Säkert ett av de dummaste påståendena hittills!

Hur kallt tror du att det blir på månen, där så gott som all värme strålar bort från den sida som inte blir belyst av solen?

Man kan även jämföra med ett ouppvärmt växthus som också blir garanterat svinkallt under stjärnklara vinternätter. Trots glaset som ska hålla kvar solvärmen.
H*n hade helt rätt ju. Månens natt är -153 grader för att ytan strålar ut värmen gruset har lagrat. Samma sak med jorden som inte är belyst av solen. En stjärnklar natt betyder att solen inte lyser upp ytan reflekterar jorden ut värmestrålning i rymden. Säkert är koldioxid någon form av växthusgas men inte så mycket som man tror. Isåfall borde ju Mars med endast koldioxid i atmosfären vara mycket het, men det är den inte, 15 grader i solen -150 i skuggan.
Citera
2012-06-08, 21:49
Medlem
Godowskys avatar
Citat:

Då har det, för vår genomsnittstemperatur, inte någon som helst betydelse om vi helt gör oss av med all CO2 (om vi bortser från CO2's betydelse för andra ändamål...)? Korrekt?
Senast redigerad av Godowsky 2012-06-08 kl. 21:58.
Citera
2012-06-08, 22:07
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Säkert är koldioxid någon form av växthusgas men inte så mycket som man tror.
Känns det som en bra idé att framföra att tusentals überbegåvade forskare, över hundratals år, ännu inte fattat det du har på känn?
Citera
2012-06-08, 22:39
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Känns det som en bra idé att framföra att tusentals überbegåvade forskare, över hundratals år, ännu inte fattat det du har på känn?
Ohhh... kändes det bra att tvåla till den där gröngölingen?

Säg mig, kära Godowsky, vad är den exakta nivån på feedbacken, det är exakt vad kärnan i Mankas inlägg handlar om. Är den plus, minus eller noll? Motivera eller källhänvisa gärna ditt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in